Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • IMT 577
  • 21.04.2023. 13:30

IMT 577: Najveći problem su mjenjač i kočnice?

Traktor IMT 577 posjeduje mnogo vrlina, ali čak i on ima svoje "slabe tačke".

Foto: Slavoljub Kolarski
  • 464
  • 64
  • 0

Jedan od zanimljivijih IMT traktora je 577, prvenstveno jer ima i prednju vuču, pa je samim tim i malo komplikovanija izvedba i remont od nekih drugih IMT modela. Zbog svog kvaliteta i dan danas se koristi, ali traktor, kao i svaka mašina na svijetu, ima i svojih mana, "dječijih bolesti". U ordinaciju kod majstora iz Crepaje kod Pančeva u Srbiji Slavoljuba Kolarskog, stigao je jedan iz 1992. godine.

Zamajac i mjenjač

Vozači, prema riječima ovog majstora, promijene lamelu koja strada, ali zamajac se ukopa i napravi riseve, pa mora da se obradi, a također strada i potisna ploča od kvačila. Na zamajcu se jasno vide linije kako se ukopao i da bi se on izravnao, metalostrugar mora da ga poravna, da se uklope i naležuća površina i površina gdje naliježe kvačilo.

Kod ovog modela je bio oštećen i mjenjač, na kome se jasno vidi stanje u kom su zupčanici četvrte i pete brzine. Okrunjeni i oštećeni zubi, a i na spojnički se takođe vide oštećenja, jer se desilo da se razletio neki ležaj ili slično, nakon čega je zub naišao na odlomke.

Okrunjeni zubi mjenjača

"Od silnih opiljaka, bilo da je od ležajeva ili nekog drugog elementa iz mjenjača i bez obzira što hidraulična pumpa ima filter, ona povuče te opiljke koji mogu da naprave havariju na poklopcu od cilindra hidraulike", kaže naš sagovornik i dodaje da zbog toga mora da se mijenja.

Pumpu je isto rastavio u paramparčad i oprao je, a nafta u kojoj pere elemente je takozvana D2, koje još ima u malim zalihama i koja je bolja, jer je, kako kaže, masnija.

Bijela pumpa

IMT 577 pored klasične ima i pomoćnu, takozvanu "bijelu pumpu" koja služi za kipovanje. Na ovom primjerku se rupa, koja treba da je kružnog oblika, izdeformisala, pa je sada ovalnog. Tu je opet na red došao metalostrugar koji je morao da popravi, da napravi opet kružnu. Ako se pogriješi kod takvih stvari, pumpa se iskosi i može da dođe do jako velikih oštećenja. 

Kanal stvoren struganjem kućišta pumpe i zavareni planetarni zupčanik od strane nestručnog lica

"Uslijed dugogodišnje eksploatacije dolazi do popuštanja klinova koji drže pumpu u kućištu diferencijala, dolazi do klimanja koji stvaraju deformaciju na toj rupi i tako se stvara rupa ovalnog oblika. To zna da se čuje, jer pumpa sve vrijeme skače, ali vjerovatno niko nije reagovao na vrijeme", kaže naš sagovornik i dodaje da je "igranjem" pumpe gore-dole došlo i do naslanjanja njenog nosača na reduktor, gdje ga je zaparala i gdje se stvorio kanal, lijepo vidljiv, bijele boje. Kućište je bilo konstantno naslonjeno i strugalo ga je poput struga.

Bočni reduktor i podizna ramena

Kod rastavljanja bočnog reduktora, prilikom vađenja osovine, rasuli su se ležajevi. Također su se i na diferencijalu primijetili oštećeni zubi. Kao takav, može da se vrati, traktor bi išao, ali ih je bolje zamijeniti zbog mogućnosti veće havarije. 

Stavljao je i novu osovinu podiznih ramena od podiznih hidraulika. Šta se desilo na staroj?

"Ona radi godinama gore-dole, kada radi hidraulika. Ima dvije čahure sa svake strane i gumice između, pa se vremenom mesingane čahure oštete i krene da curi ulje."

Zupčanik rikverca i igličasti ležajevi

Zupčanik rikverca obično izvadi nakon što opere kućište. Zbog čega? Unutra ima preko 50 igličastih ležajeva, a da bi se zupčanik zamijenio, potrebno je prvo izvući osovinu. Na njemu su iglice poredane u krug, a ne drži ih ništa - nema kaveza. Igličasti ležajevi su malih gabarita, sitni i postavljeni su tu jer nose vrlo velika promjenljiva udarna radijalna opterećenja. Pored kardanovog vratila, ima primjenu i na drugim pokretnim dijelovima mašina.

"Kada se kupe novi, namažu se tovatnom mašinskom mašću i onda se prstima slažu. Kada se gura osovina, treba paziti da ne ispadne neka iglica napolje", kaže Kolarski i dodaje da je to jako komplikovan posao i da ga kao takav, uvijek ostavi za kraj. 

Remont IMT-a 542: Koje greške poljoprivrednici prave i kako ih ispraviti?

"Koristim američke ležajeve Timken, jer su jako kvalitetni. U zlatna vremena IMT je samo kvalitetne ležajeve ugrađivao, nekada se nađe ruski, ali većinom su bili Timkenovi", kaže ovaj majstor.

Najslabije tačke

Kao najslabije tačke, Kolarski je pored mjenjača izdvojio i kočnice.

Kod mjenjača uglavnom strada glavno vratilo, a kočnice jednostavno blokiraju. Između kočionih diskova postoji pet kuglica, koje imaju svoje kanale. Oni se namažu mašinskom mašću i dok god klize - oni koče. Čim se sa uljem od kočnica "ispere", procuri pomoćni cilindar, kuglice zahrđaju i krene da blokira.

Sklapanje mjenjača

"Za sve modele, od 558, 560, 567 i drugih, od 1994. godine su izbacivali rješenja sa mokrim kočnicama, kojim su neutralisali navedeni problem", kaže Kolarski i dodaje da su se do tada proizvodili samo oni sa klasičnim kočnicama i da po želji mušterija, on ugrađuje i mehaničke.

Originalni dijelovi - veliki problem

Kolarski sve što može da se popravi - popravi, a svi stari dijelovi koji su zamijenjeni se odlažu u jednu kutiju i vraćaju vlasniku. Na ovom primjerku je mijenjao nosače kabine, stavljao je nove cijevi za kočnice, a zamijenjen je i glavni kočioni cilindar. Takođe je zamijenjena i desna poluosovina, zbog puknutog zuba. Zapravo, sve je na ovom modelu radio sem prednje vuče i motora.

Stari IMT u novom odijelu: Otvara se TIM fabrika traktora u Srbiji?

Ali, navodi i da je nabavka dijelova veliki problem, jer se teško nalaze oni originalni iz IMT-a. Konkretno je naveo primjer da segmenti volana kod nas ne postoje i da ih niko ne pravi. On sav remont radi sam i nada se da će se u budućnosti nešto promijeniti po tom pitanju.


Fotoprilog


Tagovi

IMT 577 Remont traktora Remont IMT-a Zamajac Remont pumpe Bočni reduktor Igličasti ležajevi Mokre kočnice Mjenjač Bijela pumpa Rezervni dijelovi


Autor

Đorđe Lalić

Više [+]

Zaljubljenik u poljoprivrednu mehanizaciju i pionir agrarnog novinarstva