Kako bi sveli krizu koja ih je zadesila na minimum i spasili proizvodnju, kompanija LEMKEN odlučila je proširiti svoj asortiman mašina, poboljšati ih te uložiti u bolji proizvodni pogon.
Njemačkim poljoprivrednicima i proizvođačima mašina prošla godina nije bila nimalo laka. Mnogi su se, osim s ekstremnim vremenskim uslovima, suočavali i s političkim nesigurnostima i trgovinskim ograničenjima.
Jedan od takvih proizvođača je LEMKEN, firma specijalizovana za proizvodnju poljoprivrednih mašina za obradu tla i zaštitu. Iako im je prvo tromjesečje u 2019. godini bilo jako dobro, nakon njega je uslijedila neočekivana promjena na stranom i domaćem tržištu.
Što se tiče domaćeg njemačkog tržišta, koje čini 23%, LEMKEN je zabilježio pad od oko 2%. Prodaja u Francuskoj, najjačem izvoznom tržištu znatno je porasla za 26% i trenutno čini 15% ukupne prodaje kompanije, a općenito je u cijeloj zapadnoj Europi prodaja porasla.
U srednjoj i istočnoj Europi izvoz se smanjio za nešto manje od 9% u gotovo svim zemljama regije. Rusko tržište ostalo je uglavnom stabilno dok se prodaja u Ukrajini smanjila za čak 39%. Glavni razlog je što se nakon dužeg vremena zemljište moglo kupiti vrlo povoljno pa su poljoprivrednici novac za mehanizaciju odlučili potrošiti u širenje proizvodnog asortimana.
Najstabilnije tržište ostalo je ono s Kanadom s kojim firma ima saradnju već 15 godina, kao i Japan i Kina u kojima imaju vlastiti pogon za montažu.
Kako bi sveli krizu koja ih je zadesila na minimum, odlučili su proširiti svoj asortiman mehanizacije, poboljšati ih te uložiti u bolji proizvodni pogon. Na Agritechnici, LEMKEN je predstavio brojne inovacije kao što je Juwel 10 reverzibilni plug za traktore do 450 KS i SeedHub sijačicu. Takođe su predstavili i hibridni kultivator Koralin za ultra plitku obradu zemlje, pripremu sjemena i suzbijanje korova.
Najnovija inovacija bila je i samohodna prskalica, namijenjena velikim poljoprivrednim površinama kao i novi dodaci nazvani iQblue i iQblue connect s kojima se postojeća tehnologija pretvara u pametne mašine, a nagrađeni su srebrnom medaljom.
Osim u same mašine, uložili su i nešto manje od devet miliona eura u nove proizvodne pogone i poboljšanu fabričku logistiku. Tako će kompanija nastaviti proizvoditi s najsavremenijom tehnologijom kako bi kupcima osigurala kvalitetne i dugoročne proizvode. Na kraju 2019. godine broj zaposlenih porastao je na 1.666 ljudi.
Zahvaljujući ovim rezultatima, porodična firma uspješno je upravljala ekonomskim padom i održala nivo prodaje od 380 miliona eura, s udjelom izvoza od čak 77%.
Tagovi
Autorica
Partner
Bulevar Jovana Dučića 2,
21000 Novi Sad,
Srbija
tel: +381 69 780 345,
e-mail: slavkovic@lemken.com
web: http://www.lemken.com