Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Zaštita poljoprivrede
  • 29.03.2018. 18:00

Prosvjedi urodili plodom, Francuska stoji iza svojih poljoprivrednika

Francuski poljoprivrednici su poznati po prosvjedima. Nama najpoznatiji prosvjedi su oni iz 2015. godine kada se vodila žestoka borba za svaki cent litre mlijeka. U to vrijeme francuski mljekari su primijenili radikalne mjere kako bi zaštitili svoju proizvodnju.

Foto: Bigstockphoto/Olga Besnard
  • 627
  • 109
  • 0

Nakon što su francuski poljoprivrednici još 2015. pokazali na što su sve spremni, svaka nova administracija vodi politiku koja razumije probleme svojih proizvođača hrane.

Danas, poljoprivreda i prehrambena industrija zajedno čine vodeći sektor francuskog gospodarstva. U zadnjih nekoliko godina političari ulažu velike napore u razvoj poljoprivrede. Temeljni pokretači rasta francuske poljoprivrede su jačanje francuske pozicije na međunarodnom tržištu, uklanjanje prepreka u trgovini, te pojednostavljenje procedure organiziranja agrobiznisa (dobivanje certifikata, brendiranja i sl.). Također, ulažu se veliki napori u promoviranje konzumiranja domaće hrane.

Kreativni agrobiznis

Značajniji projekt francuske administracije koji je obilježio prošlu godinu je "kreativni agrobiznis". Tim projektom francuski poljoprivrednici imaju kreativnu moć razvijanja inovativnih proizvoda, te inovativnih lanaca opskrbe. Cilj je pružiti rješenja za promicanje raznolike ponude koja ide dalje od ustajale slike otežanog života na selu i neisplativosti bavljenja poljoprivredom. 

Francuski farmeri protiv trgovačkih lanaca!

Projekt "ružnog voća i povrća" se pokazao kao pun pogodak kod francuskih kupaca. Ukratko, radi se o projektu koji promovira oku manje privlačno voće i povrće. Prodajom tih proizvoda proizvođači neće izgubiti znatan profit i kad se dogodi loša godina. Uglavnom, nestandardizirani, deformirani proizvodi iz poljoprivrede su završavali kao stočna hrana odnosno najčešće kao otpad.

Život u ruralnom prostoru i tradicija se vrlo cijene. U Francuskoj prosječno gospodarstvo je mješovitog tipa s prosječnom veličinom od 60 hektara. U mljekarskom sektoru radi se o stadima od 30 do 120 krava. Radi se uglavnom o obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima s 2 do 3 stalna zaposlenika. Većina gospodarstava je povezana u zadruge. Zadrugarstvo igra važnu ulogu u zaštiti i razvoju francuskog poljoprivrednog sektora. Nositelji su mnogih projekata zaštite i brendiranja proizvoda. Najviše zaštićenih, brendiranih, prehrambenih proizvoda ima upravo Francuska više od 15 posto.

Krajem februara predsjednik Emmanuel Macron predstavio je investicijski plan francuskog poljoprivrednog sektora u iznosu od 5 milijardi eura, pozivajući poljoprivrednike da prigrle "kulturnu revoluciju" i odstupaju od subvencija EU- a i intenzivnih metoda proizvodnje. Prilikom svog govora 22. februara je izjavio sljedeće: "Nisam ovdje da bih samo obećavao, ovdje sam da bih radio", kritizirajući bivše predsjednike koji će samo pogladiti krave za potrebe vlastite promocije. "Danas, ja gradim lice francuske poljoprivrede za naredne godine".

Kampanja pravednih cijena

U budućnosti će poljoprivrednici formirati cijenu umjesto trgovačkih lanaca. Francuska vlada razmišlja o novim zakonima namijenjenim uravnoteženju potreba poljoprivrednika. Aktualni ministar poljoprivrede Stéphane Travert, je postavio cilj kojim želi obnoviti kampanju "pravednih cijena" koje su prethodno bile izgubljene zbog velikog utjecaja trgovačkih lanaca u formiranju vrijednosti proizvoda. 

Ulaganja u sektor će pomoći poljoprivrednicima da se prebace na metode koje su prihvatljive za okoliš, pronađu nasljednike za svoja gospodarstva te da potiču nove generacije poljoprivrednih poduzetnika. Proizvodnja postaje sve više ekološka. Cilj je poticati ekološke metode proizvodnje kako bi se povećao sadašnji udio od 6,5 posto na 22 posto do 2022. godine.


Tagovi

Francuska Poljoprivreda Razvoj Zaštita Brendiranje Budućnost Ružno voće i povrće Emmanuel Macron Stéphane Travert


Autor

Vladimir Miloš

Više [+]

Magistar ekonomije sa specijalizacijom u poljoprivredi. Studirao i radio u Kraljevini Nizozemskoj, radio na mnogim međunarodnim projektima, dobitnik dvije dekanske nagrade, svojevremeno urednik studentskog časopisa "Plug". Poruka: Riskiraj! - Ako pobijediš bit ćeš sretan, a ako ne pobijediš bit ćeš mudriji.