Uz odgovarajuće tehnike berbe i pakovanja, proizvođači osim što će osigurati duži rok trajanja proizvoda, mogu postići i bolje tržišne cijene.
Mladi luk je jedna od prvih povrtlarskih kultura dostupnih u proljetnoj sezoni, a pravilno pakovanje i rukovanje ključni su za očuvanje njegove svježine i kvaliteta.
Uz odgovarajuće tehnike berbe i pakovanja, proizvođači osim što će osigurati duži rok trajanja proizvoda, mogu postići i bolje tržišne cijene.
Mladi luk se bere kada dostigne optimalnu dužinu od 25 do 35 cm, s čvrstim, sočnim stabljikama i neoštećenim korijenom. Berba se najčešće obavlja ručno kako bi se izbjegla mehanička oštećenja. Preporučuje se berba u ranim jutarnjim satima ili kasno popodne kako bi se izbjegao stres od visokih temperatura.
Nakon vađenja, pažljivo se čisti od viška zemlje i vanjskih listova, a korijen se može skratiti radi boljeg izgleda i lakšeg pakovanja. Pranje hladnom vodom je poželjno kako bi se uklonile nečistoće i produžila svježina.
Postoji nekoliko načina pakovanja mladog luka, a izbor zavisi od tržišnih zahtjeva i dužine transporta.
Vezeni snopovi - luk se vezuje u snopove od 5 do 10 komada i obavija gumicom ili konopcem. Ovaj način pakovanja je najčešći za prodaju na pijacama i lokalnim tržnicama.
Plastične i kartonske gajbe - nakon vezivanja u snopove, slaže se u plastične ili kartonske gajbe sa prorezima za ventilaciju. Ova metoda je pogodna za transport na veće udaljenosti.
PVC i perforirane kese - pakovanje u male kese od po 100 g do 1 kg je idealno za prodaju u supermarketima i maloprodajnim lancima. Kese omogućavaju bolju higijenu i dužu svježinu proizvoda.
Hidrohlađenje i pakovanje u kutije sa ledom - ova tehnika se koristi za izvoz i dugotrajno skladištenje. Mladi luk se odmah nakon berbe hladi u vodi sa ledom, a zatim pakuje u kutije sa dodatnim slojem leda.
Pakovani mladi luk se skladišti na temperaturi od 0 do 2°C kako bi se spriječilo uvenuće i gubitak kvaliteta. Važno je da se izbjegne direktna izloženost sunčevoj svjetlosti i prevelika vlaga koja može izazvati truljenje.
Na tržištu se prodaje kao svjež ili organski proizvod, a u posljednje vrijeme raste potražnja za prethodno opranim i upakovanim verzijama spremnim za upotrebu. Pravilno pakovanje ne samo da produžava svježinu, već doprinosi i većoj atraktivnosti proizvoda kod potrošača.
Uz primjenu optimalnih metoda pakovanja, proizvođači mogu osigurati bolju konkurentnost na tržištu i veću zaradu, dok potrošači dobijaju svjež, kvalitetan i higijenski upakovan mladi luk spreman za konzumaciju.
Tagovi
Autor