Evropska komisija dodijelit će 185,9 miliona eura za finansiranje aktivnosti promoviranja održivih i visokokvalitetnih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz Evropske unije, ali i izvan nje.
U 2024. godini Evropska komisija dodijelit će 185,9 miliona eura za finansiranje aktivnosti promoviranja održivih i visokokvalitetnih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz Evropske unije, ali i izvan nje.
Usvojenim Godišnjim programom rada za 2024. u okviru Uredbe (EU) br. 1144/2014 Evropskog parlamenta i Vijeća od 22. oktobra 2014. o mjerama informiranja i promocije u pogledu poljoprivredni proizvodi koji se provode na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama definiraju se prioriteti i ciljevi promotivnih kampanja.
Evropska komisija njime stavlja naglasak na promotivne kampanje koje doprinose ostvarenju političkih prioriteta Evropske komisije za razdoblje 2019. - 2024., odnosno Evropskog zelenog plana i Strategije od polja do stola, kao i Evropskom planu za borbu protiv raka.
Prijedlozi programa informiranja i promocije u pogledu poljoprivrednih proizvoda koji se provode na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama u 2024. godini trebali bi obuhvaćati one iz održivih poljoprivrednih praksi koji doprinose smanjenju upotrebe pesticida i antimikrobnih sredstava, smanjenju gnojidbe i onečišćenja vode, smanjenju emisije stakleničkih plinova, jačanju ekološke poljoprivrede i usmjerene su na dobrobit životinja.
Za odabrane programe iz održive proizvodnje namijenjeno je 62 miliona eura, uključujući 42 miliona eura za ekološke proizvode.
Promoviranje konzumacije svježeg voća i povrća kao dijela uravnotežene prehrane i dalje je jedan od temelja politike promocije. Voće i povrće su glavna kategorija koja se sufinancira sredstvima Evropske unije kroz tu politiku. U godišnjem programu rada za 2024. više od 18 miliona eura bit će namijenjeno promoviranju svježeg voća i povrća.
Jedan od njegovih ciljeva je informiranje o sistemima kvalitete i registriranim oznakama kao što su zaštićena oznaka izvornosti (ZOI), zaštićena oznaka geografskog porijekla (ZOZP) ili zajamčeno tradicionalni specijalitet (ZTS).
Promotivne aktivnosti izvan Evropske unije su usmjerene prema zemljama i regijama s velikim potencijalom rasta, kao što su Kina, Japan, Južna Koreja, Singapur i Sjeverna Amerika. Ujedinjena Kraljevina i dalje je jedno od glavnih izvoznih tržišta za poljoprivredno-prehrambene proizvode Evropske unije.
Zahtjeve za finansiranje prijedloga programa mogu podnijeti tijela, kao što su:
Prijedloge za takozvane jednostavne programe (SIMPLE) može podnijeti jedna ili više organizacija iz iste države članice Evropske unije, dok prijedloge za programe s više korisnika (MULTI) podnose najmanje dvije nacionalne organizacije iz najmanje dvije države članice ili jedna ili više evropskih organizacija.
Prijedlozi SIMPLE programa sufinansiraju se u iznosu od 70 posto prihvatljivih troškova, a MULTI prijedlozi programa sufinanciraju se s 80 posto prihvatljivih troškova.
Poziv za podnošenje prijedloga u 2024. bit će otvoren od 18. januara do 14. maja 2024., a prijedlozi će se zaprimati putem namjenskog portala.
Informativni dan održat će se 31. januara i 1. februara 2024. u Briselu i biti će dostupan putem interneta. Cilj mu je detaljnije predstaviti kriterije prihvatljivosti i dodjele te iskustva korisnika finansiranih programa, kao i olakšati kontakt među potencijalnim projektnim partnerima.
Tagovi
Autorica