• GIview
  • 29.11.2020. 12:00

Pretražite proizvode s geografskim oznakama u novoj bazi podataka GIview

Alat pruža ulaznu točku za podatke o geografskim oznakama registriranim u EU i korisno je sredstvo za potrošače, proizvođače i stručnjake. Koliko su važni, pokazuje i činjenica da je objavljena Kuharica s europskim proizvodima, nadahnuta onima s GO.

Foto: Bigstock/smuki
  • 56
  • 15
  • 0

Pokrenut je Glview, nova baza podataka za pretraživanje svih geografskih oznaka (GO) zaštićenih na razini Europske unije.

Ovaj alat pruža ulaznu točku za podatke o onim registriranim u EU i korisno je sredstvo za potrošače, proizvođače i stručnjake. Sadrži i detaljne informacije o GO izvan EU koje su zaštićene na razini Unije bilateralnim i multilateralnim sporazumima te onima koje su zaštićene u zemljama izvan nje, stoji u priopćenju Europske komisije.

Baza se redovno ažurira

Baza podataka službeno je pokrenuta na internetskoj konferenciji pod nazivom "Jačanje geografskih oznaka" koja se kontinuirano ažurira službenim podacima Europske komisije, a razvija ju i održava Ured za intelektualno vlasništvo (EUIPO).

EU - Kina: Mi njima vino i sir, oni nama čaj, voće i povrće?

Svoj ponos ne skriva ni povjerenik EU za poljoprivredu, Janusz Wojciechowski koji kaže: "Ova je platforma izvrstan alat za daljnju vidljivost poznatih europskih zemljopisnih oznaka i onih zaštićenih međunarodnim ugovorima. Svaka koja je registrirana iza sebe ima priču koja odražava raznolikost i bogatstvo proizvoda koje naš kontinent nudi”. Dodao je i da će nastaviti tražiti načine za njihovo jačanje, pokazavši njihovu dodanu vrijednost kako za proizvođače, tako i za potrošače.

Čuvaju 400.000 radnih mjesta

Ove su oznake ključna gospodarska imovina Unije i čine dio sustava prava intelektualnog vlasništva. Prema istraživanju EUIPO-a i Europskog ureda za patente, industrije intenzivne u zaštiti GO podržavaju gotovo 400.000 radnih mjesta diljem EU i doprinose više od 20 milijardi eura BDP-u EU.

Uz to, studija koji je objavila EK stavlja godišnju vrijednost prodaje proizvoda zaštićenih GO na 74,76 milijardi eura godišnje, od čega petina proizlazi iz izvoza izvan EU.

Proizvodi s oznakom zemljopisnog podrijetla postižu dvostruko veću prodajnu vrijednost

"Geografske oznake ne samo da jamče kvalitetu, već i stvaraju vrijednost i podržavaju radna mjesta širom naše Unije. Nadamo se da će GIview pomoći i građanima da steknu veću svijest o sustavu njihove zaštite u EU i o njihovom doprinosu u gospodarstvu”, rekao je izvršni direktor EUIPO-a, Christian Archambeau.

Sve detaljne informacije potražite unutar GIviewa

Baza sadrži podatke oznaka poput one za podrijetlo (ZOZP), izvornost (ZOI) ili geografsku smještenost (GO), datuma kada su zaštićeni, pravnog statusa (registriran, objavljen ili apliciran), temelja zaštite u odnosu na sve one koje pokrivaju vina, alkoholna pića i aromatizirana vina, poljoprivredne proizvode i prehrambene proizvode zaštićene na razini EU.

Sve proizvode s geografskom oznakom potražite ovdje.

Otvorena je za sve države i skupine proizvođača za prijenos proširenih podataka, kao što su podaci o kontaktima GO proizvođačkih grupa i kontrolnih tijela, karte, fotografije proizvoda, opis proizvoda, zemljopisno područje, izjave o održivosti i ostale informacije.

Povodom apliciranja nove baze održana je i konferencija pod nazivom "Trgovačke marke i zemljopisne oznake: Buduće perspektive".

Koliko su važne ove oznake, pokazuje i činjenica da je objavljena Kuharica s europskim proizvodima, nadahnuta onima s GO. Dostupna je na 23 jezika i sadrži sadrži 27 recepata, koje je izradilo 27 kuhara iz EU-a, na temelju 27 različitih proizvoda s oznakom GI. Preuzmite ju u dokumentu ispod teksta

Koji su sve naši proizvodi zaštićeni?

Na svjetski dan bezbjednosti hrane, 7. jun, u Agenciji za sigurnost hrane BiH u Mostaru predstavnicima Udruženja iz Visokog, Nevesinja i Livna dodijeljena su službena Rješenja o geografskoj zaštiti proizvoda.

Tokom obraćanja medijima, predstavnici Agencije i Udruženja dijelili su slične stavove - da izvorni  prehrambeni proizvodi moraju biti zaštićeni od različitih plagijata koji se na tržištu pojavljuju.

Tri naša grada dobila geografski zaštićene nacionalne proizvode

Šta predstavlja i koliko će u budućnosti značiti oznaka zaštićenog proizvoda, najbolje znaju sami proizvođači koji ne odustaju od tradicije, kulturnog naslijeđa i običaja koji su u dugogodišnjoj historiji utkani u domaće proizvode. 


Dokumenti


Tagovi

GIview Zemljopisne oznake Zaštićeni proizvodi Europska komisija


Autorica

Martina Popić

Više [+]

Magistra agronomije sa specijalizacijom zaštite bilja.