Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Bobičasto voće
  • 23.11.2021. 07:30

Sve veći apetit potrošača za bobičastim voćem - što s cijenama?

Kvaliteta voća je od iznimne važnosti da bi se zadržala potražnja, ali treba i ojačati proizvođače kako bi se nosili s izazovima kao što je rastuća konkurencija, troškovi i problemi s radnom snagom.

Foto: Depositphotos/bellena
  • 129
  • 39
  • 0

Međunarodna trgovina bobičastim voćem zabilježila je izniman rast posljednjih godina. U njegovu je uzgoju napravljen veliki iskorak, a apetit potrošača čini se nezaustavljiv, navodi Rabobank u svojem izvješću.

Tvrde da je za cijelu tu industriju kvaliteta od iznimne važnosti da bi se zadržala potražnja te da u isto vrijeme proizvođače treba ojačati kako bi se nosili s izazovima kao što je rastuća konkurencija, troškovi i problemi s radnom snagom.

Novo izdanje Global Berry Congressa (GBC) donosi pet glavnih tema za tu granu voćarstva. Sveprisutna je rast tržišta i dobri potencijali za uzgoj tog voća, pogotovo borovnica. Razine potrošnje po glavi stanovnika variraju od zemlje do zemlje, čak i unutar tržišta kao što je ono u Europskoj uniji, dok primjerice u Aziji potrošnja gotovo da nije uzela maha.

Kako se navodi u izvješću, nekoliko je čimbenika koji će potaknuti daljnju potrošnju. To su povećanje dostupnosti, dokazana kvaliteta i dosljednost, ali i rastuća svijest o zdravlju te prefrencija za praktičnost i pristupačnost. 

Problem s ambalažom

Ponuda borovnica se na tržištu EU nastavila širiti posljednjih godina. Također, ono američko stvara sve veće zalihe. Iz Rabobanka tvrde da su primijetili pad cijena u Europi u periodu od rujna do ožujka, a u SAD-u od lipnja do kolovoza i listopada do ožujka.

Idućih godina analitičari očekuju širenje globalne ponude uz pad cijena čim novi nasadi postignu svoj prvi urod, što bi potencijalno moglo potaknuti potrošnju. 

Još jedan problem s kojim se suočava ova grana je intenzivna upotreba plastične ambalaže. Španjolska i Francuska nedavno su najavile zabranu pakiranja svježih proizvoda na taj način, iz čega je bobičasto voće isključeno. Međutim, pitanje je vremena kada će i ostale zemlje slijediti strože propise. Još nije pronađena alternativa za pakiranje ovih voćnih vrsta jer kartonska ambalaža ima puno nedostataka. 

Pitanja vezana uz rastuće troškove nisu ograničena samo na pakiranje već i distribuciju, energiju, rad, transport i gnojiva. Globalni problem je nedostatak radne snage. Neki proizvođači su za to rješenje pronašli u strojnoj berbi, a pojedini prelaze na sorte s boljim prinosima.

Hoće li se više cijene odraziti na potrošnju?

Uzgajivači jagoda sve više prelaze na uzgoj u zaštićenim prostorima zbog toga što tako postižu veće cijene i produktivnost. Razina povećanja troškova rezultirat će nižim maržama ili višim maloprodajnim cijenama bobičastog voća. Jedno od pitanja postavljenih tijekom GBC-a je hoće li više cijene utjecati na njihovu potrošnju?

Mišljenja su različita. Pojedini u ovoj industriji smatraju da bi se potrošači mogli okrenuti pristupačnijem voću poput jabuka ili banana. No, ima i onih koji vjeruju da će okus i prednost s nutritivnog aspekta nastaviti poticati rast potrošnje i to unatoč potencijalnom povećanju cijena.


Tagovi

Bobičasto voće Borovnice Tržište Cijene Troškovi rada Potrošači Ambalaža Pakiranje


Autorica

Martina Pavlović

Više [+]

Magistra agronomije sa specijalizacijom zaštite bilja.