Predstavljeni su pozitivni rezultati saradnje između EU ProLocal programa i dionika iz Parka prirode Blidinje u oblasti razvoja turističkog potencijala tog parka, a koji bi se mogli primijeniti i na druge lokalitete u BiH.
Netaknute prirodne ljepote, izvrsni autohtoni proizvodi i dobri domaćini - Bosna i Hercegovina ima sve predispozicije za razvoj bilo koje vrste turizma. Gdje god da se okreneš, postoje mogućnosti za ulaganje i zapošljavanje, a što je najvažnije - zadržavanje mladih ljudi u našoj zemlji.
Podsjetimo samo kako to rade u Austriji. Ondje država potiče poljoprivredne proizvođače koji žive u područjima koja imaju prirodna ograničenja. Ondje dobiju bodove za strmost padine, za rascjepkanost parcela, za tradicionalni uzgoj goveda i mnoge druge karakteristike, a ondje je poljoprivrednik gotovo najmanje proizvođač, više je domaćin, turistički radnik, ali i čuvar tradicije.
Prirodna ograničenja iznjedrila model čuvanja žitelja u ruralnim prostorima Austrije
Vjerujemo kako je na tom tragu i koncept zelenog turizma o kakvom je bilo riječ na jučerašnjem predstavljanju pozitivnih rezultata saradnje između EU ProLocal programa i dionika iz Parka prirode Blidinje u oblasti razvoja turističkog potencijala tog parka, a koji bi se, to znamo, mogli primijeniti i na druge lokalitete u BiH.
"Poticanjem saradnje i lokalnih partnerstva između privatnog i javnog sektora te između sektora poljoprivrede i turizma, EU ProLocal je ostvario značajne rezultate u poboljšanju turističke ponude Parka prirode Blidinje", izjavila je Karin Hörhan, menadžerica EU ProLocal programa.
Dakle, EU ProLocal je pokrenuo koncept "zelenog turizma" koji daje značaj lokalnoj proizvodnji i zaštiti okoliša, te je podržao brojne uspješne inicijative za njegovu provedbu. Neke od njih su: razvoj višenamjenske vrećicu za otpad, čišćenje Parka u kojem su učestvovale tri općine, a posebno značajna inicijativa je kreiranje brenda tipičnih lokalno proizvedenih i uzgojenih proizvoda koji je okupio lokalne poljoprivredne proizvođače. Osim toga, unaprijeđena je i zajednička promocija turističkih potencijala ove regije, stoji u saopćenju Delegacije EU u BiH. "Poboljšanjem ponude ovog Parka prirode želimo nadopuniti turističku ponudu u Hercegovini i tako snažno utjecati na ukupni razvoj turizma u BiH“, dodala je Hörhan.
EU ProLocal podržava lokalnu samoupravu i ekonomski razvoj u BiH, a finansiraju ga Evropska unija s devet, a Vlada Njemačke s četiri miliona eura.
Andrea Vera, šef Sekcije operacija za ekonomski razvoj, prirodne resurse i infrastrukturu u Delegaciji Evropske unije naglasio je da EU kontinuirano podupire razvoj turizma kao jednog od najbrže rastućih sektora u BiH.
"Turizam u BiH ima vrlo veliki potencijal koji još nije u potpunosti iskorišten. Stoga, kroz EU ProLocal, podržavamo razvoj turističkih potencijala zemlje, jačanje uloge malih i srednjih poduzeća i lokalnih proizvođača, razvoj konkurentnosti i, najvažnije, stvaranje novih radnih mjesta. Ovaj program je samo jedan primjer podrške EU razvoju turizma u BiH. Prije nekoliko mjeseci pokrenuli smo EU4Business, program koji u okviru svojih aktivnosti, također uključuje komponentu podrške turizmu, i koji će siguran sam doprinijeti daljem razvoju ovog sektora u BiH”, zaključio je Vera.
Predsjednik Udruge "Greenways" iz Mrkonjić Grada, Boro Marić, naglasio je da se iskustva iz Blidinja i smjernice za "zeleni turizam" već primijenjuju u provedbi mjera "ozelenjavanja" na području Krajine. "Sada smo u procesu odabira inicijativa s potencijalom za privlačenje turista koji će povezati prirodne ljepote, ruralne resurse i lokalnu gastronomiju", objasnio je Marić.
Tijekom ovoga događaja izloženi su proizvodi iz košarice tipičnih poljoprivrednih proizvoda iz Blidinja.
Tagovi
Autorica