• Spašavanje krompira
  • 26.11.2018. 18:00

Zamislite svijet bez krompira - zapad kampanjom spašava dobri, stari krompir

Potrošnja krompira u zapadnim zemljama opada u tolikoj mjeri da su u Međunarodnom centru za krompir u Peruu pokrenuli kampanju "Zamislite svijet bez krompira" u koju su uključene kompanije iz SAD-a, ali i irski, kanadski, australski, kineski, ruski, norveški i drugi parteneri.

Foto: Pixabay/holzijue
  • 362
  • 26
  • 0

Krompir nas je othranio, čut ćemo od mnogih naših starih ljudi, a i danas je, u ovim krajevima to povrće često na jelovniku, možda čak i svakodnevno. Jer ide u sve, od juha, preko priloga, kao samostalno jelo, u pite pa čak i slastice

Ljubuški krompir, nevesinjski ili glamočki - sorte su krompira koje su postale brend ne samo kod nas nego i izvan granica države. 

No, čini se da u zapadnom svijetu i nije baš tako. Potrošnja krompira opada u tolikoj mjeri da su u Međunarodnom centru za krompir u Peruu pokrenuli kampanju "Zamislite svijet bez krompira" u koju su uključene kompanije iz SAD-a, ali i irski, kanadski, australski, kineski, ruski, norveški i drugi parteneri, navodi The Press and Journal

Globalna kampanja iskoristit će u idućoj godini financijska sredstva multinacionalnih kompanija i marketinških agencija širom svijeta u pokušaju zaustavljanja pada potrošnje krompira. 

Marc de Beaufort, direktor marketinga ove kampanje izjavio je kako konzumacija krompira pada u svakoj zapadnoj naciji. "Ljudi više nisu u ljubavi s krompirom. Uđu u trgovinu pa se dive jagodama ili šparogama, a pored krompira prođu bez emocija. Uzimamo ih zdravo za gotovo. Kao kada si predugo u braku pa se izgubi strast. Najbolji način da se vrati stara strast je da zamislimo život bez njih", duhovito komentira Beaufort. 

U Velikoj Britaniji smatraju kako ovo nije prava poruka za vraćanje krompira na jelovnike, nego da bi se kampanja trebala bazirati na tome da se radi o vrlo zdravoj namirnici. Ipak, voditelji kampanje misle kako prvo treba vratiti strast za krompirom. 

I zaista, zašto je do ovoga uopće došlo? Zato jer je čitav svijet postao globalno selo, posebno zapadni svijet gdje se u gotovo svim trgovinama mogu pronaći proizvodi iz svih dijelova kugle zemaljske. Onda ljudi radije kupuju papaje nego domaće šljive, radije pripremaju rižu čiji naziv ne znaju izgovoriti nego krompir sa domaćih polja.

Razmišljaš li o klimi kad kupuješ banane ili hranu u plastičnoj ambalaži? 

Naravno, nije loše povremeno probati i nešto egzotično, hraniti se raznoliko, ali uvijek je najzdravije jesti raznoliko sezonsko povrće i voće s domaćih polja i domaćih voćnjaka. 


Tagovi

Spašavanje krompira Kampanja Marc de Beaufort Domaće povrće Zapad Brend


Autorica

Maja Celing Celić

Maja Celing Celić

Maja je hobi vrtlarica s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi