Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Evropska komisija
  • 31.12.2022. 18:00

EU će milione eura utrošiti za promociju poljoprivrede u 2023.

Sredstva su namjenjena promicnju proizvoda i kampanjama. Kada je prijava projekata?

Foto: Vedran Stapić
  • 62
  • 22
  • 0

Evropska komisija odobrila je radni program politike promocije za 2023. koji doprinosi postizanju političkih prioriteta za period 2019.-2024., posebno strategije "Od farme do viljuške" (From Farm to Fork). Za finansiranje promotivnih aktivnosti održivih i visokokvalitetnih evropskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u Evropskoj uniji, ali i širom svijeta, biće izdvojeno 185,9 miliona eura.

Od odabranih projekata se očekuje da će naglasiti i favorizirati proizvode koji su u skladu s ciljevima kao što su održivost poljoprivrede EU, unapređenje dobrobiti životinja i promoviranje potrošnje svježeg voća i povrća, te zdrave i održive prehrane. Iznosi dostupni za odabrane kampanje u narednoj godinu, gotovo su jednako podijeljeni za promocije na unutrašnjem tržištu EU i u trećim zemljama, sa 83,3 miliona eura, odnosno 83,1 milion eura.

Više od 19 mil. eura namijenjeno za promociju svježeg voća i povrća

Zemlje i regioni s visokim potencijalom rasta, izvan EU, identifikovani su kao glavni ciljevi promocije. To se odnosi na Kinu, Japan, Južnu Koreju, Singapur, Sjevernu Ameriku. Nove tržišne prilike za evropske izvoznike mogu predstavljati Novi Zeland i Australija. Ujedinjeno Kraljevstvo ostaje jedno od glavnih izvoznih tržišta, apsorbirajući 25 posto izvoza EU27.

Kampanje o informisanosti potrošača

Kampanje će informisati potrošače o različitim EU šemama kvaliteta i oznakama, poput geografske. Također, organski proizvodi će imati koristi od dodijeljenih sredstava, u iznosu do 28 miliona eura, kako bi se povećala potražnja za njima, što se realizuje u skladu sa akcionim planom za ovu proizvodnju.

Sa dodatnih 36 miliona eura biće podržana promocija održivih poljoprivrednih praksi korisnih za klimu, životnu sredinu i dobrobit životinja od strane evropskih potrošača i potrošnju održivo proizvedenih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda.

Koje tri države EU su glavni proizvođači voća?

Više od 19 miliona eura biće posebno namijenjeno za promociju svježeg voća i povrća kako bi se podstakla zdravija i uravnotežena prehrana. Tako bi se pomoglo sektoru da se suoči sa stalnim izazovima kao što su smanjenje potrošnje i izvoza i slaba pregovaračka pozicija. Promotivne aktivnosti usmjerene na potrošače na unutrašnjem tržištu trebaju se odnositi i biti u skladu sa smjernicama o ishrani ciljane države članice.

Podnošenje prijedloga u januaru 2023.

Evropska izvršna agencija za istraživanje će pozive za podnošenje prijedloga za nadolazeće kampanje objaviti u januaru 2023. godine. Različite organizacije imaju pravo da se prijave za finansiranje. To su trgovinske, organizacije proizvođača i poljoprivredno-prehrambene grupe odgovorne za promotivne aktivnosti. 

"Jednostavne" programe može podnijeti jedna ili više organizacija iz iste zemlje EU, dok će "Multi" programi dolaziti iz najmanje dvije nacionalne organizacije iz najmanje dvije države članice, ili iz jedne ili više evropskih organizacija.

Kako će izgledati poljoprivreda EU idućih deset godina?

Promotivne kampanje o poljoprivrednim proizvodima EU osmišljene su da otvore nove tržišne mogućnosti za farmere u EU i širu prehrambenu industriju, kao i da im pomognu u izgradnji postojećeg poslovanja. Osim povećanja održive proizvodnje i potrošnje poljoprivrednih proizvoda, promotivna politika također podržava održivi oporavak poljoprivredno-prehrambenog sektora EU u teškom ekonomskom kontekstu.


Tagovi

Evropska komisija Evropska izvršna agencija za istraživanje Kampanje Projekti


Autorica

Ranka Vojnović

Više [+]

Diplomirani inženjer poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom u povrćarstvu, zaljubljenik u organsku poljoprivredu i druge oblike alternativne poljoprivrede poput biodinamike i permakulture.

Da li u BIH nedjeljom i državnim praznicima zabraniti radove koji remete javni red i mir?

61


Glasova: 27

Da 44,3%

Glasova: 24

Ne 39,3%

Glasova: 10

Ne zanima me ni rad ni nedjelja 16,4%

Pregled ankete

Pregled ankete