Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Održavanje traktora
  • 03.01.2023. 12:00

Šta podrazumijeva servis traktora i na šta paziti?

U razgovoru sa stručnjacima za mehanizaciju saznali smo šta je bitno kod održavanja traktora i koje greške izbjeći. Otkrili su nam i zgodan savjet koju marku ovog stroja kupiti.

Foto: Jerković d.o.o.
  • 172
  • 10
  • 0

Traktor je motorno vozilo opremljeno kotačima s najmanje dvije osovine koji ima konstrukcijsku brzinu veću od 6 km/h i čija je glavna funkcija da vuče, gura, nosi ili pokreće određena oruđa, strojeve ili prikolice namijenjene poljoprivredi odnosno radu u šumi, zvanični je njegov opis.

Međutim, današnji su daleko od toga. Visoko su sofisticirani, a posebno se to odnosi na one s Euro 5 normom odnosno ekološkom normom emisije ispušnih plinova koje moraju zadovoljavati.

Pojednostavljeno rečeno, norme su filteri kojima se postiže da ti plinovi budu čisti. Danas postoje četiri sistema za doradu ispušnih plinova i kako nam pojašnjava voditelj servisne službe za traktore kompanije Messis Obrad Novaković, to je oksidacijski katalizator na dizelskim motorima (Diesel Oksidation Catalizator - DOC), ventil za recirkulaciju ispušnih plinova (Exhaust gas recilculation - EGR), filter krutih čestica (Diesel Particulate Filter - DPF) i selektivna katalitička redukcija (Selective Catalytic Reduction - SCR).

Potonje se odnosi na dodavanje AdBlue-a, a vlasnici skupih strojeva nerijetko kupe, primjerice, hiljadu litara i skladište ih doma što onda dovodi do kvarova i potrebe za popravkom. Naime, AdBlue se u takvim, neadekvatnim uvjetima kristalizira, prilikom korištenja ne ubrizgava i dolazi do zagušenja motora. 

Propisani servisni intervali 

Inače, svaki proizvođač ima propisane određene servisne intervale, no u pravilu se na 1.000 sati rada obavlja zamjena predfiltera, filtera goriva, ulje i uljni filter na motoru. S tim da se zna mijenjati i tlačni filter ulja (transmisija hidraulike). 

"Zupčanici, ležajevi i slično rijetko su predmet servisa na novim traktorima. Većinom je riječ o kvaru elektronike", otkriva Novaković dodajući da često do toga dolazi i jer se vlasnik ogluši na upozorenja samog stroja. Primjera radi, ne stisne regeneraciju ili je ostavi na pola, a sve to dovodi do kvara.

Da je riječ o složenim strojevima koji zahtijevaju redovni servis, kaže nam i stručnjak za mehanizaciju, Ivica Prpić. Pritom se misli na zamjenu ulja odnosno svih tekućina kako bi se održala ispravnost. 

Svaki proizvođač ima propisane servisne intervale (Foto: Depositphotos/Baloncici)

Međutim, većinom se održavaju dok traje garancija, što je obično pet godina. Naravno, slično kao i kod osobnih vozila iako smo svi svjesni važnosti redovnog održavanja. "Moderni traktori zahtijevaju servis kod ovlaštenih distributera kao i kupovinu originalnih rezervnih dijelova", napominje stručnjak.

Njihov voditelj servisa, Dejan Đurković kaže nam također da je potrebna zamjena svih tekućina, ulja u motoru, kočnicama, svi filteri, a eventualno i obično tek nakon 2.000 radnih sati, štelovanje ventila. I on navodi da se redovni obično izbjegavaju nakon isteka garancije premda je konstanta održavanja bitna, a kod prodaje i prilično važna stavka.

"Boljka" plavog dizela 

Sami poljoprivrednici naglašavaju nam da im se na savremenim traktorima najčešće kvari pumpa za gorivo, kao posljedica korištenja plavog dizela. Upravo obojeni dizel drže glavnim krivcem za kvarenje skupih strojeva jer moderni zahtijevaju i kvalitetno gorivo pa mnogi, da bi se zaštitili, ugrađuju predfiltere, skupljače prljavštine. 

Ono što je "boljka" ovog goriva je što zna sadržavati dosta biodizela i vode zbog čega dolazi do stvaranja taloga u spremnicima, nema podmazivanja sistema i senzori upale alarm. 

Potražiti ovlaštene servisere (Foto: Zeljko Haldika/PIXSELL, ilustracija)

Ono što svi ističu je da definitivno, ovisno koju marku traktora imate, trebate potražiti ovlaštene servisere koji su školovani i certificirani baš za te strojeve. 

Kako saznajemo, zbog složenosti strojeva, nerijetko se događa da vlasnici nakon isteka garancije izbacuju zaštitu za plinove jer se na traktore ne primjenjuje ekološki test na tehničkom pregledu. No, kako su ekološke norme sve strožije, svi koji su ih izbacili, lako moguće, morat će ih vraćati. 

Registracija traktora i sigurnost - šta morate znati, opasan je i parkiran?

Inače, pitate li se koji brend traktora kupiti, stručnjaci za mehanizaciju imaju zgodan savjet – onaj čiji ti je servis najbliži. 


Tagovi

Traktor Održavanje traktora Servis trakora Kvarovi Euro norma 5


Autorica

Željka Rački-Kristić

Više [+]

Diplomirani agronom s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub i donosi najnovije vijesti iz svijeta poljoprivrede.

Da li u BIH nedjeljom i državnim praznicima zabraniti radove koji remete javni red i mir?

32


Glasova: 11

Da 34,4%

Glasova: 16

Ne 50,0%

Glasova: 5

Ne zanima me ni rad ni nedjelja 15,6%

Pregled ankete

Pregled ankete