Kontinuirano snabdjevanje domaćeg tržišta bilo je jedan od glavnih prioriteta za vrijeme pandemije.
Za vrijeme pandemije korona virusa, kada je čitav svijet zadesila velika kriza, u domaćoj kompaniji "Madi", u Tešnju, nije bilo otpuštanja radnika nego naprotiv, zbog kontinuiranog rada i napora da stabilizuju isporuke pilećeg mesa, imali su i nova zapošaljvanja.
Direktor poduzeća, Maid Jabandžić istakao je da je kontinuirano snabdjevanje bilo jedan od glavnih prioriteta tokom vanrednog stanja.
"Bili smo svjesni rizika kada smo u martu postavljali cilj. Kako bi se on realizovao, bile su potrebne dvije aktivnosti - smanjenje izvoza i povećanja proizvodnje pa čak i na štetu sopstvenog profita", objašnjava Jabandžić.
Kako kaže, početkom trećeg mjeseca pojačala se nesigurnost vezano za isporuke uvoznih sirovina pa se tada očekivalo da će porasti i tražnja na domaćem tržištu. Iz tog razloga, ova firma je smanjila izvoz, a svoje raspoložive kapacitete usmjerila na snabdjevenost domaćeg tržišta. Istovremeno, povećali su i proizvodnju na dnevnom nivou za 15 odsto, u odnosu na tekuće planove proizvodnje, kako navodi Indikator.
"Povećanje proizvodnje moglo se realizovati jedino na način da se skrati vrijeme uzgoja pilića pa smo na taj način svjesno uslovili sopstveni gubitak, na eksploataciji većoj za 15% jer redukovanjem broja dana uzgoja smanjuje se i težina pilića i količina mesa, a to se direktno odražava na proizvodni rezultat i profit", ističe direktor "Madija"
Dodaje da su na ovakav način htjeli dati doprinos u snabdjevenosti dovoljnim količinama piletine, kao i mesnih prerađevina za domaće potrošače.
Ipak, korona virus poremetio je i druge poslovne planove jer se od planiranih poslova i aktivnosti za prva dva kvartala 2020. godine, ostvarilo samo puštanje u promet jednog novog proizvoda i priveden je kraju projekat otvaranje benzinske pumpe.
Ostali projekti, koji se odnose na otvaranje novih radnih mjesta, a čija se vrijednost investiranja procjenjuje na sedam i pet miliona KM, trenutno su na čekanju.
Kako kaže, kompanija svakim danom povećava izvoz tako da je za ovaj period, od 5 i po mjeseci, on uvećan za 61% u odnosu na 2019. godinu, iako su se suočavali sa ozbiljnim problemima za vrijeme pandemije COVID-19.
Jabandžić poručuje da posao uvijek sam sebi pronađe put, samo je sve do nas - kako iskoristimo raspoložive resurse i prednost nad konkurencijom. Uspjeh je onda zagarantovan.
Tagovi
Autor