• L'ouef
  • 25.03.2020. 07:30
  • Le Mans

Lideri francuskog tržišta jaja nesilica iz slobodnog uzgoja

Posjetili smo L'ouef (puno prije pandemije, naravno), vodećeg francuskog proizvođača jaja nesilica iz slobodnog uzgoja i donosimo njihovu decenijama građenu priču.

Foto: Vedran Stapić
  • 121
  • 25
  • 0

Oni svakog dana obrade i spakuju više od milion jaja nesilica iz slobodnog uzgoja s 368 okolnih farmi. Doduše, imaju još 2 kooperanta u modelu kaveznog držanja, ali i od njih očekuju skoru konverziju.  

Godišnji obim njihove proizvodnje je na nivou 500 miliona komada, dok je proizvodnja jaja u BiH, u 2017. godini, iznosila 688.805 prema statističkim podacima.  

Osiguravaju sljedivost na nivou jednog jajeta

U postrojenjima nedaleko Le Mansa (okrug Sarthe), mjestu poznatijem po čuvenoj cjelodnevnoj trci (24 sata Le Mans), na tržište svakodnevno šalju jaja s predznakom lokalno, 100% francusko, uzgojeno na otvorenom, organsko, GMO free, bez antibiotika, prirodno hranjeno, bogato omega 3 te potpuno sljedivo.

Upravo ovo posljednje ističu kao najveću globalnu prednost i tvrde kako su najdalje od svih otišli u transparentnosti jer osiguravaju sljedivost na nivou jednog jajeta. Baš svakog jajeta i to uz kapacitet pakovanja veći od 80.000 na sat, u dvije smjene dnevno. 

Kapacitet pakovanja je veći od 80.000 na sat u dvije smjene dnevno

Vidjeli smo kako svako jaje ima oznaku proizvođača, a u situacijama kada su proizvodi od dva ili više dobavljača na ambalaži od 6 ili 12 komada jaja to je dodatno naznačeno. 

"Uskoro ćemo imati implementiran sistem QR koda putem kojeg će kupci direktno moći provjeriti svaku kutiju", rekao je direktor fabrike L'oeuf, Christophe Beriard napominjući da su otvoreni prema svima jer žele da svi znaju kako oni rade posao.

Strategija: Rasti održivo, živjeti zajedno, jesti dobro i sačuvati okoliš

Tržište peradarskih proizvoda u Francuskoj raste 1 do 2% na godinu, a oni su još davne 1985. godine počeli s proizvodnjom jaja iz slobodnog uzgoja krećući s robnom markom Loue.

Danas su peti po veličini proizvođač jaja u Francuskoj, s tržišnim udjelom nešto manjim od 10%, ali su pri tom lideri tržišta jaja iz slobodnog uzgoja - gdje su zastupljeni s oko 20%.

"Za nas promjena regulative preferiranja slobodnog uzgoja ne predstavlja nikakav poseban problem jer smo taj put davno započeli", kaže Beriard i dodaje da je njihova strategija rasti održivo, živjeti zajedno, jesti dobro i pri tome svemu sačuvati okoliš za nadolazeće generacije.

Uskoro ćemo implementiran sistem QR koda putem kojeg će kupci direktno moći provjeriti svaku kutiju, najavio je Christophe Beriard

Oni su dio velike LDC grupacije, nastale spajanjem četiri porodične firme, koja generiše godišnji prihod veći od 4 milijarde EUR-a te zapošljava 22.000 radnika u 3 države EU: Francuskoj, Poljskoj te odnedavno i u Mađarskoj.

Dylan Chevalier iz LDC odjela razvoja ističe da se drže se lokalnih vrijednosti i izgradnje čvrstih odnosa s zajednicom. Što znači da kada rade u Francuskoj sve je 100% francusko, a kad su u Poljskoj onda je 100% poljsko - od hrane za životinje, farmera, zaposlenika i svega ostalog.

Ulažu u nove načine pakovanja, a kako bi poslovanje učinili odgovornijim. Na taj način žele odgovoriti na trendove u vrijeme posvemašnje redukcije plastične ambalaže i sve većeg izazova čuvanja svježine proizvoda, ali i okoliša.

Ograničili maksimum držanja na 6.000 nesilica po kooperantu

Otvoreni su i prema novim kooperantima od kojih očekuju posvećenost isključivo tom poslu. Traže da osiguraju infrastrukturu slobodnog uzgoja te koriste uglavnom hranu za perad iz njihove proizvodnje ili najbliže okoline. Zahtijevaju dokumentiranje jer im je važno osiguravanje sljedivosti, a i traže i ručno klasiranje prije isporuke proizvoda. 

Ograničili su maksimum držanja na 6.000 nesilica po kooperantu, smatrajući da iznad toga dolazi do pada kvaliteta i lošeg uticaja na život zajednice. Zanimljiv je (i indikativan op.a.) podatak da 35% vlasnika farmi čine žene.

Cijena ovog pakovanja od 6 jaja je 1,91 EUR

Ostavili su utisak postojanja visokog nivoa međusobnog respekta svih učesnika (farmera, veterinara, prerađivača), koji na krilima zajedničkih dugogodišnjih napora i dobrog marketinga ostvaruju prepoznatljivost kod šire zajednice te posljedično generiraju ono što možemo zvati uspjehom.

Bez gore navedenih pravila bilo bi dovoljno 10-ak velikih dobavljača iz kaveznog uzgoja za zadovoljavanje njihovih kapaciteta.  

Da cilj opravdava sredstvo, potvrđuje informacija da jaja iz slobodnog uzgoja ovdje ostvaruju duplo veću otkupnu cijenu od onih iz kaveznog, a ukoliko su još dodatno iz organske proizvodnje ili nekog još većeg standarda - cijena može biti i tri do četiri puta veća.


Fotoprilog


Tagovi

LDC L'ouef Christophe Beriard Dylan Chevalier Jaja Nesilice Slobodni uzgoj Francuska


Autor

Vedran Stapić

Vedran je jedan od osnivača Agrokluba. Vlasnik SLinka, bavi se organizacijom, razvojem novih proizvoda i rješenja, a s vremena na vrijeme, u trenucima inspiracije nešto i napiše :)

Izdvojeni tekstovi

KLUB

‪Za 10-ak dana spremni za isporuku. Kako im to reći? 4000 komada u tovu #peradarstvo #francuska #pil... Pročitaj cijelu bilješku »