Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Poljoprivredni oglasnik
  • 20.03.2024. 10:30

Od sjemena do mehanizacije: Kako besplatno oglašavati u tri države regiona?

Česta greška koju svi vlasnici biznisa prave, bilo poljoprivrednih ili nekih drugih, je da ne žele istraživati ili upoznavati potrebe kupaca jer smatraju da ih poznaju. Zaboravljaju da se tržišta brzo mijenjaju!

Foto: Depositphotos/bugarskipavle3.gmail.com
  • 705
  • 53
  • 0

Od šljivovice za pet maraka, preko različitog sadnog materijala, zaštitnih sredstava i gnojiva, do traktora od 85 hiljada maraka i različitih usluga u agraru, sve se to može naći na jednom mjestu - najvećem poljoprivrednom oglasniku u regionu.

Poljoprivredni proizvođači, hobisti, kompanije različitih profila, ovdje dijele svoje ponude. Riječ je o onima koji su prepoznali benefite ovakvog oglašavanja. 

Ciljana publika je najvažnija

Jedan od njih je i Hamza Muharemović, koji nudi usluge multispektralnog snimanja dronom MAVIC 3 M, specijaliziranim za unapređenje poljoprivrednih operacija. Pozvali smo ga nakon što smo primijetili njegov oglas, a bila je to ujedno prilika da provjerimo kako inače dolazi do klijenata. 

"Obično je to direktno, pozivajući ih telefonom i predstavljajući ono što nudi 'Agrodron' te kroz oglase na medijima poput vašeg, gdje se okuplja grupa ljudi kojima bi moja ponuda mogla biti interesantna", kaže nam Muharemović, i dodaje da je ostvario saradnju i sa jednom softverskom kompanijom koja će sada preuzeti i dio posla komunikacije s klijentima. 

Poljoprivredni oglasnik

Uskoro će, priča nam, proširiti svoju ponudu analizom tla i N senzorom (mjerenje količine azota u tlu), koji će biti u paketu sa snimanjem dronom. Kada usluga bude dostupna ponovo će osvježiti oglas, jer se kroz specijalizirane medije najlakše dolazi do željene publike. 

Koristeći njegove usluge, kako kaže, poljoprivrednici dobiju uvid u cjelokupno stanje vegetacije, na osnovu kojih mogu donijeti kvalitetnije odluke u proizvodnji. 

Upotreba drona u poljoprivredi (Foto: Hamza Muharemović)

Težak zadatak za male poljoprivrednike

I ako mislite da marketing nije potreban poljoprivrednicima, kao drugim vlasnicima bilo malih ili srednjih biznisa, grdno se varate. Jer, kako drugačije na profitabilan način zadovoljiti potrebe potrošača? Poljoprivreda je jedna od najznačajnijih grana privrede, bez čijih proizvoda potrošači ne mogu, konstatira za Agroklub, prof. dr Denis Berberović, vanredni profesor Katedre za marketing na Ekonomskom fakultetu  Univerziteta u Sarajevu, dodavši kako to znači da već u startu ima zagarantirano tržište. No, tu je i konkurencija. 

"Uzimajući u obzir da je konkurencija na tom tržištu izuzetno jaka, a na nezaštićenim tržištima kao što je naše i nelojalna, poljoprivrednicima je velik izazov pronaći svoje mjesto, a još teže zadržati tržišnu poziciju", pojašnjava profesor Berberović, dodavši da je povrh svega, to vrlo težak zadatak za male poljoprivrednike. 

Rješenje je, kako navodi, upravo u marketingu, koji im pomaže da prepoznaju potrebe i želje kupaca. Ukoliko se usredotoče na zadovoljavanje tih potreba i želja, sa sigurnošću mogu ne samo pronaći svoje mjesto na tržištu već ga i zadržati kroz duži period.

Važna je i strategija

Posebno je važna marketing strategija jer ona zahtijeva da poljoprivrednici planiraju svoj pristup tržištu na način da odrede svoje ciljeve, odaberu grupu kupaca koju će opsluživati i na čije
potrebe i želje će se fokusirati. Ona  podrazumijeva i određivanje cjelokupne ponude koju će poljoprivrednik sa svojim proizvodima zauzeti na tržištu.

Od ciljanog oglašavanja zavisi uspjeh, kaže profesor Berberović (Ustupljena fotografija)

"To znači da mora odrediti koje poljoprivredne proizvode u narednom periodu planira ponuditi tržištu, po kojoj cijeni, na koji način će promovisati te proizvode, te kako će ih distribuirati. To sve mora biti usklađeno, i to je vjerovatno najveći izazov", kaže profesor, pojašnjavajući da bi zbog rastućeg trenda zdravog življenja posebno među mlađom generacijom, a koja je uglavnom bolje kupovne moći, ponuda za takav tržišni segment trebala biti fokusirana na nuđenje organskih proizvoda, uz adekvatnu cijenu, više pozicioniranu, komunikacija putem društvenih mreža uz obaveznu mogućnost online prodaje. 

Kreiranje oglasa, kako kaže, mora počinjati sa kupcima kojim je namijenjen. To znači da je za poljoprivrednike neophodno prije svega poznavati potrebe ciljne grupe kupaca, njihove prehrambene navike, preferencije u vidu izgleda, okusa, načina i učestalosti kupovine i slično. Tek nakon toga se treba pristupiti jasnim i konciznim oglasima koji će kroz svoj sadržaj privući kupce. A hoće, tek kada je skrojen prema kupcima koji će se u njemu prepoznati. 

Prodajete, nudite, tražite, mijenjate...provjerite kako funkcioniše naš oglasnik

"Česta greška koju svi vlasnici biznisa prave, bilo poljoprivrednih ili nekih drugih, je da ne žele istraživati ili upoznavati potrebe kupaca jer smatraju da ih poznaju. Zaboravljaju da se tržišta brzo mijenjaju. Ono što znamo danas, ne znači da će važiti i sutra. Na taj način često promiču novi trendovi koji mogu donijeti uspjeh", ocjenjuje naš sagovornik. 

Od ciljanog oglašavanja zavisi uspjeh. Ono znači da poznajemo svoju publiku i da ne samo oglas već cjelokupnu ponudu prilagođavamo kupcima, što komuniciramo kroz oglašavanje.

Mjesto za sve

A mjesto gdje je publika već profilirana zove se Poljoprivredni oglasnik na Agroklubu. Oglasi su raspoređeni u osam kategorija i 38 potkategorija, kako bi se potencijalni kupci lakše snalazili. Vidljivi su sa sve tri domene (BiH, Hrvatska i Srbija) i ono što je za ponuđače važno, potpuno besplatno možete objaviti oglase za pet proizvoda.  

Kategorije popljoprivrednog oglasnika

Za korištenje ovih usluga dovoljna samo je registracija na web stranici, dakle nekoliko klikova, a video uputstvo možete pogledati ovdje. Potom izaberete rubriku Poljoprivredni oglasnik koja se nalazi u gornjem desnom meniju, birate plus (+) u donjem desnom uglu i ispunite već pripremljenu formu podacima o proizvodu koji nudite. 


Tagovi

Poljoprivredni oglasnik Besplatno oglašavanje Ciljana publika Hamza Muharemović Denis Berberović Besplatni oglasi Mali oglasi


Autorica

Selma Mujić

Više [+]

Diplomirani žurnalista i digitalni marketing menadžer, s višegodišnjim iskustvom u tv i web novinarstvu.