Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Čokolada
  • 15.09.2020. 15:00

Ko su najveći proizvođači, a ko potrošači čokolade?

Njemačka, Italija i Francuska su najveći proizvođači čokolade i čine gotovo dvije trećine (64%) ukupne evropske proizvodnje.

Foto: Depositphotos/agnormark.gmail.com
  • 199
  • 103
  • 0

U 2019. godini na području Evropske unije proizvedeno je 3,7 miliona tona čokolade, podaci su to koje je objavio statistički ured Evropske unije (Eurostat).

Njemačka, Italija i Francuska su najveći proizvođači ove namirnice i čine gotovo dvije trećine (64%) ukupne evropske proizvodnje. Prati ih Nizozemska sa 9% te Belgija i Poljska sa po 7% udjela.

Smanjenje od 0,3 miliona tona

Na primjer, u 2017. godini EU je proizvela oko 4,0 mil. tona čokolade u vrijednosti od 18,3 milijarde evra, što je više za 0,3 mil. u odnosu na prošlu godinu.

Najviše ove slatke namirnice napravljeno je u Njemačkoj, 1,3 mil. tona (32% ukupne proizvodnje), zatim Italija 0,7 mil. tona (18%), a Francuska i Nizozemska su na trećem mjestu, obe po 0,4 mil. tona (svaka 9%).

Najveći svjetski proizvođač i potrošač

Prema cbi.eu, Evropa je najveći svjetski proizvođač čokolade. Šest multinacionalnih kompanija, međutim, predstavljaju glavninu svjetskog tržišta za gotove proizvode, a to su Mondele, Nestlé, Mars, Hershey, Ferrero TE Lindt & Sprüngli. Ove su firme zajedno iskoristile gotovo 1,8 mil. tona uvezenih zrna kakaa u 2017. godini .

Najveći svjetski potrošači su Švicarci koji godišnje pojedu 10,5 kilograma po stanovniku. Na drugom mjestu nalazi se Njemačka s 9,2 kg dok je Litvanija na trećem mjestu sa 9 kg po stanovniku. 

Francuski poljoprivrednici i za vrijeme karantina poslovali sa dobitkom

Takođe, ovaj kontinent je i najveće globalno tržište čokolade. Kad je, na primjer, riječ o prodaji poslastičarskih proizvoda od ove namirnice, Evropa je 2017. imala tržišni udio od 49%, dostigavši procijenjenu vrijednost od 44 milijarde evra.

Očekuje se da će ovo tržište u Evropi rasti prosječnom godišnjom stopom od 3% od 2018. do 2022. godine.


Tagovi

Čokolada Proizvodnja Potrošnja Njemačka Švicarska Tržište Eurostat


Autorica

Lucija Bencaric

Više [+]

Magistra agroekonomike. Rado istražuje novosti u poljoprivredi.