Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Mliječni proizvodi
  • 22.09.2020. 18:00
  • Velika Britanija

Kampanja pomogla u promociji i prodaji britanskog mlijeka - danas im je tržište stabilno

Ukupna prodaja mliječnih proizvoda do sredine juna porasla je za 18,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Foto: Depositphotos/lnzyx
  • 55
  • 160
  • 0

Tržište pogođeno korona krizom se polako, nakon skoro pola godine, počinje stabilizovati. Nove brojke pokazuju kako je mljekarstvo najviše stradalo, ali i da su mliječni proizvodi bili jedni od omiljenih za vrijeme lockdowna.

Prema istraživanju koje je sprovela agencija za ispitivanje tržišta, Kantar, stanovnici Velike Britanije su zatvorene kafiće zamijenili kućnim ambijentom, a u osam nedjelja tj. do maja, popijeno je 2,9 milijardi šolja čaja i 1,7 milijarde šolja kafe, što je 20% više u odnosu na isti period prošle godine, navodi Farmers Guardian.

U prvoj sedmici zaključavanja, krajem marta, prodaja maslaca porasla je za dvije trećine jer su se kupci snabdijevali osnovnim namirnicama. Maloprodaja sira takođe je zabilježila rast od gotovo 50%.

Pokrenuta kampanja za pomoć sektoru

Podsjećamo, zbog poremećaja u lancu snabdjevanja početkom izbijanja pandemije, engleski mljekari bili su prisiljeni prolijevati hiljade litara svog proizvoda u kanalizaciju. 

Naime, mlijeko sa njihovih farmi trebalo je biti plasirano u hotele, zračne luke i kafiće, no nakon njihovog zatvaranja, zalihe su se samo nakupljale. 

Prolijevaju mlijeko: Kriza prisiljava farmere na radikalne poteze

Kako bi se tome stalo na kraj, Britanski odbor za razvoj poljoprivrede i hortikulture (AHDB) i Industrijska organizacija Dairy UK pokrenuli su kampanju pod nazivom Milk Your Moments u koju je uloženo milion funti (oko 2.079.053,43 KM). Promocijom kroz društvene mreže gdje su se potrošači slikali kako piju mlijeko, prave sa njim kolače i ostala jela, podstakla je na veću prodaju te tako spasila proizvođače. 

Kampanju je djelimično finansirala država, a 100.000 funti prikupljeno je kroz razne donacije.

Porasle cijene sirovine

Ukupna prodaja mliječnih proizvoda tamo je do sredine juna porasla za 18,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Takođe, porasle su i cijene kod većine mlijeka i to za oko peni po litri, a trenutno se vrijednosti kreću od 25 do 29 p/l (5,5 do 6,2 KM/l).

Britansko Ministarstvo za zaštitu okoliša, hranu i ruralna područja (DEFRA) je izračunalo da je prosječna cijena u junu iznosila 26,89 p/l što je 0,8% više u odnosu na maj, ali 3,9% manje u odnosu na isti mjesec 2019. godine.

Proizvodnja mlijeka bilježi rast, kao i broj krava na domaćim farmama

Istraživanje koje je sprovedeno putem web stranice World Coffe Portal na 211 kafića, njih čak 80% izrazilo je zabrinutost za svoje buduće poslovanje, a više od jedne trećine smatra kako će im trebati najmanje dvije godine da se vrate u stanje prije korone.

Prema procjenama UN-ove organizacije za hranu (FAO), da nije bilo pandemije, proizvodnja bi rasla za 1,6% godišnje, predvođena rastom zemljama u razvoju.


Tagovi

Velika Britanija Mlijeko Mliječni proizvodi Kampanja Prodaja Zaključavanje Koronakriza


Autorica

Lucija Bencaric

Više [+]

Magistra agroekonomike. Rado istražuje novosti u poljoprivredi.