Nordijski je dizajn nove serije S šeste generacije poboljšane učinkovitosti i održivosti uz potpunu opremljenu tehnologiju pametne poljoprivrede, navode inženjeri Valtre
Vjerujem da ste znali da su s potrošnjom od 12 kilograma godišnje Finci najveći kavopije na svijetu, da imaju više sauna nego automobila, da su ludi za Formulom 1 i hokejom na ledu, da imaju svjetska prvenstva u bacanju čizama i sviranju "zračne" gitare, da su prema izvješću UN-a već šestu godinu zaredom proglašeni najsretnijim ljudima na svijetu, da je Finska (a ne Sjeverni pol!) domovina Djeda Mraza, Angry birds-a, Nokia-e i, naravno, svjetski poznatog Valtra traktora!
Ono što možda niste znali je da su prošlog petka u tvornici u Suolahtiju pred više od 70 novinara iz cijele Evrope (i šire) predstavili šestu generaciju S serije, pod nadimkom Boss! Ovaj novi "gazda" će se pojaviti na evropskim poljima idućeg ljeta, a prve isporuke u zemljama s nižim standardima emisije (bit će dostupan i u Stage 3 inačici motora) kao što je Južna Amerika, planiraju za drugu polovinu 2024.
Sa šest modela rasponom snage od 280-420 KS (S 286, S 316, S 346, S 376, S 396 i S 416) riječ je Valtrinom najvećem i najsnažnijem traktoru, a posljednji u ovoj vrsti, model S416, finalist je ovogodišnjeg Tractor of the Year izbora. Veliki okretni moment pri niskom broju okretaja AGCO Power 8,4-litarskog motora u kombinaciji s CVT bestepenim mjenjačem obećava i do 10 posto manju potrošnju goriva u usporedbi s prethodnom S generacijom.
TotY 2024: U novoj utrci za prestižnog Oskara industrije 13 traktora
Zadržavajući prepoznatljiv pečat nordijskog dizajna visoke udobnosti, jednostavnosti i funkcionalnosti, vjernim će poklonicima ovog finskog brenda uz lakši ulaz u poboljšanu prostranu ergonomičnu kabinu (naslijeđenu od pete generacije N,T i Q serije), povećan broj svjetala (sad 16 i sve LED), niz opcija ovjesa za prednju osovinu i kabinu, uz mogućnost izbora Skyview kabine te više prilagodljivosti na različite radne zadatke, omogućiti i nadalje uživanje u pametnoj Valtra tehnologiji - tvornički ugrađenom TwinTrac sistemu vožnje u rikverc (okretanjem sjedala, a ne traktora) i nagrađivanom SmartTouch korisničkom sučelju na upravljačkom rukohvatu.
Ponudu precizne poljoprivrede koja prati zahtjeve i potrebe većine kupaca (Valtra guide navođenje, kontrola do 96 sekcija, istovremena kontrola distribucije pet različitih proizvoda, Task Doc Pro za prijenos dokumenata...), u novoj su S seriji upotpunili s automatskim okretanjem na uvratini SmartTurn koje daje iskustvo autonomne vožnje te još učinkovitiju obradu polja s četiri načina okretanja - djelimično (Part Field mod), polukružno U-okretanje, Y-okretanje i K-okretanje.
Za 2025. najavljuju i uvođenje novih tehnoloških značajki u S seriju, kao što je primjerice TIM upravljanje traktorskim priključkom (kada na primjer balirka prema željenoj gustoći bala diktira brzinu kretanja traktora) temeljeno na ISOBUS-u.
Vrlo su ponosi na održivost proizvodnje te ističu da će serija S biti jedan od njihovih najodrživijih traktora, što vide kao veliku podršku poljoprivrednicima za održivi rast njihovih gazdinstava. Naime, dvije trećine komponenti ovog traktora dolazi iz Finske, a njihova tvornica radi na 100 posto obnovljivoj energiji (od 2017. do 2022. smanjili su emisiju za 97 posto). Serija S kompatibilna je s obnovljivim dizelskim gorivom a, kako kažu, napustit će tvornicu s Neste My obnovljivim dizelskim gorivom u svom rezervoaru. Pametna poljoprivredna tehnologija ponuđena uz S seriju smanjuje inpute i štedi vrijeme te smanjuje potrošnju goriva, čineći rad farmera učinkovitijim i održivijim.
No vratimo se još malo tehničkim parametrima. Dakle, AGCO Power 6-cilindarski motor s pet posto više snage, devet posto većim okretnim momentom i tri posto manjom potrošnjom goriva, razvit će u boostu 425 KS (313 kW) pri 1.850 okretaja u minuti, dok će maksimalni okretni moment 1.750 Nm postići na 1.500 okretaja motora. Motor zadovoljava najviše evropske standarde emisije ispušnih plinova (Stage V) zahvaljujući kombinaciji dizel oksidacije, filtera dizel čestica i selektivne katalitičke redukcije (DOC + DPF + SCR).
Već spomenuti bestepeni prijenos (s dva ranga, za polje i transport) glatko će dovesti od 0,1 do maksimalnih 50 km/h. U Valtri su posebno ponosni što će se zahvaljujući novim ulaganjima u tvornicu, posebno u modernizaciju proizvodnje prijenosa, uz one koji se ugrađuju u seriju N i T, vrlo skoro u Suolahtiju proizvoditi i AGCO CVT prijenos za Q i S seriju (koji se trenutno proizvodi u Fendt tvornici u Marktoberdorfu).
Zammaretti: Možemo očekivati porast broja električnih i hibridnih traktora
Što se hidraulike tiče, na raspolaganju je OC ili CCLS pumpa s 200 odnosno opcijskih 200+200 litara protoka u minuti. Traktor može biti opremljen s 2-3 prednjih i 4-6 stražnjih priključnih ventila. Stražnji podizni kapacitet je 12, a prednji 5,8 tona. Sam traktor bez opterećenja teži 12, a maksimalna radna težina mu je 18 tona. Inače, standardna brzina stražnjeg priključnog vratila s elektrohidrauličkom aktivacijom je 540E-1.000, a prednjeg 1.000 okretaja u minuti.
Inženjeri naglašavaju kako je svaki njihov traktor koji siđe s montažne trake praktično "unikatan" odnosno skrojen prema odabranim specifikacijama tačno određenog kupca, no posebno ističu iz godine u godinu (a ove slave 10. godišnjicu ovog kreativnog studija) sve traženije Valtra Unlimited personalizirane prilagodbe, zahvaljujući kojima više od trećine proizvedenih traktora imaju lični pečat naručitelja.
"Velike farme i poljoprivredni poduzetnici ovise o tome da imaju prava rješenja za poduzimanje naprednih zadataka pametne poljoprivrede na najučinkovitiji mogući način. Valtra Unlimited u jedinstvenoj je poziciji da ponudi tačno ono što svakom poslu treba za učinkovitiju, ergonomičniju i sigurniju poljoprivrednu proizvodnju", rekao je Mikko Lehikoinen, zamjenik direktora marketinga, potvrđujući kako će te značajke biti dostupne za sve modele S serije 6. generacije.
Tako će nove S modele biti moguće opremiti, između ostaloga popularnim centralnim sistemom podmazivanja (CLS), najsavremenijim zvučnim sistemom (uključujući Apple CarPlay i Android Auto), kao i sistemom kamera Unlimited VIEW (sa zaslonom visoke razlučivosti i naprednim algoritmima strojnog učenja za automatsko otkrivanje objekata koji se kreću ispred traktora te upozoravanje vozača) radi poboljšane sigurnosti na polju i na cesti. Uz to, naravno, i najomiljeniju značajku po izboru naručitelja - specijalnu nijansu boje.
Ovaj je TotY finalist predstavljen u posebnoj jantarnoj boji. Uočljiva je i razlika u logu, u kojem su sada slova razmaknuta, što, kažu, simbolizira njegovu globalnu namjenu.
I na kraju, važno je naglasiti da će ovu novu generaciju predstaviti širokom tržištu od novembra ove godine na poljima i prezentacijama za kupce diljem svijeta. Sve one koji žele biti među prvima koji će vidjeti novog Bossa, pozivaju na ovogodišnji sajam poljoprivredne mehanizacije Agritechnica u Hannoveru (Njemačka) od 12. do 18. novembra na njihovom štandu B39 u hali 20.
Fotoprilog
Tagovi
Autorica
Partner
Via Brembo 27,
20139 Milano,
Italija
tel: +390255230950,
e-mail: info@tractoroftheyear.com
web: https://www.tractoroftheyear.org/