Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Strategija F2F
  • 01.05.2020. 12:00

Francuska jedina primjenjuje strategiju "od farme do viljuške" - farmeri zadovoljni

U Francuskoj trenutno vanjskotrgovinska razmjena jako slabo funkcioniše i zbog toga stanovništvo nije u mogućnosti jesti toliko uvoznih, egzotičnih i neobičnih jela pa se sve više okreću lokalnim proizvođačima.

Foto: Depositphotos/andreaobzerova
  • 76
  • 12
  • 0

Dugo očekivana strategija Od farme do viljuške (Farm to Fork - F2F) čiji je glavni cilj osigurati kratke lance snabdjevanja hranom, odgođena je zbog trenutne situacije i moguće ekonomske krize za neka bolja vremena. Međutim, Francuska je ipak odlučila primijeniti jer u njoj vidi potencijal za poboljšanje poljoprivrede i prehrambenog sektora.

Trenutno u toj zemlji, kao i u ostalim državama članicama EU, vanjskotrgovinska razmjena jako slabo funkcioniše i zbog toga stanovništvo nije u mogućnosti jesti toliko uvoznih, egzotičnih i neobičnih jela, a koja su jako popularna, poput soja sosa, algi i sličnog. Zbog toga se sve više okreću lokalnim proizvođačima kojima to ide u korist.

Cijene veće, posebno kod eko proizvoda 

No, javlja se i problem povećanja cijena kod proizvoda kojih nema dovoljno kao što su to npr. jaja. Ovog proizvoda u trgovinama redovno nema na zalihama, a kada i dođu, brzo se prodaju. Na primjer, ekološka jaja se za vrijeme krize prodaju za jedan euro, a prije su se prodavala za najviše 50 centi.

Lideri francuskog tržišta jaja nesilica iz slobodnog uzgoja

"Mi proizvođači koristimo ovu situaciju, no ja tu ne vidim ništa loše. Niko ne dolazi po proizvode, nego ih razvozimo sa sela po gradovima. Cijena je veća jer nas i prijevoz i ambalaža više koštaju“, pojašnjava za Euractiv Paul, jedan od ekoloških proizvođača. 

Opća slika poljoprivrede u Francuskoj mješovita

Suočeni s krizom, svi odjeli za poljoprivredu u Francuskoj ubrzano su radili na platformama za pomoć malim poljoprivrednicima koji sve više dobijaju na značenju. Jedna od najpopularnijih je web stranica Au rendez-vous des Normands, razvijena u pokrajini Normandiji, a popularna je i inovacija Drive Farmers koja pomaže poljoprivrednicima dostaviti robu na kućni prag. Na taj način oni koji se nalaze na udaljenijim mjestima i nemaju prijevoz, mogu dostaviti svoje proizvode. Nekima se, zahvaljujući ovakvoj vrsti dostave, od početka krize prodaja čak udvostručila.  

Može li strategija "od farme do vilice" spasiti poljoprivredu EU?

Uprkos svim naporima, prema mišljenju Poljoprivredne komore te zemlje, opća slika je mješovita. Promjene potrošačkih navika drastično su smanjile potražnju za nekim proizvodima kao što su to meso, sir, vino i žestoka pića koja su se najviše konzumirala u restoranima i kafićima koji su još uvijek zatvoreni. Upravo ti proizvođači najviše trpe jer su većinu svojih proizvoda prodavali u ugostiteljstvu. 

Pozitivna stvar koja se nedavno dogodila je što je Europska komisija napokon odlučila povećati subvencije u mliječnom sektoru i to na mlijeko u prahu, maslac i sir. 

Treba napomenuti i da je predsjednica Europske komisije, Ursula von der Leyen ove sedmice poručila kako pandemiju koronavirusa treba iskoristiti kao poticaj da se ustraje u borbi protiv klimatskih promjena, a koncept F2F to sigurno je. 

Ako ova strategija Francuskoj donese korist, nadamo se da će joj i druge države članice dati šansu jer se radi o dugo planiranoj metodi koja poljoprivrednicima daje nadu u bolju budućnost. 


Tagovi

Francuska Farm to Fork Kriza Poljoprivreda Vanjskotrgovinska razmjena Cijene Jaja Platforme Subvencije Od farme do viljuške Koronavirus


Autorica

Lucija Bencaric

Više [+]

Magistra agroekonomike. Rado istražuje novosti u poljoprivredi.