Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Promocija poljoprivrede
  • 20.10.2015. 13:40

Promocija kao mjera potpore poljoprivrednicima EU

Enjoy, its from Europe: preko 110 milijuna eura za promicanje europske poljoprivrede u 2016.

  • 207
  • 17
  • 0

U 2016. europskim će proizvođačima biti dostupni programi u vrijednosti od 111 milijuna eura za pronalazak novih tržišta i poticanje potrošnje u EU i izvan njega. Promocija je ključan dio mjera potpore poljoprivrednicima koje je predstavila Komisija.

Enjoy, it's from Europe novom politikom promocije koju je prije nekoliko dana donijela Europska komisija želi se pomoći subjektima u sektoru poljoprivrede da se probiju na međunarodna tržišta ili konsolidiraju svoj položaj na tim tržištima te potaknuti svijest europskih potrošača o naporima koje poduzimaju europski poljoprivrednici.

Kako bi se ostvario taj cilj, Komisija planira osigurati više sredstava, povećati stopu sufinanciranja i smanjiti birokraciju u postupku odobravanja projekata. Dio je to napora za postupno povećanje dostupnih sredstava EU za promociju sa 61 milijuna EUR, koliko su ta sredstva iznosila 2013. kada su predložena nova pravila, na 200 milijuna EUR u 2019.

Nestaje nacionalno sufinanciranje

U skladu s novim pravilima povećat će se i stope sufinanciranja EU i to sa 50 na 70 do 80% (sve do 85% za Grčku i Cipar). U isto vrijeme nestaje nacionalno sufinanciranje čime se stvaraju jednaki uvjeti u svim državama članicama. Znatno će se smanjiti birokracija pri odabiru projekata kako bi se olakšao postupak prijave.

Program za 2016. usmjeren je na odabrane treće zemlje u kojima postoji najveći potencijal za rast (cjeloviti popis nalazi se u prilogu), osobito za sektore koji su suočeni s posebno teškim stanjem na tržištu kao što su sektor mlijeka i svinjskog mesa. Za paket potpore koji je povjerenik Hogan predstavio početkom septembra za potporu mjerama promocije u spomenuta dva sektora izdvojeno je ukupno 30 milijuna eura.

Hoganova diplomatska ofenziva za nova tržišta

Povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan je izjavio, "Europski poljoprivredno-prehrambeni proizvodi na svjetskom su tržištu bez premca. Izvozno tržište EU vrijedno 110 milijardi eura izvor je radnih mjesta i rasta u ruralnim područjima diljem Europe. Takav izvoz želimo zadržati te mi je veliko zadovoljstvo što mogu predstaviti novi program promocije koji će sa 111 milijuna eura poljoprivredno-prehrambenim proizvodima EU-a omogućiti daljnje prilike na novim tržištima te pojačati našu prisutnost na postojećim tržištima.

Posebno mi je zadovoljstvo što mogu najaviti da je u okviru nedavno najavljenog paketa za poljoprivredna tržišta u iznosu od 500 milijuna eura za sektore mlijeka i svinjskog mesa koji su u krizi izdvojeno 30 milijuna eura. U narednim mjesecima pokrenut ću diplomatsku ofenzivu kako bi se preko trgovinskih delegacija proizvođačima iz EU-a otvorile nove mogućnosti diljem svijeta."

Nova pravila o promociji

Glavni su elementi novih pravila o promociji sljedeći.

  • Znatno povećanje potpore namijenjene kampanjama informiranja i promocije- europska potpora trebala bi se postupno povećati sa 61 milijuna eura koliko je iznosila u proračunu za 2013. na 200 milijuna eura u 2019. (111 milijuna eura u 2016.)
  • Znatno više stope sufinanciranja EU u usporedbi s postojećim sustavom (stopa sufinanciranja EU-a od 70% za programe koje predlažu organizacije iz jedne države članice, 80% za programe u kojima sudjeluje više država članica i programe namijenjene trećim zemljama, 85% za krizne programe, 75 - 85% za zemlje koje primaju financijsku pomoći, tj. Cipar i Grčku) pri čemu nestaje nacionalno sufinanciranje te se stvaraju ravnopravni uvjeti.
  • Uspostava europske strategije promocije kojom će se omogućiti bolja usmjerenost mjera promocije.
  • Proširenje područja primjene mjera: proširenje mogućih korisnika na organizacije proizvođača; proširenje palete obuhvaćenih proizvoda, osobito na prerađene poljoprivredne proizvode kao što su primjerice kruh, tjestenina ili čokolada; omogućavanje navođenja, uz određena ograničenja, podrijetla i marke proizvoda
  • Pojednostavljenje administrativnih postupaka na način da se programi ubuduće ocjenjuju i odabiru u samo jednoj fazi u Komisiji umjesto u dvije faze kao što je to sada slučaj (najprije u državi članici, a zatim u Komisiji)
  • Jednostavnije upravljanje višedržavnim programima koje su zajedno izradile organizacije iz više država članica, na jednom mjestu u Komisiji posredstvom izvršne agencije CHAFEA.

Ključni element nove politike promocije uspostava je godišnjeg programa rada (Provedbena odluka Komisije) kojim se određuju strateški prioriteti za mjere promocije u smislu ciljanih proizvoda, programa i dodijeljenih sredstava. Cilj je dinamična i proaktivna politika koja se svake godine prilagođava novim tržišnim mogućnostima i potrebama sektora.


Tagovi

Promocija Poljoprivreda Nacionalno sufinanciranje Europski potrošači Phil Hogan Izvozno tržište Poljoprivredni proizvodi Trgovinske delagacije Pojednostavljena birokracija


Autorica

Ivana Nađ

Više [+]

Ivana je urednica na Agroklub portalu. "Vaša uvjerenja ne čine vas boljom osobom. Djelovanje čini."