Sada je jeftinije obaviti servis, jer "najskuplje je kada mašina stane u polju", potvrđuje nam Dušan Trivić, vlasnik Servisa za poljoprivredne mašine.
Poljoprivredne mašine uskoro će "punom parom" krenuti s radom u poljima. Pred početak proljetne sezone, traktor treba pregledati i pripremiti kako bi izbjegli kvarove i osigurali efikasan rad. S ekonomske strane, sada je to i jeftiniji obaviti, jer "najskuplje je kada mašina stane u polju", potvrđuje nam Dušan Trivić, vlasnik Servisa za poljoprivredne mašine "Trivić" iz Kozarske Dubice.
"Pred proljetne radove pretežno radimo velike servise traktora, kvarove otklanjamo po prijavi vlasnika", kaže Dušan, dodavši da sa svojim majstorom pokriva 90 posto teritorije BiH.
Prije nego pozovu majstora, kako navodi, vlasnici bi sami trebali pregledati svoju mašinu. Provjera motora, akumulatora, goriva, hidraulike i transmisije, guma, kočnica, elektrike i svjetla, čišćenje, podmazivanje - sve je to imperativ prije nego se mehanizacija potjera u njivu.
"Treba da se odradi osnovni servis, zamjena ulja, filtera, to je najjeftinije u proljeće, jer u sezoni kad stane mašina onda je to jako skupo", ističe ovaj majstor.
Govoreći iz iskustva, Trivić kaže da se susreće s raznim kvarovima, a najgore je dodaje što vlasnici ne održavaju redovno traktore, pa kada krene sezona nastanu veliki kvarovi. Također, čest problem je i što ne poznaju svoje mašine. No, ipak, kao najčešći uzrok kvarova navodi loše gorivo na tržištu BiH.
"Kod većine je problem sa gorivom, sa sistemom ubrizgavanja, jer je kod nas jako loše gorivo. Nema tu rješenja nego zamjena dijelova, to jeste dizne, boš pumpe, injektori, pumpe visokog pritiska i slično. To se obično pokaže na gubitku snage traktora i lošem radu motora", dodaje Trivić i kaže da kod starijih mašina iz iskustva prepoznaje kvar, a kod novih koje koriste injektore i pumpe visokog pritiska sve nedoumice rješava dijagnostika.
Inače, o lošem kvalitetu goriva nedavno su pisali i novinari portala Bljesak.info. Naime, kako su naveli u Federacija BiH jedina u Evropi ne provodi kontrolu goriva i to od aprila 2024., a razlog je administrativne prirode.
Naime, početkom prošle objavljena je nova Odluka o kvaliteti tečnih naftnih goriva u BiH. U skladu s njom i Zakonom o naftnim derivatima FBiH, vrši se kontrola u ovom bh. entitetu. Međutim, odluka je poništila stari zakon, a da bi se mogla nesmetano provoditi neophodan je novi, koji još nije donsesen. Kad će - ne zna se, a do tada "kom opanci, kom obojci".
Za to vrijeme serviserima posla ne manjka. No, kako ističe naš sagovornik, za pohvalu je što bh. poljoprivrednici sada većinom kupuju kvalitetnije mašine, ali su zastupljeni i kineski i turski, uglavnom ih, navodi, uvoze povrtlari za manje površine. Komentirao je i najprodavaniji traktor u u BiH u 2023. godini – indijski Tafe.
"Tafe uglavnom izbjegavam popravljati, jer je jako loš kvalitet, barem ovo što sam ja pogledao, to su jeftini proizvodi", ocjenjuje.
Nekada se Dušan i sam bavio poljoprivredom, ali sada pored posla koji radi, nema vremena. Majstora nedostaje uvijek, kao i u drugim sektorima, a šegrti koji dolaze na praksu, uglavnom odlaze "trbuhom za kruhom" i zanimanje nastavljaju van granica BiH.
Iz ugla majstora savjetuje da poljoprivrednici koji obrađuju više od 50 hektara trebaju birati kvalitetne mašine kao što su John Deere, Massey Ferguson, Claas, New Holland jer su provjerene i dijelovi su lako dobavljivi. A za manje površine, mogu i jeftiniji iz turske ArmaTrac ili Basak.
"To je nešto što ne radi puno, ali ispunjava uslove seljaka", zaključuje Dušan koji stoji na raspolaganju svim poljoprivrednicima koji imaju problema s mehanizacijom, a mogu mu se javiti na broj +38765734370.
Tagovi
Autorica