Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Izgled proizvoda
  • 21.05.2023. 09:00

Zašto je važan vizualni identitet poljoprivrednog proizvoda?

Znate onu izreku, prvi dojam se jako teško mijenja drugi put, to jest, prvi dojam je stabilan i trajan te se Iako i brzo formira i teško mijenja?

Foto: Depositphotos/alexandco
  • 104
  • 38
  • 0

Ne sudi po ambalaži, ne sudi po koricama, odijelo ne čini čovjeka....i tako u nedogled se mogu nizati različite teze o tome da izgled nekoga ili nečega ne govori mnogo o njegovom kvalitetu. No, ljudi su vizualna bića i tom percepcijom prikupljaju više od 75 posto informacija.

Stoga je i vizualni identitet poljoprivrednog proizvoda i te kako važan dio promocije firme i stvaranja strategije pozicioniranja na tržištu. Kako to jednostavnim jezikom objašnjava dipl.ing.agr. Dubravko Pocrnja, stručni savjetnik za govedarstvo u Federalnom agromediteranskom zavodu, dovoljno je ući u našu svakodnevnicu i prisjetiti se recimo situacija kad negdje dolazimo, upoznajemo nekoga, prvi put kupujemo nešto, to mišljenje se formira u svega nekoliko sekundi i ostavlja veoma snažan dojam.

"Znate onu izreku, prvi dojam se jako teško mijenja drugi put, to jest, prvi dojam je stabilan i trajan te se Iako i brzo formira i teško mijenja", navodi Pocrnja.

Ne dajite ime ad hoc

Ovaj stručnjak, na osnovu bogatog iskustva se terena govori kako je bezbroj odličnih proizvoda koji su nedovoljno prezentirani. Obišao je brojne svjetske destinacije, radio po Evropi, te na osnovu viđenog zaključuje da niz međusobno usklađenih koraka prati sve promjene u agrarnom sektoru. Sinergija vizualnog, marketinga i finalnog proizvoda garantiraju uspjeh. Pogotovo danas kad je bezbroj načina da se povuku novci iz različitih izvora koji se i kod nas nude.

Proizvod mora imati lako pamtljivo ime (Foto: Depositphotos/panxxx1962)

"Vizualni identitet možemo definirati kao skup pojmova, rađa se iz samog imena firme ili brenda, sjetite se nekih koje znate i prva asocijacija su simboli, boje i sve što se provlači što s tom firmom ima veze", kaže naš sagovornik dodavši da ime mora biti efektno, jednostavno i pamtljivo.

Upravo se prva greška tu može napraviti. Prepričava nam kako mnogi za ime poljoprivredne firme uzmu riječ iz nekog većini ljudi nepoznatog jezika, teško izgovorljivog i još teže pamtljivog. Razlog kad upitate zašto, vele: "Kad odeš registrirati i upisati firmu ono što sam želio upisati nije bilo dostupno pa sam morao ovako."

"Zamislite situaciju da ime djetetu date ad hoc i onako iz rukava. Vjerovatno će mu to obilježiti ostatak života, ne sigurno u pozitivnom smislu", napominje Pocrnja i dodaje da nakon odabira imena ide izrada logotipa, koji u biti nosi vizualni identitet firme ili brenda, jer se provlači kroz promotivne materijale i zaštitni je znak životnog vijeka proizvoda.

Najbolji logotip

Jedan od najboljih logotipova koji nosi cijeli jedan koncept, prema njegovom mišljenju, je znak prijeratnog Hepoka. Predstavljao je dvojicu muškaraca, Jošua i Kaleb, koji nose ogroman grozd grožđa, a preuzet je iz Knjige Brojeva Starog zavjeta. Grozd je poticao iz Obećane zemlje Kanaan, a predstavljao je obilje i bogatstvo koje očekuje jevrejski narod nakon 40 godina lutanja pustinjom.

Jošua i Kaleb simbolizirali su Hercegovinu, "Obećanu zemlju" za poljoprivredu (Foto: Hepok)

Jošua i Kaleb su se tako našli na znaku Hercegovačkog poljoprivrednog kombinata (HEPOK), a simbolizirali su Hercegovinu, "Obećanu zemlju" za poljoprivredu u Jugoslaviji.

"Jedan od osnivača Hepoka, Osman Pirija, je imao viziju Hercegovine koja nije bila puno drugačija od Kanaana: vinogradi, maslinici, obilje voća i povrća koje je trebalo hraniti Jugoslaviju, ali i Evropu. Čovjek je jednostavno majstorski i vizionarski znao da je osmisliti cijeli jedan koncept", ocjenjuje Pocrnja navodeći da se puno godina kasnije, kroz svoj rad, susretao s projektima i idejama ovoga hercegovačkog vizionara.

"Znamo kako je ovaj prostor škrt kad treba da iznjedri čovjeka s misijom, darovitog koji može da vidi bar vijek unaprijed, kako to lijepo reče Danilo Bata Stojković u filmu Balkanska pravila." 

Broćanska žila(vka) kucavica - za smijeh i grijeh

Dizajn ambalaže te dizajn promotivnih materijala u sebi sadrži suštinu vaše strategije prodaje proizvoda i njegovu poziciju na polici. Često se kaže ali ja imam kvalitetu, to je istina, ali je također i činjenica da upoznavanje kupca s kvalitetom ide nakon nekakve prezentacije proizvoda.

"Dovoljno je pogledati police u tržnim centrima i uporediti naše domaće proizvode s uvoznim. Naši proizvođači jednostavno premalo prostora posvećuju ovome o čemu sam prethodno govorio", dodaje.

Koza Nostra, Brad i Angelina

U jednoj svojoj epizodi iz karijere, ovaj stručnjak je na terenu upoznao farmera koji je zbilja radio tada odličan kozji sir, sinula mu je ideja da ga prezentiraju na Sarajevo Business forumu, tj. koncept uzgoja koza u Hercegovini, nakon čega su se izrodila dva vrlo bitna dokumenta: UNDP-eva studija izvodljivosti uzgoja koza u BiH i Strategija kozarstva FMPVŠ.

Koza Nostra sir kao primjer dobrog brendiranja (Foto: Dubravko Pocrnja)

"Na Sarajevo film festivalu je prezentiran taj sir sa svojim onako efektnim imenom Koza Nostra, gdje su ga mnoge 'face' iz svijeta filma imale prilike da probaju, između ostalih i Angelina Jolie i Brad Pitt", prepričava Pocrnja jedan od primjera.

Ministar Hrnjić za Agroklub: Planova je mnogo, nećemo sjediti u kancelarijama

Mnogo je, kaže, odličnih proizvoda u BiH, ali s neprikladnim i neprimjetnim identitetom, zato prije plasmana proizvoda na tržište, kontaktirajte grafičkog dizajnera za ideju, logotip, boju, i pakiranje. Profesionalac vam i te kako može pomoći oko osmišljavanja imena, logotipa, boja, pakiranja i web stranice.

"To košta, ali se u konačnici i isplati. Također, treba reći da ima i mnogo načina da se dobiju sredstva kad je ova vrsta posla u pitanju, jer prepoznatljivost proizvoda nije ništa manje važna od nekog proizvodnog standarda koji se od proizvođača traži, čak šta više", zaključuje ovaj stručnjak.


Tagovi

Izgled proizvoda Poljoprivredni proizvod Vizualni identitet proizvoda Dubravko Pocrnja


Autorica

Selma Mujić

Više [+]

Diplomirani žurnalista i digitalni marketing menadžer, s višegodišnjim iskustvom u tv i web novinarstvu.

Da li u BIH nedjeljom i državnim praznicima zabraniti radove koji remete javni red i mir?

29


Glasova: 10

Da 34,5%

Glasova: 14

Ne 48,3%

Glasova: 5

Ne zanima me ni rad ni nedjelja 17,2%

Pregled ankete

Pregled ankete

Izdvojeni tekstovi

KLUB

Kako vi zovete ovo !? Dosta se koriste u islamskoj tradiciji u mjesecu Ramazanu !