Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Belarus
  • 28.04.2024. 16:00
  • Ugrinovci

Belarus 820 - omiljen i lak za održavanje. Ne trpi preopterećenje, najlakše strada - kvačilo

Belarus 820 sa trapeznim mostom najčešće koriste poljoprivrednici za međurednu obradu, a sa ravnim mostom "glumi" teški traktor na manjim domaćinstvima. To opisuje njegovu širinu u namjeni.

Belarus 820 - omiljen i lak za održavanje. Ne trpi preopterećenje, najlakše strada - kvačilo
Foto: Nebojša Aleksić
  • 339
  • 42
  • 0

Belarus traktori su među omiljenima kod nas, prvenstveno zbog odnosa cijene naspram konjske snage, ali i povoljnog i jednostavnog održavanja. Model 820 je rasprostranjen i na manjim, ali i na većim gazdinstvima.

Iskustvo majstora Nebojše Aleksića iz Ugrinovaca pokazalo je da je najčešći uzrok kvarova preopterećenje, jer na malim gazdinstvima važi za veliki traktor koji radi teške operacije. Osim 1221.3, Belarus 820 je jedan od najboljih traktora koji su izašli iz fabrike Minsk, kaže on.

Nema posebno izraženih mana, ali kvarovi su svakako neizbježni u nekim slučajevima. Navodi da su oni uglavnom ljudske prirode - ili zbog nepravilnog održavanja ili velikog opterećenja, odnosno, preteškog agregatiranja.

Kvačilo najveća mana

"Kod ovog modela najveća mana je kvačilo, mada i za to danas postoje rješenja, jer su se na tržištu pojavila zamjenska. Ona su malo skuplja od originalnih, ali i duže traju, jer za razliku od fabričkih trpe veća opterećenja. Pored toga, ovaj traktor ne voli ni da se pregrije, što je opet manifestacija lošeg održavanja rashladnog sistema, čišćenja hladnjaka ili pretjeranog opterećenja za tu konjažu", pojašnjava Aleksić.

Kvarovi na mjenjaču

Najčešći kvar na mjenjaču ovog traktora je odvijanje matice na sekundarnom vratilu.

"Kad se oduzme gas na devetoj brzini, kad počne naglo da bruji, to je signal da se odvila matica na sekundarnom vratilu ili šupljoj osovini. Traktor ima jednostavan asinhron mjenjač, krupne velike zube, trpi dosta velika opterećenja i nema nekih ozbiljnijih poteškoća", kaže on, napominjući da su ovi traktori dugovječni.

"U praksi se susrećem sa primercima na kojima se ne mijenja redovno ulje, odnosno, kako je predviđeno - na 1.000 radnih sati."

Najčešći uzrok kvarova je preopterećenje 

Poljoprivrednici ga često koriste da bi vukli tri brazde za koje nije namijenjen, ili da pogone tanjiraču od 28 diskova, što je velika greška.

"To je preveliko maltretiranje za taj traktor, pogotovo za mjenjač, a većina to radi, posebno vlasnici modela sa ravnim mostom. Od kada su se kod nas pojavili plugovi obrtači koji uništavaju hidrauliku jer su preteški, dolazi i do pucanja ramena, poluga, visećih klinova. Sve to se dešava zbog preteškog oruđa."

Napominje da je veća vjerovatnoća da će plug od 1.500 kg nešto da slomi, nego onaj od 400 kg.

Preciznost hidraulike u rangu IMT-a

Nedovoljno poznavanje hidraulike na ovom traktoru je najčešći uzrok kvara. Ona, kako Aleksić kaže, može da bude precizna u rangu IMT-a, ali bi za to trebalo da se prouči uputstvo za korišćenje koje se dobija uz traktor, što se često zanemaruje.

"I sa Belarusom može da se ore bez točka. Postoji sistem, odnosno način rukovanja da hidraulika reaguje kao kod IMT-a, da na opterećenje vadi plug, da drži zadatu visinu i slično. Ipak, većina ljudi ne zna to da koristi."

Ispod sjedišta se nalaze preklopnici koji za određene operacije moraju da stoje u određenim položajima, što je izuzetno bitno za hidrauliku.

Rezervni dijelovi

Zbog trenutne, ne tako sjajne situacije u domaćoj poljoprivredi, svi gledaju da prođu što povoljnije. Zbog toga poljoprivrednici, kaže Aleksić, pribjegavaju kupovini kineskih ili ukrajinskih dijelova, koji su neispitanog kvaliteta. 

Dijelovi se lako nabavljaju, a popravke nisu skupe

"Kada je riječ o delovima, drugih problema osim toga nema. Lako mogu da se nabave. Popravke na Belarusu su relativno povoljne, pogotovo kada se uporede sa bilo kojim zapadnim ili turskim traktorom. Naspram njih, održavanje je džabe i to je jedan od najvećih aduta koje ovi traktori imaju", rekao je Aleksić.

Smatra da na svijetu nema jeftinijeg traktora po konjskoj snazi, odnosno povoljnije popravke po radnom satu.

Za sve one koji imaju traktor MTZ i treba im dokumentacija (katalog, radioničko uputstvo, itd.) mogu je pronaći na ovom linku.


Tagovi

Nebojša Aleksić Belarus traktor Belarus 820 Remont traktora Hidraulika Mjenjač Rezervni dijelovi


Autor

Đorđe Lalić

Više [+]

Zaljubljenik u poljoprivrednu mehanizaciju i pionir agrarnog novinarstva