Firma je započela svoje poslovanje sa trgovinom voća i povrća, a od 1995. godine i sami su krenuli u proizvodnju, koja se danas odvija na 75 hektara. Uz to, nude odmor u vilama te edukativno zabavne ture za djecu i odrasle.
U mjestu Blagaj kod Mostara posluje firma "Jaffa - Komerc" čiji djelatnici uzgajaju voće i povrće, ali nude i obilaske za djecu i odrasle te edukativno utječu na svoje posjetitelje koji se također mogu odmoriti u jednoj od tri luksuzne vile u blizini plantaža. Uz bazen za djecu i odrasle te prostor za igru za najmlađe. Vile se nalaze u mjestu Malo Polje kod Blagaja, a koncept im je prilagođen i Halal turizmu, zbog stroge privatnosti za vrijeme boravka.
Ova obiteljska firma djeluje od 1989. godine te od tada ulaže u razvoj i proširenje ponude. Poduzeće je započelo svoju djelatnost sa trgovinom voća i povrća, a od 1995. godine pokrenuli su vlastite zasade i proizvodnju. Najnovija aktivnost unutar Jaffa - Komerca je turistički brend "Jaffa plantaže" koji podrazumijeva turističko edukativnu promociju zasada, te spomenute smještajne kapacitete.
A počelo je tako što su supružnici Elma i Nedim Badžak brinuli o djeci: "Na svojoj smo djeci shvatili kako naši zasadi nisu samo mjesto gdje se proizvodi hrana nego i mjesto igre, smijeha, učenja i još mnogo toga. Kada smo dobili potomstvo, često smo popodneva i vikende provodili na plantaži u želji da im omogućimo boravak u prirodi i da pritom ne brinemo o saobraćaju i sličnim opasnostima. Vremenom su nam se pridruživali i prijatelji sa svojom djecom. A onda se rodila ideja da kontaktiramo škole, vrtiće, ali i turističke agencije te smo prema ciljanim skupinama, nudili sadržaje obilaska.
Obično se dječji obilasci baziraju na predstavljanju lokaliteta historijskog značaja, poljoprivredne proizvodnje, šetnje ili vožnje Jaffa vozićem kroz plantaže i berbu zrelog voća i povrća, a mališani često pokazuju interes za poljoprivredne mašine, opremu za sortiranje, hlađenje i slično", objašnjava nam Nedim, direktor Jaffa Komerca i dodaje da se kod njih pripremaju i proslave dječjih rođendana, organizira teambuilding, nudi se noćenje i odmor u jednoj od vila u sklopu plantaže, a uskoro će u ponudi biti i autentični suveniri s ovog mjesta, koje će izrađivati vrijedne domaćice tamošnjeg kraja te na taj način imati prigodu ostvariti prihod. Brend i sve sadržaje promoviraju na službenoj stranici na internetu, kao i profilima društvenih mreža Facebook i Instagram.
Trešnje, jagode, jabuke, nektarine, grožđe i breskve, kao i mladi krumpir te mahune, temelj su ponude ove firme koja radi po Global Gap standardu. "Posebno smo ponosni na naš ovogodišnji uzgoj EKO krumpira na Kupreškom polju u saradnji sa partnerskim firmama na preko tisuću hektara", ističe naš sagovornik.
Uzgoj te veleprodaja voća i povrća primarne su djelatnosti tvrtke koja svoje proizvode distribuira po cijeloj Bosni i Hercegovini ali i izvozi u regiju, Europu a onda i diljem svijeta. Kako bi sve funkcioniralo kako treba, direktor firme radi sa 20 stalno zaposlenih djelatnika, kao i oko stotinu sezonskih radnika, kada je period berbe voća i povrća.
Firma je nosilac brojnih priznanja i nagrada, a među njima je i ona domaća, sa Međunarodnog sajma privrede, poljoprivrede, prehrane i turizma "Dani trešnje", u Mostaru. Posjećuju brojne svjetske manifestacije među kojima su i Anuga FoodTec, u Kölnu i FRUIT LOGISTICA u Berlinu, obe izvrsne za usavršavanje i učenje jer su u pitanju eminentni sajmovi hrane, pića, trgovine i marketinga voća i povrća. Osim nagrada, vjetar u leđa su i priznanja za društveni doprinos.
"Jaffa plantaže" sa svim sadržajima je posjećivao velik broj ljudi iz stranih zemalja, no ove godine je taj broj zanemariv, kako sami kažu, a sve zbog cjelokupne situacije oko putovanja zbog korona virusa. Ipak, u Jaffa Komercu nisu mirovali.
"Ova godina nam je poslužila da se naša ponuda etablira na domaćem tržištu što nam je još i važnije. Naši posjetitelji su obično oduševljeni, kao da nisu ni znali da ovako nešto postoji kod nas i obično imaju riječi hvale", govori nam domaćin i dodaje da se ne namjeravaju zaustaviti na tome jer: "S obzirom da je Jaffa - Komerc jedan od najvećih proizvođača u Hercegovini, konstantno ulažemo u unapređenje vlastite proizvodnje ali i izgradnju kooperantske strukture i to pokušavamo kroz različite projekte domaćih i stranih donatora."
Prilika za posjetu Blagaju idealna je u narednom periodu jer sljedeći mjesec firma slavi 31. rođendan te će tom prigodom biti organizirani različiti sadržaji za male i velike ljubitelje prirode.
Fotoprilog
Tagovi
Autor