Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Apsolutni lideri
  • 12.04.2022. 09:00
  • Trebinjska regija, Republika Srpska, Ljubinje

Kako je hercegovački bijeli luk osvojio tržište - isplativo ulaganje?

"Farmavit" je postala jedini proizvođač Black garlic ili crnog češnjaka u Bosni i Hercegovini i šire. Količinu otkupa podigli su za 10 tona godišnje

Foto: EU4AGRI
  • 317
  • 107
  • 0

U Ljubinju, malom mjestu na jugu Hercegovine, smještena je kompanija "Farmavit" u kojoj nastaju jedinstveni proizvodi od domaćeg bijelog luka uzgojenog na sunčanim hercegovačkim poljima. Svoje pionirske korake započeli su prije tri godine, da bi danas postali apsolutni lideri u proizvodnji bijelog luka u Bosni i Hercegovini, ali i šire.

"Ovaj je kraj bio poznat po uzgoju duhana, a danas se tu više uzgaja bijeli luk za kojeg su neka istraživanja pokazala da je jedan od najkvalitetnijih na svijetu", objašnjava 28-godišnji Stefan Šalvarica, za EU4AGRI

Stefan je jedan od uposlenika ove firme i trenutno najodgovorniji za proces proizvodnje bijelog luka. Dok obilazi proizvodni pogon u kojem nastaju različiti proizvodi, pojašnjava razvojni put firme i njen značajni napredak. Kroz podršku projekta EU4Business uspjeli su poboljšati uslove rada i produktivnost, smanjiti troškove i ponuditi kupcima jedinstvene proizvode. Količinu otkupa podigli su za 10 tona godišnje.

Otkup u Hercegovini

Projektom finansiranim sredstvima Evropske unije, ova je firma riješila veliki problem izvora toplotne energije, kao i problem vodene pare koja se stvarala u procesu termičke obrade luka i tako otežavala rad u proizvodnji.

"Ventilacijom i klimatizacijom objekta sada se za par minuta riješimo pare. Također, ranije se veliki dio posla obavljao ručno a sada uz pomoć novih mašina su unaprijeđeni i ubrzani procesi punjenja, etiketiranja i zatvaranja tegli" pojašnjava Stefan.

Imaju vlastite plantaže na kojima uzgajaju bijeli luk, ali određenu količinu otkupljuju od svojih kooperanata s područja Hercegovine. Jedan od njih je i 31-godišnji Milan Slijepčević iz Ljubinja, kojem u procesu uzgoja bijelog luka pomoć pružaju supruga i majka.

Trud se isplati, kaže Milan

"Bijeli luk je teško uzgajati jer se cijeli proces obavlja ručno – od sadnje do vađenja. Unatoč tome mi smo zadovoljni. Naš trud se isplati jer imamo zagarantovani otkup i redovnu isplatu", objašnjava Milan, koji je također zaposlen u firmi “Farmavit” na procesima proizvodnje.

Nakon otkupa, bijeli luk se šalje na analizu prije nego od njega nastanu proizvodi koje na policama supermarketa kupci u Bosni i Hercegovini i van njenih granica pronalaze pod brendom "Miris Hercegovine".

"Mi proizvodimo pastu od bijelog luka i različite marinade koje se sastoje od domaćeg bijelog luka potopljenog u začine, maslinovo i suncokretovo ulje. Uz to, zahvaljujući projektu EU4Business sada proizvodimo i takozvani black garlic", kaže Stefan.

Black garlic ili crni češnjak nastaje procesom fermentacije svježeg bijelog luka. U tom procesu ubrzanog "starenja", mijenja boju, karamelizira se i njegova se svojstva pojačavaju. Zbog svojih karakteristika, ova je vrsta bijelog luka izuzetno cijenjena i tražena na svjetskom tržištu. Nabavkom mašine za fermentaciju, "Farmavit" je postala jedini proizvođač ovog luka u Bosni i Hercegovini i šire.

Proizvodit će želatinske kapsule punjene ekstraktom bijelog luka

Uz planove o novim marinadama, plasmanu crnog češnjaka na međunarodno tržište i svježeg bijelog luka, nastavljaju ulagati u velike planove kojim će osigurati već dodijeljenu titulu apsolutnog lidera na tržištu.

"Uložili smo dodatna vlastita sredstva u nabavku opreme koja će nam pomoći u proizvodnji želatinskih kapsula punjenih ekstraktom bijelog luka. Mi ćemo biti prva firma u regiji i šire koja će proizvoditi dijetetske suplemente ovog tipa", zadovoljno dodaje.

U toku javni poziv

Firma "Farmavit" jer kroz projekat EU4Business podržana u iznosu od 150.000 KM, dok je vrijednost ukupne investicija bila 300.000 KM. Trenutno je u okviru projekta EU4AGRI, koji finansira Evropska unija, otvoren javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava investicijama u prerađivačke kapacitete i marketing poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u Bosni i Hercegovini. 

Kroz ovaj javni poziv Evropska unija će podržati ulaganja u prerađivačke kapacitete poljoprivredno-prehrambene industrije kroz uvođenje inovacija i razvoj novih i/ili unapređenje postojećih proizvoda, marketinških alata, te osiguranje kontinuiteta poslovanja i sigurnog i zdravog radnog okruženja u BiH.

Prijavite se na novi javni poziv – 3,2 miliona KM za podršku investicijama

Rok za prijave je 07. juni 2022. godine do 17:00 sati, a više informacija dostupno je putem naše web stranice www.eu4agri.ba, ili putem linka.

Projekat EU4AGRI je četverogodišnja inicijativa (2020-2024) koja ima za cilj modernizaciju poljoprivredno-prehrambenog sektora, otvaranje novih radnih mjesta, kao i zadržavanje postojećih i podržavanje oporavka od krize izazvane COVID-19 u Bosni i Hercegovini. Ukupna vrijednost projekta, koji finansira Evropska unija, iznosi 20,25 miliona eura, a zajednički ga provode i sufinanciraju Razvojni program Ujedinjenih nacija (UNDP) u BiH i Češka razvojna agencija (CzDA).

Kroz ovaj projekat do sada je podržano 45 investicija bosanskohercegovačkih poljoprivrednika i preduzeća sa investicijama ukupne vrijednosti 10,7 miliona KM od čega je 6,3 miliona KM finansirala EU.
 


Tagovi

Bijeli luk Hercegovina Farmavit Stefan Šalvarica EU4AGRI Milan Slijepčević


Autorica

Selma Mujić

Više [+]

Diplomirani žurnalista i digitalni marketing menadžer, s višegodišnjim iskustvom u tv i web novinarstvu.