Postali su važan izvor informacija, a mnogi su upravo zahvaljujući njima otkrili svoju ljubav prema pčelama i odlučili se baviti ovom granom poljoprivrede
U 21. stoljeću i eri društvenih mreža, čini se kako svako može postati influenser. No, postoji jedna grupa ljudi koja koristi svoj utjecaj za nešto puno važnije od promoviranja najnovijih trendova - to su pčelarski influenseri.
To su strastveni pojedinci koji koriste društvene mreže kako bi podijelili svoje veće ili manje znanje i ljubav prema pčelarstvu s drugima. Oni su danas poput ambasadora pčela, koji ljude vode u fascinantan svijet košnica, objašnjavaju nam važnost pčela za naš ekosistem i inspiriraju nas da se sami okušamo u ovom području.
Mnogi ljudi su zahvaljujući njima otkrili svoju ljubav prema pčelama. Često je taj put teži, kako finansijski tako i fizički, nego se mnogima čini na prvi pogled slušajući savjete (ponekad previše uljepšane) o toj poljoprivrednoj grani.
Prvenstveno zbog edukacije. Naime, oni su postali važan izvor informacija. Najčešće besplatno dijele svoja pozitivna i negativna iskustva i objašnjavaju važnost pčela za oprašivanje, kako funkcionira pčelinja zajednica i kako možemo pomoći medonosnim pčelama da opstanu.
Također su i inspiracija jer su mnogi ljudi zahvaljujući njima otkrili svoju ljubav prema pčelama i odlučili se baviti pčelarstvom. Povećavaju svijest o važnosti ovih životinja za naš ekosistem i upozoravaju na probleme s kojima se pčele suočavaju, kao što su gubitak staništa, klimatske promjene i pesticidi.
Zadnje, no ne i najmanje važno je da takvi influenseri stvaraju online zajednice u kojima se ljudi mogu povezati, razmijeniti iskustva i međusobno se podržavati.
Prije svega osnove pčelarstva: kako započeti, koja oprema vam je potrebna, kako odabrati pravu lokaciju za košnicu. Zatim kako pregledavati košnicu, kako hraniti pčele, kako se zaštititi od uboda.
Na zanimljiv i sažet način mogu pokazati kako proizvesti med, vosak, propolis i druge proizvode, ali ukazuju i na probleme kao što su bolesti u košnicama, utjecaj pesticida, gubitak staništa i drugo.
Pčelarske influensere možete pronaći na različitim društvenim mrežama, kao što su Instagram, YouTube i TikTok. Dovoljno je pretražiti hashtagove poput #pčelarstvo, #pčele, #med i slične.
Jedna od poznatijih influenserica u SAD-u u Teksasu je recimo Erika Thompson koja vodi svoj TikTok blog "texasbeeworks". Cilj joj je, kako sama navodi, spašavanje pčela širom Teksasa i dijeljenje svoje ljubavi prema pčelama sa ostatkom svijeta. U to što radi uložila je i ulaže puno truda, a s 11,3 miliona pratilaca poprilično profesionalno i uspješno.
Meni kao nekom ko aktivno piše o pčelama, još iz vremena i prije pojave foruma (ako ih se neko više i sjeća) fascinantna je činjenica da kada je Erika Thompson objavila svoj prvi video o zbrinjavanju roja pčela na TikToku 2020. godine, u 24 sata imao je 24 miliona pregleda. 38-godišnjakinji i vlasnici Texas BeeWorksa, kompanije koju je pokrenula prije nego što je počela objavljivati na platformi društvenih medija i kad joj je doslovno taj jedan "klik", kako je rekla, promijenio život, platforma je sada postala značajan izvor prihoda.
Imamo i mi na području Bosne i Hercegovine, Hrvatske te Srbije one koji se ovime bave, pa se tu, na primjer, radi o pčelarima poput Rasima Porića koji svoje objave dijeli na Facebooku, zatim med_i_dred na Instagramu (naslovna fotografija).
Apiterapeut Goran Čretni (#api.garden) koji ima novootvorenu FB stranicu "Menađer Čmelinjaka" također objavljuje o "čelama", ali i ne samo o njima. Redovno objavljuje zanimljivosti kako uz svoj pčelinjak širi i ostale poljoprivredne djelatnosti poput uzgoja glisti, ovaca, koza i ostalog.
Naravno postoje i druge no i pri tome, kao i u svemu, treba biti na oprezu jer se često sve na kraju svede na nečiji lični marketing odnosno ciljani marketing nekog proizvoda.
Pčelarski influenseri su ipak više od samo zabavljača na društvenim mrežama. Oni su ambasadori pčela koji nam pomažu da bolje razumijemo ove važne oprašivače i inspiriraju nas da se aktivno uključimo u njihovu zaštitu.
Pratite li i vi kojeg pčelarskog influensera? Pišite nam u komentarima ispod teksta!
Naslovna fotografija: Depositphotos/DarioSz, PrtScr/Instagram
Tagovi
Autor