Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Dani voća
  • 17.10.2019. 10:00
  • Brčko distrikt, Brčko

Brčanski Dani voća: U fokusu prerađeno, a ne svježe voće

Treći po redu Dani voća u Brčkom održani su početkom oktobra. Cilj ove manifestacije je promocija samog grada i predstavljanje njegovog potencijala sa dugom voćarskom tradicijom i afirmacija samog voćarstva.

Foto: Danijela Plavšić
  • 141
  • 39
  • 0

Privredno-turistička manifetsacija "Dani voća", u organizaciji Voćnog kluba, a pod pokroviteljstvom Vlade Brčko distrikta održana je u Brčkom početkom oktobra, i to po treći puta. Oko trideset izlagača iz BiH, Hrvatske i Srbije izložili su najviše proizvode od voća, tradicionalna jela, rukotvorine pa čak i suhomesnate proizvode. Na žalost, najmanje je bilo izloženog voća. Jedan od razloga je što se u ovom kraju proizvode voćne kulture kao što su: šljiva, trešnja, višnja i jagoda, a nešto manje ima velikih proizvođača jabuke i kruške, voća koje se ubire u ovom periodu.

Cilj ove manifestacije je promocija samog grada i predstavljanje njegovog potencijala sa dugom voćarskom tradicijom i afirmacija samog voćarstva

Kao i predhodih godina manifestaciju su uveličala i ukrasila djeca vrtića "Naša djeca" izvodeći bogat kulturno-zabavni progam. 

Najraznovrsniji štand kompanije Belfarm iz Srbije

Snežana Ranković vlasnica firme "Belfarma" iz Osečine, mjesta kod Valjeva daleko poznatog po proizvodnji i izvozu šljive u Srbiji, jedna je od predstavnica ove opštine na Danima voća. Štand firme "Belfarma" je bio najraznovrsniji pa smo se tu najviše zadržali i koristimo priliku da ih predstavimo. 

Posebno volim kad firmu pokrene žena, a takva je upravo i "Belfarma" koja je stvorena, sad već davne 2006. godine, po viziji hrabre žene – Snežane Ranković. Osnovna djelatnost ove porodične firme od samog osnivanja bila je otkup, trgovina svježim i zamrznutim voćem. Danas, ona u svom sklopu posjeduje sopstvene voćne zasade, sušaru i pogone za proizvodnju i preradu proizvoda od suvih šljiva. 

Podgorko premium proizvodi

U kraju sa 2 miliona stabala šljiva, sa 180 godina dugom tradicijom u sušenju šljiva "Belfarma" postaje prepoznatljiva po svom brendu "Podgorko" pod čijim imenom se kriju svi njihovi proizvodi. 

Firma "Belfarma" je smještena u selu Belotić na brežuljcima Podgorine te otuda dolazi i samo ime brenda. Izdvajamo neke od proizvoda: slatko od suvih šljiva punjene orasima (zlatna medalja Novosadskog sajma za 2017.god.), slatka od drugog suvog voća, suve šljive sa i bez košpice, čokoladirana suva šljiva-crni biser, suva šljiva u kockicama itd.

Snežana Ranković: Trudimo se da proizvodimo premium proizvode

"Prvi put smo u Brčkom, došli smo na poziv organizatora koji nas je upoznao na našem sajmu. Raduje me da je danas lep dan i imamo lepe utiske sa ove manifestacije, a iz samog grada. Došli smo s nadom da ćemo upoznati neke ljude kojima će naši proizvodi biti interesantni i da prezentujemo javnosti ono što u ovom kraju ljudi ne poznaju. Nadamo se da ćemo nastaviti saradnju i da će se naši proizvodi naći na vašem tržištu. Bavimo se proizvodnjom voća, preradom voća i finalizacijom u gotov proizvod. Trudimo se da proizvodimo premium proizvode i zaštitili smo naš brend "Podgorko" sa ciljem da stvorimo imidž našeg kraja koji ima dugu tradiciju", priča mi Snežana dodavši kako 80 % izvoza suve šljive iz Srbije dolazi iz njihovog kraja. 

I druge su žene imale šta za prikazati

"Proizvođači smo sirovine velikog pakovanja za zapadno tržište što se na kraju prepakuje kod njih i postaje njihov brend. Iz tog razloga smo se odlučili na proizvodnju vrhunskog proizvoda. To je bila neka inicijativa da krenemo u preradu suve šljive i da napravimo proizvode vrhunskog kvaliteta namenjena i našem i ino tržištu. Imamo proizvodnju požegače i naravno proizvodi od nje su mnogo skuplji", rekla je naša sagovornica Snežana Ranković.

Na manifestaciji dominirala udruženja žena 

Jedini, nažalost, štand gdje su bili izloženi plodovi voća je bio štand firme "Linija voća". Bave se isključivo proizvodnom voća. Kompanija ima oko 100.000 stabala raznog voća i trenutno imaju stalno zaposlenih 15 radnika, a oko 30-tak zapošljavaju u toku sezone berbe. Proizvode šljivu, višnju, jabuku i krušku. Posjeduju hladnjaču kapaciteta 700 t gdje najčešće skladište jabuku koju dalje plasiraju tokom zime. Uz pomoć projekta USAID Farma II nabavili su sušnicu za šljive koja može da suši 400 t i to će im zasigurno olakšati prodaju. Planovi su im dalja ulaganja i proširenje proizvodnje.

Posebna atrakcija su bili predstavnici Vinskog viteškog reda Sv. Trifun iz Bajmoka kod Subotice koji su predstavili četiri sorte vina vinarije Klinocki.

Na ovoj manifestaciji, ili možemo sa pravom reći, mini sajmu dominirala su razna udruženja žena koja su predstavila raznovrsne domaće proizvode od voća pripremajući ih po starim dobro znanim receptima.


Fotoprilog


Tagovi

Dani voća Brčko Manifestacija Podgorko Snežana Ranković Prerađevine od voća Udruženje žena Belfarma Linija voća


Autorica

Danijela Plavšić

Više [+]

Diplomirani inženjer poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom. Uvijek spremna na nove izazove u oblasti agrobiznisa. U stalnom kontaktu sa poljoprivrednim proizvođačima i njihovim problemima proistekla je borba za bolji položaj istih i za borbu agrara uopšte. Iz tog razloga bavi se i agrarnom politikom.

Izdvojeni tekstovi

KLUB

Kako vi zovete ovo !? Dosta se koriste u islamskoj tradiciji u mjesecu Ramazanu !