• Udruživanje poljoprivrednika
  • 02.07.2020. 09:30

Uskoro online platforma za prodaju poljoprivrednih proizvoda

Proizvođači treba međusobno da razmjenjuju informacije, znanja, poljoprivredna dobra i usluge jer se na taj način smanjuju i troškovi proizvodnje, a i bolje je poslovanje. 

Foto: JumpStory (ilustracija)
  • 73
  • 18
  • 0

Međunarodni fond za poljoprivredni razvoj, IFAD, odobrio je sredstva za kreiranje online platforme, namjenjene za prodaju agro proizvoda, poljoprivrednom klasteru Krajina. 

"Na ovaj način proizvođači će moći prodati višak proizvedenih poljoprivrednih roba. Cilj klastera je da u nekom predstojećem periodu ima što više članica u okviru svoje organizacije i da ih podrži u njihovom radu", navodi Milovan Ćućić, saradnik u Resoru za pružanje stručnih usluga u poljoprivredi pri Ministarstvu poljoprivrede Republike Srpske. 

Dodaje da je klaster osnovan prije godinu i da su od tada pa do danas radili na biznis planovima koji bi  bili održivi i primjenjivi u praksi, kako navode u PSSRS

Udruživanje poljoprivrednika kao rješenje?

Prema njegovim riječima, virus korona uticao je da se razvoj klastera usmjeri na pomoć siromašnijim slojevima stanovništvu. Ovo udruženje je takođe bilo jedan od učesnika projekta dodijele besplatnih sjetvenih paketa, a koji je finansiran od strane IFAD-a i ministarstva poljoprivrede RS. 

Jedan od poljoprivrednih proizvođača i vlasnik firme "Prirodno bilje", Nedeljko Kusturić, smatra kako je za poljoprivrednike jedino rješenje njihovo međusobno umrežavanje, povezivanje i udruživanje. Inače, Kusturić se bavi proizvodnjom ljekovitog bilja nekih 25 godina. 

Mogu li se u BiH poljoprivredni proizvodi naručiti preko interneta?

Dodaje kako proizvođači treba međusobno da razmjenjuju informacije, znanja, poljoprivredna dobra i usluge jer se na taj način smanjuju i troškovi proizvodnje, a i bolje je poslovanje. 

Poljoprivredni klaster "Krajina" osnovan je prije godinu dana i u njega su uključeni predstavnici svih sektora iz 12 opština Područne jedinice Banjaluka.

Možda je korištenje online marketinga u domaćoj poljoprivredi krupan zalogaj za naše poljoprivrednike, ipak upotreba interneta postaje sve veći izazov domaćim farmerima, ali i neizbježna, skoro svakodnevna potreba. Korištenje digitalne paltforme uveliko bi moglo pomoći da na lakši i brži način ostvare plasman svojih proizvoda - sa njive pa do krajnjih kupaca. 


Tagovi

Digitalna platforma Udruživanje poljoprivrednika Milovan Ćućić Ministarstvo poljoprivrede Poljoprivredni klaster Nedeljko Kusturić Troškovi proizvodnje Domaća poljoprivreda


Autorica

Ivana Živanić

Ivana Živanić, dipl.ing- master poljoprivrede, rado istražuje aktuelnosti u poljoprivredi. Pristalica zdrave i bezbjedne hrane.