Nema gasa, nema čađi, nema guma. Novi problemi za poljoprivredne proizvođače.
Proizvođači guma upozoravaju na nestašicu i visoke cijene, izvještava Agrarheute. Šta mogu da očekuju poljoprivredni proizvođači? Hoće li traktori, kombajni, prskalice i druga poljoprivredna mehanizacija ostati bez guma? Ne mogu da se voze na felnama.
Kriza nije nastala preko noći. Još od početka pandemije ovo tržište pokazivalo je anomalije i usporen protok robe. Ulje na vatru su dolile sankcije Rusiji koje su proizvele nestašicu sirovine za proizvodnju guma. Visoke cijene gasa uslovljavaju i više cijene sirovina.
"Nestašica guma ima nekoliko uzroka. Lanci nabavke su poremećeni što utiče na transport guma do krajnjih prodavača i kupaca", kaže Henrik Schmudde, veletrgovac guma.
Proizvođači guma zavise od snabdijevanja gasom, ali nema ni industrijske čađi koja je uglavnom nabavljana iz Rusije odakle je dolazilo 60 posto.
"Zbog krize Michelin je već u martu bio suočen s velikim logističkim i transportnim problemima u snabdijevanju svojih pogona i isporuci kupaca", kaže Maira Zöller iz Michelina.
Ova kompanija je morala da reaguje i prilagodi se nastaloj situaciji. U nekim evropskim pogonima proizvodnja je obustavljana na nekoliko dana, ali se ponovo stabilizovala.
Slične probleme ima i proizvođač guma Conti koji je smanjio prognozu za tekuću godinu.
Dugoročna predviđanja idu u pravcu da će rabljene gume postati veoma tražene. Proizvođači su već počeli da prave zalihe i da ih mrve u gumeni prah koji će ponovo usmjeriti u proizvodnju.
Tagovi
Autorica