Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Produktivnost u poljoprivredi
  • 09.02.2020. 11:45

Zašto je važno imati biznis plan u proizvodnji?

Isplanirati proizvodnju koja će biti isplativa i uspješna, zahtjeva i izradu biznis plana. Postojanje ovog dokumenta može olakšati poljoprivrednicima dobijanje sredstava iz međunarodnih fondova.

Foto: Bigstockphoto/budabar
  • 236
  • 27
  • 0

Biznis plan je pisani dokument koji detaljno opisuje novi poslovni poduhvat i predviđene rezultate. Namjenjen je poljoprivrednom gazdinstvu, potencijalnim poslovnim partnerima (banke, dobavljači, otkupljivači, mikrokreditne organizacije, fondovi i dr.).

Imati ovako nešto u proizvodnji postala je potreba, bilo da se radi o dokumentu samo za vlastite potrebe poljoprivrednika, a na osnovu kog će poboljšati svoje poslovanje ili da se radi o velikim biznis planovima na osnovu kojih se odobravaju sredstva za finansiranje poslovne ideje.

Praktičan i neophodan

Kod nas je naročito izražena potreba za njim u poljoprivredi, u cilju dobijanja sredstava međunarodnih fondova poput IFAD ili FARMA I.

Svi oni koji žele da koriste navedena sredstva, moraju uz zahtjeve za odobrenje, da prilože biznis plan, koji je u skladu sa investicijom za koju se aplicira.

Šta sve treba da sadrži?

Najčešće sastavlja za tzv. eksterne korisnike tj. banke, fondove, međunarodne organizacije itd.  U tom slučaju, predstavlja ključni dokument na osnovu koga se donosi odluka o odobravanju sredstava za finansiranje konkretne poslovne ideje, kažu u PSSRS.

Izrađuje se u slučaju:

    kada poljoprivredno domaćinstvo ili neko preduzeće, pokreće novu poljoprivrednu proizvodnju;
    kada se vrše ulaganja u novi zasad ili farmu ili rekonstrukciju postojećih objekata;
    kada se proširuje proizvodnja;
    kada gazdinstvo traži spoljne partnere;
    kada se ulaže u oživljavanje neke proizvodnje;
    kada se planira reorganizacija, itd.

Sadrži sledeće elemente:

    uvod,
    osnovne podatke o ideji i proizvodnji;
    tržište plasmana poljoprivrednih proizvoda;
    tržište nabavke sirovina i repromaterijala;
    tehničko-tehnološku analizu;
    organizaciju i ekonomsko-finansijsku analizu;
    marketing plan koji sadrži bilans uspjeha, plan prodaje i plan nabavke.

Olakšano planiranje proizvodnje

Kao pokazatelji isplativosti, koriste se izračunavanje ekonomičnosti, rentabilnosti onog čime se bavi na svom imanju, stopa rentabilnosti investicije kao i izračunavanje vremena povraćaja investicije.

Na osnovu ovih parametara, poljoprivrednik može sagledati planirane prihode i rashode prije ulaska u investiciju, opravdanost proizvodnje, kao i vrijeme za koje može povratiti uložena sredstva.


Tagovi

Biznis plan Biznis plan u poljoprivredi Isplativost proizvodnje Uspješnost proizvodnje Međunarodni fondovi Sredstva za finansiranje


Autor

Ivana Živanić

Više [+]

Ivana Živanić, dipl.ing- master poljoprivrede, rado istražuje aktuelnosti u poljoprivredi. Pristalica zdrave i bezbjedne hrane.

Šta će prilagođavanje EU zakonodavstvu značiti za sektor mljekarstva BiH?

18

  • 26.03.2024. - 12.04.2024.

Glasova: 11

Katastrofu, propast ćemo! 61,1%

Glasova: 5

Prosperitet, bit će nam bolje 27,8%

Glasova: 1

Sve će biti isto 5,6%

Glasova: 1

Ne zanima me ni EU, ni mljekarstvo 5,6%

Pregled ankete

Pregled ankete

Izdvojeni tekstovi

KLUB

Kompanija Volkswagen oborila je novi rekord u prodaji. I ne, ne radi se o automobilima. Riječ je o njihovoj poznatoj curry kobasici.  Tako je u 2023. godini prodano je 8,33 milijuna kobasica, uključujući sve varijante. To je oko 400.000 viš... Više [+]