Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • AdBlue
  • 26.05.2022. 07:30

Čemu služi AdBlue u motorima? Za đubrenje ne!

To je 32,5 postotni rastvor sintetički proizvedene uree visoke čistoće u demineralizovanoj vodi. Mnogi ga zloupotrebljavaju i koriste u poljoprivredi

Foto: Depositphotos/Sitthipong111
  • 279
  • 48
  • 0

AdBlue je tečnost poznata vozačima novih dizelaša koja se krije ispod plavog poklopca, najčešće pored otvora za gorivo. To je 32,5 postotni rastvor sintetički proizvedene uree visoke čistoće u demineralizovanoj vodi.

Ovim se rješenjem željelo odgovoriti tehničkim normama na propise o emisiji štetnih gasova, točnije azotnih oksida (NOx) koje je Evropska komisija donijela početkom 2015. godine pod nazivom NormaEuro6.

Radi se o rastvoru uree koji se ubrizgava u katalizator SCR. Komponente NOx se vežu za amonijak iz uree i nastaju produkti u formi neopasnog azota i vodene pare. Tako se smanjuje emisija štetnih gasova iz automobila.

Prosječna potrošnja ove tečnosti je 1 l na 1.000 kilometara. Kod većih opterećenja je i veća.

Mnogo vozača ne obraća pažnju na količinu AdBlue-a u automobilu smatrajući da će moći voziti i dalje, ako imaju dovoljno goriva. Međutim, proizvođači vozila su računali i na ignorantsko ponašanje vozača te su napravili sistem zbog kojega je nemoguće ponovo pokrenuti vozilo kada je rezervoar tečnosti ispražnjen.

Nemojte da usfali (Foto: Depositphotos/Wirestock)

Neophodan prirodni gas

Yara International je vodeći proizvođač đubriva, ali i AdBlue-a te sličnih tečnosti. Bez obzira na kriznu situaciju, uredno snabdijeva svoju mrežu terminala.

U prethodnom periodu postojala je bojazan da će doći do prekida proizvodnje što bi izazvalo kolaps saobraćaja.

Kako znamo, visoke cijene prirodnog gasa doprinijele su visokim cijenama azotnih đubriva, a bilo je neophodno i proizvodnju auto tečnosti prilagoditi novonastaloj situaciji.

Zloupotreba u poljoprivredi

Nažalost, zbog visokih cijena azotnih đubriva, pojedini su poljoprivrednici počeli da koriste AdBlue umjesto tečnog UAN-a. Ipak, treba naglasiti da auto tečnost nije registrovana kao đubrivo i riječ je o drugačijem proizvodu.

To je najčistiji rastvor uree, ne sadrži inhibitor ureaze. Sadržaj azota se kreće oko 15 posto, dok UAN sadrži 32 posto. To znači da bi potrošnja AdBlue-a bila dvostruko veća i finansijski neisplativa.


Tagovi

AdBlue Auto tečnost UAN Azot Đubrivo


Autorica

Ranka Vojnović

Više [+]

Diplomirani inženjer poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom u povrćarstvu, zaljubljenik u organsku poljoprivredu i druge oblike alternativne poljoprivrede poput biodinamike i permakulture.