Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Agro marketing
  • 26.03.2020. 09:20

Šansa za poljoprivredu: Marketing agro proizvoda u doba pandemije

Zatvaranjem tržnica, restrikcijama, ograničavanjem transporta dodatno se otežava prodaja poljoprivredno - prehrambenih proizvoda. U svakoj krizi potrebno je gledati rješenja, a ne sjediti skrštenih ruku, tvrdi Charlotte Smith.

Foto: JumpStory
  • 145
  • 35
  • 0

Neizvjesnost je najteže prihvatljiva činjenica koja je pogodila svijet u 2020. godini. Globalna ekonomija već osjeća posljedice mjera suzbijanja pandemije Covid - 19. Vitalne grane poput poljoprivrede i prehrambene industrije su dobile posebnu pažnju u ovo nezavidno doba. Dana 23. marta 2020. zatvorene su tržnice preko kojih su mnoge porodice plasirale svoje proizvode do kupaca. Trenutno su obe strane u neizvjesnosti - proizvođači i kupci.

Uz svakodnevni stres u poljoprivredi, pandemija je počela dovoditi mnoge male proizvođače svježih proizvoda, poput povrća, voća, mlijeka i sireva do neviđenih prepreka. Kako bi se pomoglo ugroženoj grupi proizvođača potrebno je preoblikovati dosadašnje marketinške strategije.

Ovdje je navedeno pet koraka kako raditi na marketingu tokom pandemije Covid - 19:

  1. Pokušati zadržati postojeću bazu kupaca personalizovanim marketingom;
  2. Koristiti sve dostupne kanale promocije (društvene mreže, telefon, web stranica, usmeno…);
  3. Intenzivirati fokus na dnevne tržišne promjene;
  4. Testiranje testiranje, testiranje… planova i strategija:
  5. Planiranje, proba, akcija, praćenje, evaluacija.

Testiranje marketinških strategija treba biti brzo i cjenovno prihvatljivo za gazdinstvo.

Bez hrane se ne može

Slikovito govoreći, još do juče život građana širom svijeta je bio normalan. Bez pogleda nazad mnogi sektori na tržištu rada su se odmicali od sela i primarne proizvodnje hrane. U ovim teškim trenucima, nažalost, stanovništvo se okreće primarnim potrebama. Ovaj fenomen detaljno opisuje psiholog Abraham Maslow u svojoj poznatoj Maslowljevoj teoriji hijerarhijskih potreba.

Praktično, do nedavno većina građana je živjelo uglavnom za B potrebe prema Maslowljevoj teoriji. To su: potreba za pripadanjem i ljubavlju, potrebe samopoštovanja, potreba samo aktualizacije i potreba transcendencije (nadilaženja sebe). U ovo vrijeme većina ljudi je u grupi D potreba. Prema navedenoj teoriji u D grupi važne su samo fiziološke potrebe (hrana, piće, kisik, spavanje..) i potrebe za sigurnošću.

Težak put do tržišta poljoprivrednih proizvoda

Prema navedenom, hrana će dobiti na velikoj važnosti tokom borbe protiv korona virusa. Ali potrebno je odraditi dobar posao u povezivanju proizvođača i krajnjih potrošača. Nove marketinške strategije su prijeko potrebne. Zahvaljujući digitalnom dobu postoje mnogi kanali kako doći do kupaca odnosno kako doći do proizvođača hrane.

Kriza globalne pandemije će promijeniti pogled na poljoprivredu

Charlotte Smith, poljoprivrednica i autor knjige "Farm marketing from the heart“ govori iz vlastitog iskustva kako poljoprivreda u doba svake krize dobiva na značaju. Kad se odmaknemo od krize poljoprivredu se stavlja u drugi plan. Kako se to ne bi opet dogodilo Charlotte tvrdi kako ovo razdoblje je potrebno iskoristiti za mnogobrojne inovacije kako bi poljoprivredni sektor izašao snažniji i iskusniji iz ovog nezavidnog perioda.

Kako se zaštititi od korona virusa i šta u slučaju pojave simptoma?

Imajući na umu važnost proizvodnje i dostavljanja hrane, sada je trenutak za udruživanje i osmišljavanje marketinških strategija za daljnji održivi razvoj ovog sektora. Ponekad ekonomski poremećaji idu u korist primarnog sektora u smislu obnavljanja i dobijanja na važnosti.


Tagovi

Korona virus Marketing Poljoprivreda Strategija Maslowljeva teorija


Autor

Vladimir Miloš

Više [+]

Magistar ekonomije sa specijalizacijom u poljoprivredi. Studirao i radio u Kraljevini Nizozemskoj, radio na mnogim međunarodnim projektima, dobitnik dvije dekanske nagrade, svojevremeno urednik studentskog časopisa "Plug". Poruka: Riskiraj! - Ako pobijediš bit ćeš sretan, a ako ne pobijediš bit ćeš mudriji.