Proizvodimo punomasni tvrdi, mljeveni i rezani sir, dimljeni masni sir, gaudu, punomasni kravlji sir, a razvijamo i začinjene sireve, sa posebnom recepturom. Tešanjski zlatni sir sazrijeva 15 mjeseci i predstavlja proizvod ekstra klase", napominje Maid Smajić.
Maid Smajić i njegova sestra Mediha Jašarević osnovali su kompaniju "Zlatna kap" u Jelahu 2008. godine. Počeci su bili teški, ali njihova priča pokazuje da je moguće za deset godina od porodične firme napraviti brend prepoznatljiv širom zemlje. "Imali smo problema sa otkupom i plasmanom mlijeka, te smo se zbog toga okrenuli proizovdnji sira. Pronašli smo metodologiju, zatim smo uradili procjenu potreba tržišta i prepoznali prave prilike", govori Smajić za Farma BiH.
"Uz podršku USAID/Sweden FARMA II osigurali smo nabavku muzilica, razmijenili dobre prakse i učestvovali u školi sirarstva. Obuke su nam omogućile da naučimo recepturu i proizvodnju različitih vrsta sira, a istovremeno da proces proizvodnje bude usklađen sa EU standardima. Radimo sa 240 kooperanata, a počeli smo sa 10 grla. Danas radimo otkup koji dostiže dva miliona litara", pojašnjava Smajić.
"Proizvodimo punomasni tvrdi, mljeveni i rezani sir, dimljeni masni sir, gaudu, punomasni kravlji sir, a razvijamo i začinjene sireve, sa posebnom recepturom. Tešanjski sir s koprivom je prepoznat širom regije. Tešanjski zlatni sir sazrijeva 15 mjeseci i predstavlja proizvod ekstra klase koji je tražen u ugostitetljstvu", napominje Smajić.
Bosna i Hercegovina se suočava sa velikim izazovima kada je u pitanju prodaja i proizvodnja sira. Sir čini preko polovinu uvoza mliječnih proizvoda u zemlju, a naši proizvođači uspiju izvesti 7 miliona maraka vrijednosti sira, što je jedanaesti dio vrijednosti uvoza. Uvozom dominiraju edamer, gauda, tilsit, svježi i topljeni sir. Istovremeno, većina izvoza u mliječnoj industriji su prozivodi niske dodane vrijednosti poput mlijeka i pavlake.
"Ljudi prepoznaju kvalitetu našeg sira, te je izuzetno važno osigurati svijest domaćih potrošača o onome što proizvodimo, ali i otvoriti veći prostor za prodaju bh. sira na tržištu Evropske unije. Taj izazov je pred nama svaki dan i tu smo da napravimo iskorak", zaključuje Smajić.
Tagovi
Autorica