Objavljeni izvještaj o internet prodaji namirnica za četiri nedjelje, odnosno do 8. avgusta pokazuje povećanje online prodaje za 117%, a istovremeno povećanje kupovine u trgovini za samo 0,3%.
Za vrijeme karantina sve se više potrošača odlučilo za online kupovinu što je iznenadilo brojne trgovce koji su se u početku teško snalazili sa velikim brojem narudžbi, a u nekim slučajevima isporuke su trajale i do par nedjelja.
David Jinks, rukovodilac istraživanja potrošača u firmi ParcelHero, FreshPlazi dao je uvid u internet sektor prehrambenih proizvoda.
"U početku karantina to je bilo malo vatreno krštenje. Prodavci su bili preopterećeni, ali su se morali brzo prilagoditi jer je narudžbi iz dana u dan bilo sve više. Mislili smo da će, kada se trgovine otvore, doći do naglog pada, ali to se na veliko iznenađenje nije dogodilo", kaže David.
Francuski poljoprivrednici i za vrijeme karantina poslovali sa dobitkom
Objavljeni izvještaj o internet prodaji namirnica za četiri nedjelje, odnosno do 8. avgusta pokazuje povećanje online prodaje za 117%, u istovremeno povećanje kupovine u trgovini za samo 0,3%.
"Mislim da su se čak i starije generacije koje do sada nisu imale baš neki doticaj s internetom odlučile malo pozabaviti njime, pogotovo za vrijeme zatvaranja kada im je bilo dosadno. To je takođe rezultiralo velikim povećanjem, a dosta njih još uvijek zbog straha nastavlja praktikovati online kupovinu", ističe Jinks.
Takođe, došlo je do pada plaćanja gotovinom i većinom se sve odvija putem kartica.
"Model Amazon GO u SAD postigao je velik uspjeh i samo je pitanje vremena kada će stići i u britanske trgovine te kada će se takav način početi upotrebljavati u svim trgovinama širom svijeta. To je potpuno beskontaktni sistem. Potrošač ulazi u trgovinu, bira namirnice, sam ih, recimo to tako, na blagajni važe, kodira i plaća te izlazi iz trgovine", pojašnjava rukovodilac.
Klikanje i prikupljanje stvari u korpu postalo je jako popularno. David vjeruje kako ljudi uopšte nisu zbog maski i rukavica te dugačkih redova bili voljni ići u trgovinu te su radije sve kupovali sa kauča.
"No postavlja se pitanje, šta će se dogoditi kada se otkrije vakcina i hoće li ona više opustiti ljude te će se oni ipak više odlučivati za trgovine", zaključuje.
Podsjetimo, usred pandemije koronavirusa i preventivnih mjera koje su zatvorile tržnice, i kod nas su se razvile brojne alternative u digitalnom obliku.
Mogu li se u BiH poljoprivredni proizvodi naručiti preko interneta?
Tako su neki od domaćih proizvoda brojnih poljoprivrednih gazdinstava pronašli put kako do starih, tako i do novih kupaca koji su i nakon ukidanja preventivnih mjera nastavili kupovati na ovaj način.
Tagovi
Autorica