• Domaći proizvodi
  • 09.02.2020. 16:30
  • Zeničko-dobojski kanton, Federacija Bosne i Hercegovine, Tešanj

Tešanjska piletina našla svoje mjesto u švedskim marketima

Od skoro je i naša piletina pronašla svoje mjesto na međunarodnom tržištu. Riječ je o zahtjevnoj Švedskoj. Ključ uspjeha je kvalitetan domaći proizvod.

Foto: Depositphotos/roibu (ilustracija)
  • 160
  • 30
  • 0

Domaća kompanija "Madi" prvi je izvoznik pilećeg mesa iz Bosne i Hercegovine na skandinavsko tržište. Njen direktor, Maid Jabandžić, izjavio je kako su pripreme za ovaj plasman dugo trajale, uslovi koji se moraju zadovoljiti dosta su specifični i da su puno vremena posvetili odabiru ambalaže.

S obzirom kako svaka država nastoji zaštiti svoje potrošače, rigorozne analize Švedske potpuno su razumljive.

"Mislim da smo za prvi izvoz uradili preko stotinu analiza, za samo jedan šleper koliko je ovaj put otišlo. Baviti se hranom je jedan vrlo odgovoran posao, i tu se, kako volim reći, samo jednom griješi. A, mi ulažemo u to kako do greške ne bi došlo. Imamo 21 doktora veterine i 9 tehnologa", istakao je Jabandžić.

Prisutni na tržištu CEFTA-e

"Madi" je već dugo prisutan u zemljama CEFTA-e, u Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, a od septembra 2019. i u Njemačkoj. Važno je spomenuti, kako kaže, da je crnogorsko tržište značajno za ovu kompaniju jer su tu dominantni.

"Kada govorimo o izvozu u Europsku uniju, odnosno, o dobijanju dozvole, moram reći da je to dosta dugo trajalo, da smo mnogo resursa potrošili dok smo se prilagodili da dobijemo potrebne certifikate i dozvole kako bismo krenuli sa izvozom", ističe dirketor firme.

Hrvatsko tržište kao naredni korak

Naša država ima velike benefite od izvoza pilećeg mesa i na hrvatsko tržište. Kada je kompanija dobila zeleno svjetlo za izvoz u Europsku uniju, zapravo je BiH dobila licencu preko proizvođača, a jedan od njih je i ovo preduzeće, navodi Fokus.ba.

"Moram reći da smo Hrvatsku zvanično i dogovorili. Ostaje još ovaj dio priče oko regulative, ureda, veterinarstva, a u narednih nekoliko dana imam prve sastanke sa Uredom za veterinarstvo Republike Hrvatske, gdje ih želim upoznati s nama, šta mi to radimo, dokle smo došli, koji nivo obrade koristimo, kao i tehnologije koje primjenjujemo pa da što prije zvanično krenemo sa izvozom u ovu susjednu zemlju", naglasio je Jabandžić.

Prestiž je kupovati domaće proizvode

Moto "Kupujmo domaće" nije dovoljno zaživio u Bosni, prema njegovim riječima, ali sve polazi iz kuće.

"Premalo cijenimo ovo što imamo, premalo cijenimo i naše proizvode. Znam da ima i onih loših, ali ima i mnogo kvalitetnijih nego što su oni koji dođu izvana. Kada pričamo o piletini, većina tog mesa koje dođe iz uvoza se injektuje, tretira se raznim sredstvima, ali naš prosječni konzument teško da bi povjerovao u ovo", rekao je Jabandžić, dodajući kako je bar 85 do 90 posto bosansko hercegovačkih proizvoda zaslužilo da dobije priliku kod potrošača u BiH.

"To je jedini siguran način da uspijemo, da uspije naša privreda jer, u bilo koju zemlju da odete pa i u Švedsku, poseban je luksuz kod njihovog stanovništva da kupuju proizvode na kojima piše da su sa oznakom domaćeg", zaključuje on.


Tagovi

Izvoz piletine Tešanjska piletina Skandinavsko tržište Zemlje CEFTA-e Rigorzne analize Maid Jabandžić


Autorica

Ivana Živanić

Ivana Živanić, dipl.ing- master poljoprivrede, rado istražuje aktuelnosti u poljoprivredi. Pristalica zdrave i bezbjedne hrane.