Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Zeleni marketing
  • 18.01.2024. 15:00

Nema više obmanjivanja potrošača sa oznakama "eko", "prirodno", "biorazgradivo"

Više se ne može zavaravati ljude da vjeruju da je proizvod u plastičnoj boci dobar, jer je kompanija negdje posadila drveće

Foto: Depositphotos/teamtime
  • 87
  • 10
  • 0

Opšte tvrdnje kao što su "prihvatljiv za životnu sredinu", "prirodan", "biorazgradiv", "klimatski neutralan" i "ekološki" u reklamama i ambalaži proizvoda će biti zabranjene u Evropskoj uniji.

Evropski parlament je u dao konačno zeleno svjetlo novoj direktivi koja treba da poboljša označavanje proizvoda tako što će zabraniti obmanjujuće tvrdnje na proizvodima, stoji u njihovom priopćenju. Članovi su velikom većinom glasali za ovu odredbu koja ima za cilj zaštititi potrošače od dezinformirajućih marketinških praksi i pomoći im da donesu bolji izbor prilikom kupovine.

Manipulacija zelenog marketinga 

Na EU popis zabranjenih poslovnih praksi dodaju se brojne problematične marketinške strategije povezane s manipulativnim zelenim marketingom, ali i prijevremenim zastarijevanjem proizvoda. 

Pravilima se nastoji uvesti red u označavanje proizvoda koji nose razne etikete kao što su već spomenute "prirodno", "eko", "biorazgradivo" i druge. Kada novi propisi budu uvedeni u državama članicama, dozvoljene će biti samo oznake održivosti zasnovane na službenim šemama sertifikacije ili koje su uspostavile javne vlasti.

Dva su cilja u naredne dvije godine

U priopćenju navode da je ulaganje kompanija u projekte zaštite klime dobrodošlo i o njima se još uvijek može komunicirati, ali navode da više ne mogu zavaravati ljude da vjeruju da je proizvod u plastičnoj boci dobar, jer je kompanija negdje posadila drveće.

Drugi važan cilj je da se proizvođači i potrošači više fokusiraju na trajnost robe. U budućnosti će informacije o garanciji morati da budu vidljivije i kreiraće se nova, usklađena oznaka koja će dati veći značaj robi sa produženim garantnim rokom. Također, biće zabranjene neutemeljene tvrdnje o trajnosti (npr. da će stroj za pranje rublja izdržati 5000 ciklusa pranja ako to nije istina u normalnim uslovima), upozorenja za zamjenu potrošnog materijala prije nego što je to istinski nužno (što je npr. često slučaj kod pisača) i neistinite tvrdnje da se proizvodi mogu popraviti.

Odobrenje direktive dolazi nakon višemjesečnih pregovora između institucija EU i država članica o tome kako treba regulisati zahtjeve za zaštitu životne sredine. Države članice sada imaju dvije godine da uvedu nova pravila.


Tagovi

Evropski parlament Nova direktiva Označavanje proizvoda Marketinške strategije Trajnost proizvoda Zeleni marketing Obmanjivanje potrošača Trajnost robe


Autorica

Ranka Vojnović

Više [+]

Diplomirani inženjer poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom u povrćarstvu, zaljubljenik u organsku poljoprivredu i druge oblike alternativne poljoprivrede poput biodinamike i permakulture.