Za svaku košnicu potrebno je čak 40 dijelova, a u ovoj stolariji se izrađuju svi dijelovi zasebno. Potražnja za košnicama porodice Valjevac konstantno raste, pa planiraju proširiti proizvodnju.
Već dvije decenije se Admir Valjevac iz Ugljevika bavi pčelarstvom, a prije dvije godine je pokrenuo i obrt "Stolarija Valjevac", koji je specijaliziran za izradu košnica. U ovom poslu ima dugogodišnje iskustvo s obzirom na to da je više od 17 godina radio u firmi koja se bavila proizvodnjom košnica i pčelarske opreme.
Kako je posao dobro poznavao, a kao iskusan pčelar bio upoznat i s lošim stranama industrijskih košnica, u tome je vidio svoju šansu. Pripremio je projekat "Kuća za pčele", za koji je dobio podršku institucija i osigurao mu početna sredstva.
"Moja želja je, da kao nekada, dok su se košnice pravile od suhog drveta te precizno i kvalitetno lijepile, moje košnice traju i po 20 godina, što je s industrijskim nemoguće. Danas su košnice trgovačka roba, nerijetko cure, pa ih pčelari moraju sami dorađivati da bi bile funkcionalne, ja se trudim da to izbjegnem, i kod mene nema potrebe za popravljanjem", za Agroklub priča ovaj 46-godišnji pčelar i majstor.
Uz porodičnu kuću se nalazi i njegova stolarija, u kojoj su smještene mašine i materijal za kompletnu proizvodnju, od rezanja daske do finalne obrade. Zanimljivo je da je za jednu košnicu potrebno čak 40 dijelova, a glavni dijelovi su podnica, hranilica, krov i nastavak s ramovima. Visoki kvalitet i poštivanje rokova isporuke prepoznatljivi su za njegov rad i osiguravaju mu sve veći broj kupaca.
Za sada mu najviše pomaže supruga Raza i njihova djeca, a kako potražnja za njegovim košnicama raste, Admir uskoro planira i proširenje proizvodnje. Osim stolarije, na porodičnom imanju je smješten i pčelinjak od 60 društava, koji je stacioniran, jer zahvaljujući prirodnim ljepotama sela Janjari i bioraznolikosti tog kraja, ima sasvim dovoljno paše u periodu od marta do avgusta.
Iako je posao započeo u najtežem periodu, u vrijeme pandemije izazvane virusom Covid-19, poslom su itekako zadovoljni. Za nabavku jednog dijela mašina su dobili pomoć od Federalnog ministarstva za izbjegla i raseljena lica, a imali su podršku i od Fondacije Impakt.
Mart je najkritičniji mjesec za pčele - šta se mora uraditi?
"Obuka u Impakt inkubatoru poslovnih ideja mi je veoma pomogla, jer sam kroz nju naučio osnovne principe poslovanja i marketinga, što je vrlo važan segment u poduzetništvu. Smatram da sam od samog početka išao pravim koracima, i zahvalan sam što moj posao ide u pravom smjeru", ističe Valjevac.
Promociju rade na pčelarskim sajmovima i društvenim mrežama, ali najbolja reklama su zadovoljni kupci, pčelari širom Bosne i Hercegovine. Kako su smješteni na izuzetno primamljivoj lokaciji udaljenoj samo 15 kilometara od Bijeljine i 40 km od Tuzle što olakšava transport košnica, kupci su dolazili na kućni prag. No, odnedavno vrše i dostavu košnica na adresu širom naše zemlje, što ih čini još povoljnijim, pa narudžbe rastu iz dana u dan.
"Zadovoljan pčelar je najbolja moguća preporuka koju mogu dobiti. Kažu da su moje košnice 10-20 posto jeftinije, a puno kvalitetnije. Iako je konkurencija jaka, ja se ne bojim. Neka pobijedi kvalitet", poručuje ovaj vrijedni pčelar.
Povezana stočna vrsta
Pčelarstvo je specifična grana ljudske djelatnosti pa su interes i ljubav prema pčelama rašireni u svim dobnim i obrazovnim slojevima društva. Mjesta na kojima se nalaze pčela su... Više [+]
Fotoprilog
Tagovi
Autorica