Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Pandemija
  • 08.06.2020. 18:00

Odjednom svi siju i sade? Vrtlarenje se silom prilika vratilo u modu

Nedavni izvještaj britanskog Ureda za nacionalnu statistiku pokazuje da je 42% Bitanaca započelo vrtlariti kako bi se nosili sa zatvaranjem trgovina i tržnica. Puno ih je tražilo i savjete na internetu i to najviše za uzgoj krompira, a najčešće se sadio paradajz.

Foto: Depositphotos/marsan
  • 1.255
  • 276
  • 0

"Bio je kraj marta kada je prvi puta najavljeno zatvaranje trgovina zbog koronavirusa u Velikoj Britaniji. Otprilike u isto vrijeme naručila sam posude za presadnice i dva paketića sjemena lisnatog povrća. Skoro dva mjeseca kasnije zabrana kretanja još uvijek nije ukinuta, ali je moje povrće naraslo. Za milijarde ljudi, globalna pandemija izazvala je razdoblje duboke nesigurnosti i stagnacije, ali promatranje zelenila kako raste je za mene bilo smirujuće. Mislim da nisam jedina", opisala je za bbc svoje iskustvo freelancera, Ellie Howard.

Narudžbe sjemena i iz urbanih područja

Sjetimo se samo ranih sedmica od proglašenja pandemije. Globalni lanac snabdjevenosti hranom bio je u potpunom haosu, a svi smo se pitali hoćemo li imati dovoljno zaliha hrane. Mnoge su države izvještavale o strahu od nestašice radne snage u berbi povrća, a kao i kod svake krize, ljudi su stvar preuzeli u svoje ruke. Između ostalog je zabilježena znatno veća prodaja sjemena.

Sjeme povrća premašilo potražnju toaletnog papira?

Podsjećamo, sjemenske kuće u SAD-u su na svojim internet trgovinama u martu bili pretrpani narudžbama jer su se mnogi uplašili kako će kriza ugroziti sigurnost hrane. Kompanija Stokes Seed morala je zatvoriti svoj web shop za male vrtlare kako bi mogli isporučiti narudžbe komercijalnim uzgajivačima. Istovremeno, firma Vesey Seed povaćala je prodaju za oko 600%. Dosta je narudžbi stiglo i iz urbanih područja što to tada nije bilo uobičajeno.

Nedavni izvještaj britanskog Ureda za nacionalnu statistiku (ONS) pokazuje da je 42% Bitanaca započelo vrtlariti kako bi se nosili sa zatvaranjem trgovina i tržnica, a puno ih je tražilo i savjete na internetu i to najviše za uzgoj krompira. Širom te zemlje ljudi su doslovno prekopali svoja dvorišta, posadili biljke na balkonima, čak i prozorskim daskama. Odjenom je postalo vrlo popularno baviti se uzgojem hrane. 

Poređenje s vrtovima u ratnim vremenima

Ovakve drastične promjene u ponašanju upoređene su s proizvodnjom hrane za vrijeme Prvog i Drugog svjetskog rata, kada je nestašica dosegla kritične nivoe u savezničkim zemljama. Kao odgovor, njihove su vlade koordinirale kampanje pozivajući građane da pomognu u proizvodnji hrane te je obrada tla postala njihova dužnost.

U Velikoj se Britaniji najviše pamti kampanja "Kopajmo za pobjedu" koju je pokrenulo britansko ministarstvo poljoprivrede 1939. godine. Bila je toliko uspješna da je dodjeljeno 1,7 miliona vrtova u samo tri godine, a privatnih je bilo čak 5 miliona.

Uzgojite povrće i začinsko bilje na balkonu

U istom je razdoblju jedan časopis za hortikulturu parafrazirao Napoleonovu tvrdnju da su Englezi nacija trgovaca te napisao: "Mogli bismo s jednakim pravom biti nacija vrtlara". Naime, vrtovi su ukorijenjeni u britanskoj psihi, piše Howardova dodajući da ih Britanci doživljavaju privatnim utočištem, ali isto tako i mjestom kreativnog izražavanja i ponosa, što se može vidjeti i na njihovim takmičenjima u ovoj vrsti hobija.

Vrtlarenje i solidarnost

Vrtovi pobjede nisu Britancima bili samo hrana već su podstaknuli i moral, važnost dobrobiti za zajednicu, omogućivši onima koji ostaju kod kuće da osvjeste važnost svoje uloge u društvu. Isto se dogodilo za vrijeme pandemije, a osim brige za vlastitu porodicu, mali farmeri svoje proizvode dijele i sa susjedima. Tako su istraživanja pokazala da 42% ispitanika više cijeni hranu zbog pandemije, a 10% je prvi puta podijelilo višak sadnica i sjemena.

Najtraženije je bilo sjeme paradajza jer je lak za uzgoj, a često se uzgaja i na balkonima. Društvene mreže su imale takođe veliku ulogu u ovoj društvenoj pojavi. Pomoću Facebooka je organizovana prodaja i dostava poljoprivrednih proizvoda, a na Instagramu su svoje mjesto pronašli influenceri. 

Mogu li poljoprivrednici biti i influenceri?

Sigurni smo kako je ovo tek samo početak i kako će se ovaj trend u svijetu nastaviti. Čak da i sada odlučite posijati ili posaditi povrće, niste zakasnili. Osim što će vlastito uzgojena hrana dati osjećaj sigurnosti, veliko zadovoljstvo pruža činjenica da je možete podijeliti i svojim bližnjima.


Tagovi

Velika Britanija Pandemija Sadnja vrtova Uzgoj povrća Hobi Vrtlarstvo


Autorica

Martina Pavlović

Više [+]

Magistra agronomije sa specijalizacijom zaštite bilja.