• Lubenice budućnosti
  • 10.08.2015. 09:30

Džepne dinje i lubenice bez sjemenki?

Kako su najveći izvoznici lubenice u svijetu uspjeli zadovoljiti rigorozne standarde i zahtjeve europskog tržišta? Sve više se udružuju proizvođači sa stručnjacima koji poboljšavaju kvalitetu cijelog proizvodnog lanca - ali unose i mnoge inovacije!

  • 131
  • 7
  • 0

Zelene, žute, male ili velike. Dinje i lubenice su osvježenje mnogima tijekom sve vrućih i sušnijih ljeta. Vijesti nam dolaze iz Bayera da će organizacija pod nazivom Partnerstva prehrambenog lanca (Food Chain Partnerships) uz prošireni katalog sjemena dovesti do još veće raznolikosti ovog voća u budućnosti.

Paco González, Bayerov marketinški stručnjak za sjeme, zna kada lubenica dozrije baš do prave mjere i kada je najpogodnija za branje. Sve dok je kora zelena, lubenica nije spremna za konzumiranje. Kada postigne određenu zrelost, unutar dva dana poprimi svijetložutu boju, objašnjava González.

Čudesne dinje budućnosti

Tržište je vrlo dinamično i zahtijeva stalan razvoj varijeteta lubenice.

Čudesna dinja pod imenom Kirene, poseban je tip vrste Galia - okrugla, sočna i veličine rukometne lopte. Jednostavno, promjenom boje, Kirene može dati znak kupcu drži li u ruci zrelo ili nezrelo voće.

"Ostaje svježija mnogo duže nego obična Galia dinja!", objašnjava González. Ali Kirene nije jedini uspjeh među varijetetima dinje i lubenice nedavno razvijenima u tvrtki Bayer CropScience. Stručnjaci za sjeme razvili su lubenice bez sjemena jer je potražnja za njima u svijetu velika.

Prve lubenice bez sjemena

"U Španjolskoj, Koreji i Turskoj na primjer, upoznali smo kupce s prvim lubenicama bez sjemena, a Indija je sljedeća", kaže González. Potrošači cijene nove varijetete srednje i manje veličine. Bayeova najmanja lubenica je veličine jabuke, i stane u džep.

"Tržište je vrlo dinamično i zahtijeva konstantno razvijanje novih varijeteta" nastavlja González. Upravo njegovi kolege rade na boljoj zaštiti voća od biljnih bolesti. Cilj je i produžiti voću rok trajanja na policama. Jedan od izazova je i taj da lubenice uvijek moraju izgledati privlačno, biti ukusne, slatke i zadovoljiti potrošača. Žetva lubenica još se uvijek obavlja ručno u mnogim dijelovima svijeta.

Povezati sudionike na tržištu

Stručnjaci za biljnu proizvodnju sve više sudjeluju u razvoju kvalitetne proizvodnje poljoprivrednih tvrtki.

Uspješan uvod novih varijeteta zahtijeva inovativne ideje, ali i znanje o zahtjevima i potrebama sudionika tržišta. Stručnjaci tvrtke Bayer CropScience pokušavaju uspostaviti veze između proizvođača, stručnjaka, konzultanata, prerađivača, preprodavača, uvoznika, izvoznika i maloprodaje, kako bi postigli bolje razumijevanje zahtjeva potrošača i industrije.

"Pomoću konstantne kvalitete lubenica, poboljšavamo svoju reputaciju kao globalnog top proizvođača", riječi su Luiza Barcelosa, izvršnog direktora Agricola Famosa.

"Potrošači diljem svijeta postaju zahtjevniji što se tiče kvalitete voća i povrća. Žele znati gdje i kako je proizvedena njihova hrana", objašnjava Gonzáles. To je osnovna ideja programa koji je stvoren za dobrobit kupaca, prijevoznika, distributera i proizvođača diljem svijeta. "Lansirali smo Partnerstva prehrambenog lanca kako bi omogućili benefite za svaku kariku u lancu", kaže Gonzáles. Bayer CropScience potiče uzgajivače voća i povrća da oglašavaju svoje proizvode na inozemnim tržištima. A to je ono što pokreće cijeli lanac.

Agricola Famosa - najveći izvoznik Brazila

Kako su postali najveći izvoznici lubenice?

Uspješan primjer Partnerstva prehrambenog lanca, je upravo projekt razvoja raznih varijeteta lubenica u suradnji sa tvrtkom Agricola Famosa, koja je najveći proizvođač i izvoznik voća u Brazilu. Na ugrubo 6.000 hektara vrućeg sjeveroistoka Brazila, na najvećem uzgojnom području lubenice, ta tvrtka stvorila je najbolje uvjete za okruglo slatko voće.

Osunčana lubenica posebno je popularna u Europi, gdje su veliki zahtjevi za kvalitetom i sigurnosnim mjerama. Maksimalne razine rezidua zaštitnih sredstava rigorozno se kontroliraju. "Kako bi zadovoljili europsko tržište, obratili smo se timu stručnjaka u Bayer CropScience trvtki", govori Luiz Barcelos iz tvrtke Agricola Famosa.

Sigurna zaštita protiv štetnika

Bayerovi stručnjaci su pristali na izazov te su otputovali u Brazil. Tamo pomažu radnicima i voditeljima u tvrtki Agricola Famosa svojim savjetima u zaštiti uroda. "Uzimamo uzorke s polja i analiziramo rezidue na biljkama", objašnjava stručnjak za biljnu proizvodnju Kligio Solon koji radi za Bayer CropScience u Brazilu. Uzorci se tada ispituju u vanjskom laboratoriju, a rezidue se otkloniti ili reducirati efektivnim rješenjima. "Problem je što bi urodu lubenice ozbiljno prijetila propast bez efektivne zaštite. Štetnici kao što su lisni mineri i bijela mušica mogu uzrokovati značajne gubitke", objašnjava Solon. "Učimo radnike kako da primjenjuju proizvode na siguran i ispravan način."

Zadovoljili visoke standarde zdrave prehrane

Proizvodi Bayer CropScience-a mogu držati štetnike pod kontrolom. Na primjer, proizvodi se moraju rotirati kako bi se izbjegla rezistencija. Ali i ispravan način kultivacije je odlučan faktor u uspješnoj žetvi. "Od početka našeg partnerstva u 2008., lubenice su zadovoljile standarde euorpskog tržišta", kaže Barcelos. Lubenice sada pokazuju nešto uniformiranije oblike i veličine, ispunjavaju odredbe EU direktiva i zadovoljavaju potrošače okusom.

"Kroz konstantno visoku kvalitetu naših lubenica, ne samo da smo poboljšali svoju reputaciju kao globalnog proizvođača, negoi cijele zemlje", priča Barcelos. Potrošači također imaju koristi od uske suradnje kroz cijeli lanac, voće je puno minerala i vitamina, sigurno za prehranu i ukusno. Napsoljetku, zdrava prehrana koja uključuje ukusno voće poboljšava i kvalitetu života.


Tagovi

Lubenice Tržište Bayer CropScience Zaštita voća Zaštitna sredstva Rok trajanja Kvaliteta Brazil Indija Lisni mineri Bijela mušica Sudionici Španjolska Kupci Koreja Kirene Galia Paco González Food Chain Partnerships Agricola Famosa Vari


Autorica

Ivana Nađ

Više [+]

Ivana je urednica na Agroklub portalu. "Vaša uvjerenja ne čine vas boljom osobom. Djelovanje čini."

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB