U doba pandemije, ljudi bi najradije kupovali direktno od proizvođača - provjeren, svjež i kvalitetan proizvod. Predlažemo neke korisne stranice koje mogu poslužiti u te svrhe.
Internet prodaja sopstvenih poljoprivrednih proizvoda, sve više postaje popularna u cijeloj Bosni i Hercegovini, bilo da farmeri imaju vlastitu stranicu, oglašavaju ponude na drugim aplikacijama ili, što je sada postalo sasvim uobičajeno - koriste sve prednosti Facebooka.
Kako bi u vrijeme ove opasne zaraze, olakšali put poljoprivrednicima da prodaju ili kupe svježe uzgojenu poljoprivrednu robu, predlažemo vam neke web platforme i Facebook stranice koje su najpopularnije na internetu.
ebios.ba - Na ovoj web stranici možete pronaći sve proizvode iz asortimana istoimene poljoprivredne zadruge, odabrati artikle koji su vam potrebni, te platiti. Plaćanje se može vršiti online ili prilikom preuzimanja robe, kreditnom karticom ili gotovinski. Svi proizvodi su domaćeg porijekla, što predstavlja i osnovni princip njihovog poslovanja. Bios možete da pronađete i na njhovoj Facebook stranici,
Sa Biosom, bašte sa svježim proizvodima nikada nisu bile bliže
Poljoprivredni oglasnik Agrokluba - dio je informacijskog portala Agroklub, a putem kojeg možete besplatno predati do pet oglasa vaših proizvoda u 8 glavnih kategorija te brojnim podsekcijama npr. poljoprivredni proizvodi (sirevi, mliječni proizvodi, vina, likeri, rakije...), sadni materijal (voćne sadnice, ukrasno bilje...) i dr.
Hrana i priroda - Omogućuju narudžbu svježih i domaćih proizvoda, kafa, čajeva, tradicionalnih prerađevina, sokova i džemova. Narudžbe primljene u toku dana, isporučuju sutradan od 15:30 do 20 sati. Svi ponuđeni proizvodi su certifikovani, organski uzgojeni i kvalitetni. Za narudžbu u visini od 15 KM, besplatna je dostava na teritoriju grada Sarajeva.
Korpa zdravlja - na ovoj stranici možete poručiti zdrave i organski uzgojene namirnice. Temelj kvalitetnog života jeste zdrava ishrana, zato su organske namirnice pravi izbor. U ovakvom načinu proizvodnje koriste se isključivo organska đubriva, voda iz bunara i kišnica te organska sjemena. Proizvode koje poručite, pakuju u ekološki prihvatljivu ambalažu i dostavljaju na kućnu adresu, širom cijele BiH.
Zdrava logika - Ova digitalna platfroma predstavlja marketnišku promociju organskih i domaćih proizvođača. Pored toga, osigurava i bezbjedan plasman svježeg voća i povrća, kao i prerađevina, kroz partnerska prodajna mjesta. Cilj je da se na ovaj način ojača kvalitet poljoprivredne proizvodnje u Bosni i Hercegovini, te dodatno edukuju proizvođače i tržište.
Butik zdrave hrane - Ovo internet mjesto nudi razne vrste orašastih plodova, sjemenki, začina, ulja, čajeva, marinada, prirodnih sokova i mnogih drugih proizvoda. U ponudi ističu sopstveni domaći brend Maksuz, kome su posvetili dosta vremena i pažnje. Pažljivo su birani najbolji sastojci kako bi se napravili domaći proizvodi. Možete ih takođe pronaći i na Facebook stranici.
U vrijeme pandemije ljudi se sve češće odlučuju hraniti zdravo, a koncept dostave zdravih proizvoda idealan je za postojeće uslove i ljude koji ne mogu da idu u kupovinu.
FARMER.ba - Braća Nermin i Nedžad Nadarević pokrenuli su ovu web stranicu, koja nudi promociju proizvoda domaćih farmera na vrlo jednostavan način. Ovo je do sada prvi servis kod nas sa ozbiljnom bazom podataka o proizvođačima hrane, sa detaljnim uvidom i pregledom domaći uzgojenog voća i povrća, koji se svakodnevno ažurira. Platforma je zamišljena da okuplja poljoprivredne proizvođače na jednom mjestu.
Još neke od korisnih stranica su i Domaće i naše, stranica mlade poljoprivrednice Dragane Jaćimović iz okoline Laktaša. Ona je sa suprugom svoje proizvode prodavala na banjalučkoj pijaci, a odlučila se na Facebook prodaju, kada je ostala u drugom stanju. Kupcima odabrane artikle dovoze na kućnu adresu.
Budi zdrav kao dren - Facebook stranica porodice Sabljić, oni u Drvaru od 2017. godine uspješno prodaju svoje proizvode od drenjina direktnim putem preko gore navedene platforme Farmer.ba, na kojoj imaju i svoj web shop Budi zdrav kao dren. Poduzetničko iskustvo Jovanke Sabljić, tvorca brenda od drenjina, doprinjelo je da dobiju podršku stranih kompanija, struke, Ministarstva privrede Livanjskog Kantona, kao i lokalnih vlasti u Drvaru.
Prodaja poljoprivrednih proizvoda putem interneta je budućnost?
Možda je korištenje online marketinga u agraru BiH krupan zalogaj za domaće poljoprivrednike, ipak upotreba interneta postaje sve veći izazov našim farmerima, ali i neizbježna, skoro svakodnevna potreba. Korištenje digitalnih servisa uveliko bi moglo pomoći da na lakši i brži način ostvare plasman svojih proizvoda - sa njive pa do krajnjih kupaca.
Ukoliko i Vi znate za neko slično online mjesto, napišite nam u komentaru ili javite na mail: info@agroklub.ba, kako bi mogli nadopuniti popis u članku.
Tagovi
Autor