Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • "Naša borovnica"
  • 19.06.2024. 10:30

Nelojalna konkurencija gasi porodične biznise: Potrebna strategija za borovnicu!

Bojan i Sanela Vidović su 2015. godine zasadili nekoliko sadnica borovnice, da bi to vrlo brzo preraslo u voćnjak koji se prostire na pola hektara.

Foto: AK grafika
  • 107
  • 26
  • 0

Područje opštine Srbac posljednjih nekoliko godina postalo je poznato po uzgoju borovnica, a jedan od pionira u ovoj proizvodnji je "Naša borovnica". Bojan i Sanela Vidović su 2015. godine zasadili su nekoliko sadnica, da bi to vrlo brzo preraslo u voćnjak koji se prostire na pola hektara.

Nažalost, zbog nelojalne konkurencije Bojan iz biznisa, polako prelazi u hobi sa borovnicama.

"Borovnicu ne vidim više kao biznis. Ljudi ulaze megalomanski u ovaj posao, proizvode 10 tona, i onda obaraju cijenu. Cijena po kojoj ja prodajem je 14 KM, dok je kod prodavca skuplja i on zaradi na tom više nego ja. I nije to problem što on zaradi koju marku više, nego što se pojavljuju i sa nižom cijenom, a sve kako bi ugušili druge proizvođače", kaže Vidović, ističući da je ova godina dobra kada je u pitanju plod.

Nepunu deceniju Vidovići proizvode borovnicu (Foto: Naša borovnica)

Upravo zbog cijele situacije, Bojan iz plana da ovo postane jedan porodični biznis, prelazi u hobi.

"Ne zanima me više koliki će biti prinos. Meni je sada najveća satisfakcija, što bi ja rekao ‘hrana’, kada neko proba borovnicu i pita se šta je ovo. E to je ono što je najvažnije ili kada dam nekoj djeci da probaju, a nisu nikada i budu zadovoljni", ističe naš sagovornik, čiji je zasad u Starom Martinecu, ruralnom naselju na desnoj obali Vrbasa.

Pionir u uzgoju

Bojan se kao pionir u uzgoju na području Srpca vrlo brzo suočio sa sušenjem sadnica, ledom, bolestima bilja i drugim problemima i izazovima na kojima su se učili drugi proizvođači koji su kasnije podizali zasade borovnice.

"Vrlo brzo sam natkrio plantažu i uradio sistem za navodnjavanje. Nažalost, sve to sam uradio kada kada resorno ministarstvo nije prepoznavalo ovo biljku i ovu proizvodnju tako da sam iz svojih sredstava sve finansirao. Imali smo želju da živimo na selu, posadimo nekoliko voćki i uživamo u prirodi", govori Vidović, te dodaje da postoji podsticaj pri podizanju zasada.

Borovnica osigurana od nepogoda

Nema strategije i sigurnosti

Problem sa kojim se suočio ovaj, ali i drugi proizvođači, koji nerado i govore o tome jeste otkup i sigurnost u proizvodnji borovnice.

"Nemamo zagarantovan i ugovoren plasman i učestvujem otvoreno u toj utakmici, zvanoj tržište. Nažalost, imamo problem na tržištu da se pojavljuju ljudi sa borovnicom, koja je jeftinija a kakvog je kvaliteta, u to ne ulazim. Moramo imati strategiju na nivou Republike Srpske, jer ako želimo da budemo prepoznati i radimo izvoz, moram imati sigurnog otkupljivača", kaže ovaj proizvođač. 

Sve to stoji, kako dodaje, ako je cilj resornog ministarstva da borovnica postane brend. No, zato je potrebno i adekvatno skladištenje, poručuje Bojan, koji ne planira da proširuje svoju plantažu nego će očuvati ovo što ima.


Fotoprilog


Tagovi

Uzgoj borovnica Naša borovnica Bojan Vidović Sanela Vidović Srbac Cijena borovnice


Autor

Slobodan Živanić

Više [+]

Dugogodišnji novinar i TV voditelj iz Dervente. Uređivao je i vodio emisiju o poljoprivredi na jednoj lokalnoj televiziji.