Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Prirodni resurs
  • 22.03.2023. 16:30

BiH ima pitke vode za nekoliko desetljeća, ali godišnje je uveze za 100 miliona KM

Prema podacima Vanjskotrgovinske komore BiH, uprkos ogromnom prirodnom bogatstvu, uvozimo više od 100 miliona KM pitke vode, iako je domaća puno kvalitetnija, što je pokazala i laboratorijska analiza.

Foto: Vedran Stapić
  • 111
  • 32
  • 0

Bosna i Hercegovina spada u red najbogatijih zemalja vodom. S više od devet hiljada metara kubnih vode po stanovniku prvi smo u regiji i peti u Evropi.

Istraživanja pokazuju da pitke vode trenutno imamo dovoljno, no to ne znači da se ona ne može zagaditi. Poruke su ovo s centralne manifestacije obilježavanja 22. marta, Svjetskog dana voda, održane u Sarajevu.

Domaća voda je kvalitetnija

Pretpostavlja se kako će najveći problem svijeta u 21. vijeku biti nestašica pitke vode, jer čiste izvore već nema oko 40 posto stanovništva planete. BiH, za sada, nije u problemu.

"Studije pokazuju da bi trebali imati pitke vode za nekoliko desetljeća, ali ne znači da se ta voda ne može zagaditi, stoga će biti pravi izazov za sve nas u BiH sačuvati čistu pitku vodu", rekao je Sejad Delić, direktor Agencije za vodno područje rijeke Save, dodavši kako je neophodno posvetiti više pažnje podizanju javne svijesti o vodama.

BiH je najbogatija vodom u regionu (Foto: Martina K. Antelj) 

Prema podacima Vanjskotrgovinske komore BiH, uprkos ogromnom prirodnom bogatstvu, uvozimo više od 100 miliona KM pitke vode, iako je domaća puno kvalitetnija, što je pokazala i laboratorijska analiza Agencije.

"Naše vode su kvalitetnije nego druge. Puno kvalitetnije. No, imamo velike tržne centre i na pogledu su obično strane vode, po donjim policama moram tražiti bosanskohercegovačke vode", istakao je Delić.

Za četiri mjeseca uvozna voda koštala više od polovine godišnjeg poticaja agraru

Institucije nadležne za pojedina pitanja upravljanja vodama, prostorno planiranje, zaštitu okoliša, poljoprivrede i energetike, samo zajedničkim i sinhroniziranim aktivnostima mogu zaštititi i očuvati ovaj nezamjenjiv prirodni resurs.

Sinergija institucija

Prošle godine usvojeni su Planovi upravljanja vodama za vodno područje rijeke Save i vodno područje Jadranskog mora u FBiH. Njima je predviđen niz mjera koje je potrebno realizirati u periodu 2022.-2027. godina, a sve s ciljem postizanja dobrog stanja voda.

"U proceduri je izrada planova zaštite rizika od poplava, a prošle godine smo pokrenuli i reformsku agendu za oblast vodnih usluga. Žao mi je što građani nisu više uključeni u ove reformske procese, jer svi moramo biti dio promjene u očuvanju vodnih resursa", istakla je Alma Imamović iz Federalnog ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva.

Očuvanju vodnih resursa može doprinjeti svaki pojedinac 

Direktor Agencije za vodno područje Jadranskog mora Mostar Damir Mrđen napomenuo je kako implementacija planova često nije izvodiva zbog nedostatka sinergije institucija, kao i da očuvanju vodnih resursa može doprinjeti svaki pojedinac, počev od jutarnjeg pranja zuba i načina na kojima građani raspolažu vodom.

"Ciljevi koje su Ujedinjeni narodi postavili za 2030. godine ne mogu biti niti teoretski ispunjeni, jer bi trebalo aktivnosti četiri puta ubrzati. Tu ne govorim samo o BiH, nego i mnogim članicama Evropske unije koje su s implementacijom mjera započele mnogo ranije", rekao je Mrđen.  

Vlažnost tla i količina vode u rijekama već su zabrinjavajući

Svjetski dan voda se svake godine obilježava se pod drugim motom. Odgovor je to na aktuelni ili budući izazov. Ovogodišnja kampanja pod nazivom "Budi promjena” potiče ljude na poduzimanje akcije kako bi promijenili način na koji koristimo, odnosno gospodarimo vodom.


Tagovi

Voda Svjetski dan voda Pitka voda Sejad Delić Alma Imamović Damir Mrđen Uvoz vode Kvalitet vode


Autorica

Selma Mujić

Više [+]

Diplomirani žurnalista i digitalni marketing menadžer, s višegodišnjim iskustvom u tv i web novinarstvu.

Izdvojeni tekstovi

KLUB

#telad i umiljati pas