• Traktor godine 2018.
  • 10.11.2017. 15:00

Švicarac AEBI radi i na terenima nagiba 70%

AEBI TT281 stvoren je za rad na brdovitim terenima velikih nagiba (i do 70%) koje lako svladava zahvaljujući svojoj snazi i stabilnosti!

Foto: Renata Prusina
  • 1.107
  • 57
  • 0

AEBI TT281 stvoren je za rad na brdovitim terenima velikih nagiba (i do 70%!), kao i teškim (kamenitim), ali i osjetljivim (skliskim) terenima, koje lako svladava zahvaljujući svojoj snazi i stabilnosti, u što su se članovi Toty žirija imali priliku uvjeriti testirajući toga "švicarca", a gdje drugdje nego u švicarskim planinama, u kojima je i nastao.

Marketinški stručnjaci Aebija, pod geslom "Naše iskustvo-vaš benefit!", naglašavaju kako ovaj kompaktni višenamjenski moćni stroj dinamične i karakteristične pojave baštini 40-godišnju tradiciju i iskustvo Aebi Terratrack platforme. Ističu kako je TT281 prvi nagibni traktor koji ispunjava EU sigurnosne standarde 167/2013 jer ima najbolji raspored težine, najniže težište, konstantan pogon na sva četiri kotača, automatsku aktivaciju parkirnih kočnica i kabinu "orijentiranu" na udobnu i sigurnu vožnju.

Motor EU Stage IV i bestupanjski prijenos

Među posebnostima TT281 svakako je mogućost okretanja prednjeg priključnog vratila i na lijevu i na desnu stranu, kao i mogućnost pomicanja noseće konstrukcije prednjeg priključnog uređaja za 63 cm ulijevo te proširenje razmaka između dvije prednje kuke sa 71,8 na 87cm. Konstrukcija šasije i prednje poveznice povećala je ukupnu težinu traktora za 8% (na 4,5 tona) odnosno opterećenje osovine do 2,6 tona. Za odličnu manevrivost i u gotovo nemogućim uvjetima posebno je zanimljivo neovisno upravljanje prednjim i stražnjim kotačima.

TT281 ima najbolji raspored težine, najniže težište, konstantan pogon na sva četiri kotača

Izvor snage TT281 je R754EU6 model VM motora obujma 2970 cm3 s četiri cilindra i četiri ventila po cilindru, turbopunjačem i unutrašnjim hlađenjem, koji ispunjava zahtjeve EU regulative smanjenja emisije štetnih plinova 4. stupnja (Stage IV). Taj motor razvija nazivnu snagu 80 kW, odnosno 109 konjskih snaga, i maksimalnu brzinu od 2.600 okretaja u minuti, a maksimalni okretni moment od 420 Nm postiže na 1.100 okr./min. Motor je smješten s desne stane kabine s jednostavnim pristupom svim potrebnim dijelovima za svakodnevno održavanje, a preporuka je servis nakon 300 radnih sati. Spremnik goriva je obujma 90 a AdBlue tank 14 litara.

Kad je riječ o prijenosu, TT281 ima bestupanjski prijenos, čije su mehaničke komponente iz Aebi radionice a hidrauličke komponente Bosch Rexroth. Maksimalna brzina traktora je 40 km/h a promjena smjera vožnje je hidraulička (na ručici za vožnju).

Efikasan i štedljiv

Ovaj Toty finalist ima četiri načina rada, optimizirana za specifične poslove - kod cestovne vožnje (100% izlazne snage motora usmjerene na vožnju, a puni okretni moment kod protoka hidraulike 1300 l/min), proporcionalne vožnje (30-70 % snage motora u vožnji, cestovna odnosno proporcionalna vožnja odabire se pritiskom na gumb), rada kosilica (30-70 % snage motora za vožnji, okretni moment na 1.400 l/min) te razbacivača snijega (10-20 % izlazne snage motora na vožnju, puni okretni moment na 2.000 l/min). Automatska kontrola vožnje (Automatic Drive Control ADC) podešavat će konstantno opterećenje motora ovisno o potrebama priključaka. Tako će se, primjerice, kod maksimalnog opterećenja traktora snaga vožnje reducirati, a brzina motora biti povećana čim je smanjena potrebna snaga priključnog vratila.

Upravljanju, osobito za brže okretanje na uvratinama, pomoći će i potpuno automatsko podizanje priključnog stroja te automatske promjene načina upravljanja. Mogućnost pohrane parametara (kalibracije) različitih priključaka uštedjet će vrijeme i povećati kvalitetu rada.

Što se tiče uštede, inteligentna kontinuirana automatska regulacija brzine ventilatora motora, kao i kontinuirana automatska regulacija protoka hidrauličke pumpe rezultira 14% manjom potrošnjom goriva, a 12% većom snagom priključnog vratila.

Ugodna radna sredina

Iako je unutrašnjost kabine relativno tamna, radno je okružje izuzetno ugodno i udobno, a prostranost veća za 11% nego u prethodnom modelu. Kontrolne funkcije ergonomski su raspoređene, višenamjenska ručica za vožnju je integrirana u desnom rukohvatu, a upravljač, kao i sjedalo, podesiv je prema potrebama vozača. Na ručici za vožnju su i sve komande koje vozač treba pri upravljanju strojevima (od promjene smjera vožnje do upravljanja prednje i stražnje hidrauličke dizalice te hidrauličkih ventila).

Sve je pod kontrolom vozačeva palca

U prednju je ploču integrirana i poveća polica za pohranu stvari, držač boce, ali i posebni držač mobitela s mogućnošću njegova punjenja USB utičnicom. Iako je službena razina buke u kabini 79,3 dB(A), što je potvrdilo i mjerenje buke motora s radom malčera slovenskog kolege Dolenšeka, njegovi su instrumenti izmjerili i tihih 74 dB pri najvećem broju okretaja motora bez rada priključnog stroja. Spomenimo i da će radno područje biti odlično osvijetljeno zahvaljujući LED rasvjeti.

Inženjeri AEBI-ja ističu kako je ovo prvi nagibni traktor na svijetu s istovremenim uključenjem svih hidrauličkih funkcija. Sve pod kontrolom vozačeva palca.

Nježan prema podlozi

Kad smo kod hidraulike, TT281 ima glavnu pumpu standardnog protoka 40 l/minuti (u opciji je i 55 l/min). Vanjski su ventili elektronički upravljani, a u ponudi je do tri stražnja priključna ventila. Podizni kapacitet stražnje hidraulike je 1,8, a prednje 2 tone. Stražnja priključna osovina ima brzine 540/750 okr./min, a prednja 540/1.000 okretaja u minuti. Jednostavno i brzo montiranje prednjih i stražnjih priključnih strojeva omogućava njihovu čestu izmjenu, a time i mogućnost eksploatacije ovog traktora za razne poslove kako u poljoprivredi tako i u komunalnim radovima praktično cijele godine.

Traktor je lagan, a snažan s odličnom vučom, ali nježan prema podlozi

Pritisak na podlogu svakog kotača posebno je dobro izbalansiran, što povećava učinkovitost rada na nagibima. T-traction opcija spriječit će proklizavanje prednjih ili stražnjih kotača koji nemaju odgovarajuće protuteže. Moguće je montiranje i dvostrukih kotača i na prednjoj i na stražnjoj osovini, a dostupna je i varijanta s gusjenicama. Traktor je lagan, a snažan i zato, ističu Aebi inženjeri, s odličnom vučom, ali nježan prema podlozi (nema zbijanja tla a čuva se travnjak/pašnjak).

"Švicarac" u brojkama

I, evo, na kraju "švicarca" u brojkama. TT281 dug je 4,09 a visok 2,24 metra, dok mu širina ovisi o kotačima, pa je tako s jednostrukim kotačima 2,11 m širine, a s dvostrukim kotačima 2,66 metara. Međuosovinski razmak je 2,3, a razmak između kotača 1,68 metara, dok je klirens 0,28 m. Kut okretanja je 36,5 stupnjeva, odnosno radijus okretanja 3,3 metra.

Autor: Renata Prusina, Agroglas, Foto: Renata Prusina


Tagovi

Motor Snaga Tractor of the year AUtomatizam Nagib Traktor godine 2018 Aebi Brdoviti tereni

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi