• Biljni proteini
  • 24.10.2020. 18:00

Proteini iz uljane repice bolji do sojinih?

Za uravnoteženu i zdravu prehranu ljudi potrebne su bjelančevine. Iako su meso i riba njihov važan izvor, njima su bogate i određene biljke. Do sada je glavni izvor bila soja.

Foto: Depositphotos/smereka
  • 58
  • 7
  • 0

Sjeme uljane repice može zamijeniti soju kada su u pitanju proteini u ljudskoj prehrani, dokazuje nova studija koju su sproveli naučnici nutricionizma sa Univerziteta Martin Luther Halle-Wittenberg (MLU). Otkriveno je da konzumacija onih od uljane repice ima uporedive učinke na ljudski metabolizam kao i sojinih.

Raste proizvodnja mahunarki i za stoku i za ljude - je li EU spremna?

Naime, metabolizam glukoze i sitost kod ljudi koji su konzumirali proteine ove uljarice bili su bolji, a najbolja je stvar da se oni mogu dobiti iz nusproizvoda, piše u studiji objavljenoj u časopisu Nutrients.

Dobra alternativa za soju

Za uravnoteženu i zdravu prehranu ljudi potrebne su bjelančevine. Iako su meso i riba njihov važan izvor, njima su bogate i određene biljke. "Soja se uopšteno smatra najboljim izvorom biljnih bjelančevina jer sadrži posebno koristan sastav aminokiselina", ističe profesorica Gabriele Stangl s Instituta za poljoprivredne i prehrambene nauke na MLU.

"Do sada je bilo dostupno samo nekoliko podataka o učinku unosa proteina uljane repice na ljude", dodaje naučnica.

Tok istraživanja

U poređenju sa sojom ona ima nekoliko drugih prednosti. Već se uzgaja u Evropi, a njeni nusproizvodi bogati proteinima se trenutno koriste isključivo za stočnu hranu iako se mogu koristiti i kao sastojci za nove prehrambene proizvode kod ljudi.

Siju grašak i uljanu repicu: Na žalost stočara - raste potražnja za biljnim proteinima

U studiji sa 20 učesnika, tim je istraživao učinak unesenih proteina repice i soje na ljudski metabolizam. Prije toga se od učesnika tražilo da prate svoju prehranu nekoliko dana. Zatim su pozvani da jedu posebno pripremljeni obrok u tri odvojena dana.

Jedan dan su jeli rezance s umakom od paradajza bez dodataka, drugi dan obogaćene proteinima soje i treći dan uljane repice. Nakon obroka, tokom šest sati, redovno im se vadila krv. "Korištenjem ove metode uspjeli smo procijeniti akutni metabolički odgovor svih učesnika na prehrambene tretmane", kaže Stangl.

Prednosti i nedostaci 

Studija je pokazala da je protein ove uljarice izazvao uporedive učinke na metaboličke parametre i kardiovaskularne rizične faktore kao i soja.

Farmeri oduševljeno dočekali povećanje proizvodnje biljnih proteina

"Sjeme uljane repice aktiviralo je čak i malo korisniji insulinski odgovor u tijelu", napomenula je nutricionistica Christin Volk iz MLU. Druga je korist bila ta što su učesnici imali duži osjećaj sitosti. "Čini se da je repica vrijedna alternativa soji u ljudskoj prehrani", zaključuje Volk.

Međutim, postoji i jedan nedostatak, a to je da to sjeme ima ukus kao senf za razliku od sojinog pa je prikladnije za proizvodnju slane hrane.


Tagovi

Proteini iz uljane repice Sojini proteini Biljni proteini Bjelančevine Istraživanje


Autorica

Martina Popić

Više [+]

Martina je magistrica agronomije sa specijalizacijom zaštite bilja.