Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Domaće i naše
  • 13.03.2019. 08:30
  • Banjalučka regija, Republika Srpska, Laktaši

Dragana Jačimović: Domaće proizvode uspješno prodajemo preko interneta

Trudimo se da svaki proizvod uslikamo od njegovog nastanka do trenutka prodaje. Mi nudimo veliku paletu poljoprivrednih proizvoda od graha, brašna, mliječnih prerađevina do svježeg voća i povrća, priča Dragana Jačimović iz Laktaša.

Foto: Facebook/Domaće i naše
  • 1.572
  • 661
  • 0

Internet prodaja temelji se na filozofiji "od igle do lokomotive". U tome jazu su pozicionirani i poljoprivredni proizvodi. Kupci žele kvalitet, a prodavci će sve učiniti da udovolje njihovim zahtjevima.
 
Dok među kupcima vlada sveopća potražnja za svježim sezonskim voćem i povrćem prodavači traže mnoštvo načina kako na što efikasniji i inovativniji način zadovoljiti potrošačke preferencije. Veliki supermarketi na svoji policama nude široku paletu raznovrsnih poljoprivrednih proizvoda dok sa druge strane individualni proizvođači svoju ponudu opravdavaju međusobnim povjerenjem i toplom riječi. U cilju prezentacije vlastitih proizvoda individualni proizvođači nisu odoljeli fenomenu globalnog sela zvanog internet, pa su tako svoje proizvode stavili u košarice i putem različitih internet stranica ih oglasisli na prodaju. Neki nude meso i mesne prerađevine, drugi svježe povrće, treći rakije i likere, ali svi skupa imaju samo jedan cilj- vlastiti proizvod donijeti na adresu kupca. Svoja iskustva oko internet prodaje nam je ispričala Dragana Jačimović, vlasnica OPG-a iz Laktaša.

Pronaći tržišnu nišu je najbitniji faktor

Prodaja poljoprivrednih proizvoda putem interneta, bilo da se radilo o zvaničnim stranicama ili socijalnim mrežama, započinje najprije temeljnom analizom tržišta. Pri tome izbor target grupa, odnosno konzumenata proizvoda je najbitnija stavka koja određuje tržišnu nišu putem koje će se proizvod lansirati na tržište. Dragana ističe da je u Banjalučkoj regiji mnoštvo ljudi koji stanuju u urbanim dijelovima i nemaju mogućnost uzgoja vlastitog povrća. Upravo oni su najvjerniji kupci Draganinih proizvoda.

"Poljoprivredne proizvode koje proizvedemo na vlastitom gazdinstvu smo u početku prodavali na kućnom pragu i na pijaci u Banja Luci. Tako smo stekli dosta prijatelja, ali i vjernih kupaca. Međutim, većina naših kupaca je imala isti problem - dostaviti kupljenu robu na vlastitu adresu. Upravo to je bio osnovni pokretač da lansiramo naš Facebook brend Domaće i naše.  Naša ideja je bila i ostala vrlo jednostavna - iz Vašeg udobnog naslonjača pogledajte našu ponudu i naručite ono što Vam se sviđa, a mi ćemo Vam u najkraćem roku to dostaviti na adresu. U vrlo kratkom roku smo dobili mnoštvo zahtjeva za kupnjom naših proizvoda", priča nam Dragana pojasnivši kako filozofija internet poslovanja nije uveliko komplikovana. 

I najmlađe ručice pomažu

Cilj je što brže svježe proizvode dopremiti do kranjih potrošača. U skladu sa time vrlo često u toku jednog dana obavi više isporuka jer kako ističe, kupci većinom žele manje količine proizvoda, ali da ih dobijaju u svježem stanju. To se većinom odnosi na porodične ljude, pogotovo majke koje žele zdravstveno neškodljive proizvode za svoju porodicu.

Proizvedi, slikaj, objavi, dostavi

Osim činjenice da proizvodi domaće proizvode koji nisu hemijski tretirani i proizvedeni su u skladu sa tradicionalnim recepturama, Draganini proizvodi sa gazdinstva izlaze u tradicionalnim pakovanjima. Kako Dragana ističe, vrlo bitno je da proizvodi budu higijenski i zdravstveno ispravni, ali i da posjeduju dašak tradicije.

"Generalno, ljudi su vrlo skeptični prema kupovini proizvoda, pogotovo kada se radi o organskim poljoprivrednim proizvodima. Mi smo povjerenje stekli na način što smo dokumentovali svaki korak naše proizvodnje i objavljivali na našoj Facebook stranici. U proizvodnji su uključeni svi članovi porodice, čak i oni najmlađi, a naši kupci svakako to cijene. Zaista naši kupci žele da se upoznaju sa svakim aspektom i svakom fazom naše proizvodnje. To je pogotovo izraženo kod porodičnih ljudi i majki koje žele samo organski uzgojenu i zdravstveno ispravnu hranu. Tako su naši kupci u mogućnosti vidjeti svaki korak naše proizvodnje i to zapravo stvara vezu kupoprodajnog povjerenja između nas i naših kupaca", pojašnjava Dragana. 

Dragana Jačimović: Imamo transparentan način proizvodnje 

Da bi istakli svoje proizvode kao zdravstveno ispravne i organski proizvedene oni redovito updatuju facebook stranicu. Budući da postoji velika konkurencija jer svoje proizvode prodaju na području grada Banja Luke, oni svoju prodaju temelje na vrlo transparentnom načinu proizvodnje. Iako je njihova proizvodnja diverzifikovana u smislu da se bave različitim tipovima poljoprivredne proizvodnje, potrude se o svakom proizvodu napisati vrlo zanimljive činjenice.
 
"Trudimo se da svaki proizvod uslikamo od njegovog nastanka do trenutka prodaje. Mi nudimo veliku paletu poljoprivrednih proizvoda od graha, brašna, mliječnih prerađevina do svježeg voća i povrća. Sa jedne strane to je prednost dok je sa druge strane i nedostatak budući da ne možemo proizvesti velike količine svih proizvoda jer nemamo velike površine pod poljoprivrednom proizvodnjom. Ipak, naši nam kupci vjeruju jer vide da smo proizvodnji svakog proizvoda maksimalno posvećeni i to je u konačnici i naš cilj",  navodi Dragana.

Budući da je OPG pozicioniran blizu velikog grada Banja Luke, dostava i ne predstavlja veliki problem. Muđutim, vrlo često se zna desiti, kako ističe Dragana, da više puta u toku dana moraju dostavljati što svakako dodatno poskupljuje proizvodnju. Međutim, kako oni ističu, to im ne predstavlja problem jer su kupci zaista prepoznali kvalitet.

Kvalitet je ključ uspjeha

Iako su bili upoznati sa proizvodnom tehnikom i primjerima doblje poljoprivredne prakse, počeci su im svakako bili teški. Dragana ističe, da su iskrenim odnosom, kontinuiranim kvalitetom i poštivanjem termina isporuke uspjeli prevazići strah od nemogućnosti prodaje svojih proizvoda. 

Jačimovići fotografiraju svaku fazu proizvodnje

"Odluka za pokretanjem ovakvog tipa proizvodnje nije bila niti malo lagana. Najveći izazov je bio privući kupce iako smo znali da ukoliko ih jednom privučemo uvijek će biti tu. U supermakretima se nude proizvodi po dosta nižim cijenama, ali mi svoju ponudu temeljimo na kvalitetnom i organskom proizvodu. Sa time svakako dolazi i nešto veća cijena proizvoda kojeg možemo opravdati vrhunskim kvalitetom, ali i dodatnom vrijednošću - dostavom na adresu. Već nakon prvog kušanja naših proizvoda, zaista opravdamo cijenu", naglašava Drana. 
    
Iako svoju proizvodnju temelje na tradicionalnoj recepturi, nemaju otpora prema inovacijama i usvajanjem novih znanja i vještina. Naprotiv, vrlo često se konsultuju sa stručnim licima vezanim za proizvodnju ali i za tehnike prezentiranja i pozicioniranja proizvoda na tržištu.

"Uvijek pokušavamo da se dodatno educiramo i smatramo da edukacije nikada nije dovoljno, pokušavamo da naučimo što više. To se pogotovo odnosi na način kako ćemo prezentirati naše proizvode. Trudimo se sa jedne strane da naučimo što više dok se sa druge strane trudimo da vlastitu proizvodnju proširimo u narednom periodu jer zaista želimo odgovoriti na sve zahtjeve naših kupaca", zaključuje Dragana.


Fotoprilog


Tagovi

Domaće i naše Internet prodaja Dragana Jačimović Brend Kvalitet


Autor

Admir Hodžić

Više [+]

Magistar agronomije, sa orijentacijom na ruralni razvoj, inovacije i proizvodnju zdravstveno ispravne hrane. Istražuje, analizira i dijeli zanimljive agro teme.

Izdvojeni tekstovi

KLUB

Rusija bilježi rekord u proizvodnji suncokretovog ulja - što je s izvozom?

Proizvodnja suncokretovog ulja u Rusiji mogla bi u sezoni 2023./24. porasti na rekordno visoku razinu u odnosu na posljednje godine. Očekuje se 7,55 milijuna tona, što će...

Više [+]