Kao proizvodni i marketinški koncept pojavile su se krajem 1990-ih kao odgovor na sve zahtjevnije tržište
Proizvodnja jabuka je odavno postala skupa industrija, a kupci sve zahtjevniji. Dug niz godina tržištem su vladale sorte iz takozvane grupe Big Five (velikih pet, op.ur.), a to su: Gala, Braeburn, Golden Delishes, Jonagold i Elstar. One su činile 85 posto evropskih voćnjaka. Sada se tržište mijenja, a potražnja za njima se znatno smanjila. Potrošači su u potrazi za plodovima koji su dostupni cijele godine, sočniji, ukusniji, imaju određenu namjenu. Sve više se traže otpornije sorte koje se manje tretiraju pesticidima.
Stoga uzgajivači nastoje pozicionirati nove sorte koje se uzgajaju prema istim strogim standardima i nude isti kvalitet voća bez obzira na to gdje se voćnjak nalazi. Tako su na scenu stupile ekskluzivne klupske jauke za koje voćari tvrde da garantiraju kvalitet te da potrošači pri svakoj kupovini znaju šta dobivaju.
Standardizovanje proizvodnje i kvaliteta potaknulo je uzgajivače da počnu s naplatom dodatne marketinške naknade za svaku kutiju jabuka koja se proda godišnje, kao i ograničavanje broja voćara koji bi imali pristup određenim klupskim sortama.
Kao proizvodni i marketinški koncept pojavile su se krajem devedesetih godina prošlog stoljeća. Njihovo trgovačko ime je zaštićeno zakonom. Klub određuje pravila proizvodnje i marketinga. Sve je određeno, veličina plodova, izgled, boja, način pakovanja i reklamiranja. Pod robnom markom ih mogu prodavati samo licencirani proizvođači. Za licencu plaćaju određenu nadoknadu koja se koristi za dalja istraživanja.
Danas se kao 10 najpoznatijih klupskih sorti jabuka smatraju sljedeće:
Tagovi
Autorica