Emmanuel Macron kaže da je ova zabrana prava revolucija. Hoće li i ostale zemlje smanjiti upotrebu jednokratne plastike?
Prodaja krastavaca, mrkve, tikvica, jabuka, pomorandži i još 30 drugih vrsta voća i povrća zapakovanih u plastičnu foliju zabranjena je u Francuskoj od 1. januara. Ekološke grupe i potrošači pozivaju i druge zemlje da slijede ovaj Zakon o zabrani korištenja plastične ambalaže.
Kako piše Guardian, francuska vlada je uvjerena da će ova odluka rezultirati smanjenjem više od milijardu komada ove vrste ambalaže za jednokratnu upotrebu, jer se u ovoj zemlji u 2021. godini 37 posto svježeg voća i povrća prodavalo umotano.
Prema anketi "Friend of the Earth", veliki broj potrošača u Francuskoj i Velikoj Britaniji bio je izrevoltiran količinom plastike koju su dobijali prilikom kupovine ovih proizvoda, a 59 posto njih misli da supermarketi i brendovi ne čine dovoljno da ponude ambalažu koja se može ponovo napuniti, više puta koristiti ili proizvode bez pakiranja.
"Francuska preuzima vodeću ulogu u svijetu svojim zakonom o postepenom ukidanju plastike za jednokratnu upotrebu do 2040. godine", rekao je Emmanuel Macron i naveo da je ova zabrana "prava revolucija".
Francuska predsjedava Vijećem EU: Za kakav agrar se zalaže Macron?
Pakovanja preko 1,5kg te ona za sječeno i prerađeno voće biće izuzeta iz ove odluke.
Za neke vrste hrane, cherry paradajza, malina i borovnica, proizvođačima će biti dato više vremena da pronađu alternative za plastiku, ali i ta će se vrsta pakovanja postepeno ukidati za svo voće i povrće do 2026.
"Francuski zakon je dobar i prikladan potez, ali je iznenađujuća lista izuzetog voća i povrća koje će sačekati još jednu godinu na prilagođavanje. To je šteta, a ljudi su svjesni da se treba hitno djelovati po ovom pitanju", rekla je Moïra Tourneur, menadžerica za zagovaranje u nevladinoj organizaciji "Zero Waste France", misleći na izuzeće koje uključuje mladi luk, prokulice, mahune, brokulu, gljive, kajsije, breskve.
Tagovi
Autorica
61
Glasova: 27
Da 44,3%
Glasova: 24
Ne 39,3%
Glasova: 10
Ne zanima me ni rad ni nedjelja 16,4%