Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Tržište hrane
  • 05.05.2022. 15:00

Jača EU izvoz u Kinu putem e-trgovine - koja su ograničenja?

Predviđanja su takva da se očekuje snažan rast ovog oblika trgovanja u narednim godinama, za 10 posto godišnje

Foto: Depositphotos/MrHamster/jorisvo/nikitos1977
  • 58
  • 5
  • 0

Da je e-trgovina sve više zahvatila tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda pokazuje studija koju je objavila Evropska komisija. Cilj je bio da se pruži sveobuhvatan opis, analiza i zaključak za sudionike ovog sektora u Evropskoj uniji.

Kina je najveće svjetsko tržište e-trgovine, a udio prodaje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda se procjenjuje na nešto manje od 82 milijarde eura u 2020. godini. Ova zemlja predstavlja treću destinaciju za izvoz te vrste robe iz EU s više od 17 milijardi eura u 2021. godini.

Rast od 10 posto godišnje? 

Predviđanja su takva da se očekuje snažan rast ovog oblika trgovanja u narednim godinama, za 10 posto godišnje. Trenutno se tržište e-trgovine poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU u Kini procjenjuje se na oko 2,2  milijardi eura u 2020. godini.

Studija je opisala opšti kontekst te vrste izvoza u Kinu, fokusirajući se na rast i veličinu tržišta, prosječne potrošače, online kanale prodaje, primjenjiva pravila i propise, rješenja za logistiku, inicijative preduzete za podršku izvozu, plaćanje i pružatelje usluga trećih strana. Poseban je fokus na organskim proizvodima, onima s geografskom oznakom (prerađevine od mesa i mlijeka) i na biljnoj bazi, hrani za bebe, kućne ljubimce te vina i žestoka pića. Svoj udio na ovom tržištu povećavaju i drugi poput maslinovog ulja, dodaci ishrani, prerađene žitarice, kafa, keksi, grickalice, konditorski proizvodi.

Da bi se moglo pristupiti ovom vidu prodaje, neophodno je da proizvodi posjeduju robnu marku i da su dugotrajni što znači da je prodaja svježih limitirana. 

Problemi i pravila

E-trgovanje prati i mnogo problema i pravila. Transport mora biti po prihvatljivim cijenama, velika je konkurencija, visoke ulazne naknade za većinu kineskih platformi za e-trgovinu, zaštita prava intelektualne svojine.

Veliki broj uputstava je besplatno dostupan svim operaterima EU koji su zainteresirani za pristup kineskom tržištu e-trgovine. EK ima mnoge inicijative za podršku, što uključuje finansiranje promocije, a među njima je i EU centar za mala i srednja preduzeća.


Tagovi

Evropska Komisija Evropska Unija Kina E-trgovina Tržište Prodaja


Autorica

Ranka Vojnović

Više [+]

Diplomirani inženjer poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom u povrćarstvu, zaljubljenik u organsku poljoprivredu i druge oblike alternativne poljoprivrede poput biodinamike i permakulture.