Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Direktna prodaja
  • 01.10.2019. 10:30

Sve više proizvođača odlučuje se za direktnu prodaju

Za direktnu prodaju je bitno da se radi o proizvodima koji se mogu odmah trošiti i dostaviti u svježem stanju, kao što su: jaja, mlijeko, voće i povrće.

Foto: Adi Pašalić
  • 184
  • 19
  • 0

Direktna prodaja dovodi do direktnog susreta proizvođača i potrošača poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Prednost ove vrste prodaje je što omogućava poljoprivrednicima da ostvare veću prodajnu cijenu za svoje proizvode i da imaju kontrolu nad proizvodima. Nedostaci su stalne varijacije uslijed klimatskih promjena u pogledu cijene i količine koje nisu fiksne kao kod ugovorene prodaje, jer je kraći rok trajanja proizvoda. Još jedna razlika u odnosu na ugovorenu prodaju preko posrednika jeste što proizvođač nudi svoje proizvode krajnjem potrošaču, za razliku od ugovorene prodaje koja se odvija preko posrednika.

Povjerenje između proizvođača i potrošača

Za direktnu prodaju je bitno da se radi o proizvodima koji se mogu odmah trošiti i dostaviti u svježem stanju, kao što su: jaja, mlijeko, voće i povrće. Danas se sve više proizvođača odlučuje na direktnu prodaju gdje su im glavni motivi povećanje profita i osiguravanje radnog mjesta na porodičnom gazdinstvu. Isto tako potrošači se odlučuju da kupuju direktno od proizvođača domaće i zdrave proizvode visokog kvaliteta, pri čemu imaju garanciju da će konzumirati proizvode u svježem stanju.

Značaj direktne prodaje je što se stvara povjerenje između proizvođača i potrošača, gdje je najbitniji kvalitet proizvoda i usluga.

Oblici direktne prodaje 

Oblici direktne prodaje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda su:

  • Samostalna berba, podrazumijeva da kupac sam bere proizvode na parceli proizvođača i sam prikuplja količinu koju želi da kupi.
  • Prodaja u dvorištu porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, podrazumijeva prodaju na imanju proizvođača.
  • Prodaja preko etno restorana i vinoteka, podrazumijeva, takođe, direktnu prodaju na posjedu koje su u vlasništvu proizvođača.
  • Prodaja pored puta. Na području Banjalučke regije, ali i šire možemo vidjeti svakodnevno u prolazu stoliće sa gajbama koje sadrže različito voće i povrće.
  • Prodaja iz dostavnog vozila, obuhvata prodaju proizvoda iz vozila koje može biti parkirano npr. na parkingu ili nekom drugom mjestu, sa kojeg proizvođač nudi proizvode.
  • Prodaja iz seoske prodavnice u vlasništvu gazdinstva. U većini sela ima uglavnom po jedna prodavnica, koja sadrži domaće proizvode vlasnika, ali i proizvode drugih proizvođača.
  • Lična prodaja na gradskoj i seoskoj pijaci, obuhvata prodaju gdje proizvođač zakupi tezgu na gradskoj ili seoskoj pijaci i nudi svoje proizvode krajnjem potrošaču. Tu je unaprijed određena i napisana cijena proizvoda.
  • Prodaja preko seoskog sajma i seoske manifestacije. Veoma često se organizuju poljoprivredni sajmovi i manifestacije, gdje poljoprivrednici nude svoje proizvode kupcima, a kupci mogu da degustiraju proizvod prije kupovine. Ona ima za cilj promociju, i neophodno je da prodavač napravi funkcionalan i estetski uređen štand, kako bi privukao kupce.
  • Prodaja putem narudžbe (društvene mreže, internet, telefon), koja obuhvata prodaju na kućnu adresu ili bilo koje drugo mjesto gdje se dogovore.
  • Prodaja velikim potrošačima, podrazumijeva prodaju školama, studentskim i đačkim domovima, restoranima.

Popularnost internet prodaje 

Internet prodaja postaje sve popularnija na našim prostorima. Na društvenim mrežama svakodnevno možemo vidjeti oglase za prodaju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u različitim grupama. Internet prodaja je zasnovana na ponudi putem kompjutera i zainteresovani kupci vrše kupovinu preko interneta. Uglavnom se radi o domaćim proizvodima kao što su jaja, mlijeko, različite vrste sireva, razno voće i povrće. Svi ti proizvodi spadaju u direktnu prodaju, gdje proizvođač prodaju obavlja putem narudžbe preko interneta i dostavlja proizvode na kućnu adresu, radno mjesto ili na drugo dogovoreno mjesto za isporuku.

Dragana Jačimović: Domaće proizvode uspješno prodajemo preko interneta

Glavna aktivnost proizvođača počinje sređivanjem svoje internet stranice, a kupca pretraživanjem internet stranice i daljom narudžbom.

Autorica: Milena Vidić
Savjetodavna Srpske 


Izvori

Savjetodavna Srpske


Tagovi

Direktna prodaja Prednosti Nedstaci Internet prodaja Kako prodati proizvode Povjerenje

Šta će prilagođavanje EU zakonodavstvu značiti za sektor mljekarstva BiH?

23

  • 26.03.2024. - 12.04.2024.

Glasova: 13

Katastrofu, propast ćemo! 56,5%

Glasova: 7

Prosperitet, bit će nam bolje 30,4%

Glasova: 1

Sve će biti isto 4,3%

Glasova: 2

Ne zanima me ni EU, ni mljekarstvo 8,7%

Pregled ankete

Pregled ankete

Izdvojeni tekstovi

KLUB

"Voda za mir", tema je ovogodišnjeg Svjetskog dana voda koji se obilježava 22. ožujka. Čak 2,2 milijarde ljudi živi bez pristupa zdravstveno ispravnoj vodi, a temeljni fokus obilježavanja ovoga dana je postizanje jednog od ciljeva održivog... Više [+]