Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Ulaganje EU
  • 23.11.2019. 08:00

Preko 200 miliona eura za poljoprivredno-prehrambene proizvode u EU i izvan nje

Među prihvatljivima za financiranje su sektori proizvodnje mliječnih proizvoda i sireva, maslina, maslinova ulja i vina

Foto: Pixabay/Susi00743
  • 88
  • 7
  • 0

Evropska komisija dodijelit će 200,9 miliona eura u 2020. za financiranje promotivnih aktivnosti za poljoprivredno-prehrambene proizvode u EU i izvan nje.

U programu rada za politike promocije za 2020. koji je donijela Komisija navode se glavni prioriteti potpore. Politika EU-a za promicanje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda osmišljena je kako bi se tom sektoru pomoglo da iskoristi rastuće i sve dinamičnije globalno tržište, kako bi se podigla svijest o sustavima kvalitete uključujući ekološke proizvode i pomoglo proizvođačima u slučaju poremećaja na tržištu.

Povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan izjavio je: "Evropa u svijetu ima ugled bez premca kad je riječ o poljoprivredno-prehrambenim proizvodima i EU nije slučajno najveći svjetski izvoznik tih proizvoda. Naša politika promocije sa sve više sredstava podupire proizvođače iz EU u nastojanjima da njihovi proizvodi postanu prepoznatljivi i u EU-u i izvan njega, ali i u suočavanju s tržišnim poteškoćama podizanjem svijesti o njihovim proizvodima.

Postojećim sporazumima o trgovini stvaraju se i uvjeti za povećanje njihova izvoza na tržišta koja brzo rastu. Nedavno sklopljeni bilateralni sporazum EU i Kine o oznakama zemljopisnog podrijetla još je jedan primjer rada Komisije na stvaranju mogućnosti za proizvođače i visokokvalitetne proizvode iz EU", objavila je Evropska komisija.

Naglasak na promicanju zdrave prehrane

U 2020. više od polovine sredstava (118 miliona EUR) bit će namijenjeno kampanjama usmjerenima na tržišta izvan EU koja imaju potencijal za veliki rast, kao što su Kanada, Kina, Japan, Koreja, Meksiko i Sjedinjene Američke Države. Među sektorima prihvatljivim za financiranje su sektori proizvodnje mliječnih proizvoda i sireva, maslina, maslinova ulja i vina. Očekuje se da će se odabranim kampanjama povećati konkurentnost i potrošnja proizvoda iz EU-a, da će postati prepoznatljiviji i da će se povećati njihov tržišni udio u tim ciljanim zemljama.

Povijesni sporazum: 100 EU proizvoda sa oznakom geografskog porijekla zaštićeno u Kini

Usto će potrošači u EU i svijetu dobiti informacije o različitim sustavima kvalitete i oznakama EU o kvaliteti kao što su oznake zemljopisnog podrijetla ili ekološki proizvodi. Kampanje će dodatno biti usredotočene na isticanje visokih standarda sigurnosti i kvalitete te raznolikosti i tradicionalnih aspekata poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU-a. Naposljetku, u EU će se naglasak staviti na promicanje zdrave prehrane i povećanje konzumacije svježeg voća i povrća u okviru uravnotežene prehrane.

Pozivi na podnošenje prijedloga za predstojeće kampanje u 2020. bit će objavljeni u januaru 2020. Zahtjeve za financiranje i prijedloge mogu podnijeti brojna tijela, kao što su trgovinske organizacije, organizacije proizvođača i poljoprivredno-prehrambene skupine nadležne za promotivne aktivnosti.

Prijedloge može podnijeti jedna ili više organizacija

Prijedloge za takozvane "jednostavne" programe može podnijeti jedna ili više organizacija iz iste države članice EU-a, dok prijedloge za programe s više korisnika podnose najmanje dvije nacionalne organizacije iz najmanje dvije države članice ili jedna evropska organizacija ili više njih.

U 2020. godini 100 miliona EUR dodijelit će se za "jednostavne" programe, a 91,4 miliona EUR za programe s više korisnika.

Dodatnih 9,5 miliona EUR izdvojeno je za inicijative Komisije koje obuhvaćaju sudjelovanje na sajmovima i u komunikacijskim kampanjama te "diplomatske ofenzive" na čelu s evropskim povjerenikom za poljoprivredu i ruralni razvoj u pratnji poslovnog izaslanstva. Te će se inicijative ojačati dodatnim iznosom od 17,2 miliona EUR preostalim iz programa s više korisnika za 2019. To je dodatna potpora za sektore proizvodnje sireva i maslaca, maslinova ulja i maslina na izazovnom globalnom tržištu.


Izvori

EC Europa


Tagovi

Evropska komisija Ulaganje Poljoprivredno-prehrambeni proizvodi


Autorica

Karolina Rastija

Više [+]

Magistra agroekonomike s iskustvom u poljoprivredi. Svoje znanje i savjete dijeli i s čitateljima Agrokluba.

Izdvojeni tekstovi

KLUB

Zabranjuju izraze šunka i kobasica za proizvode od biljnih proteina

Francuska je izdala zabranu korištenje izraza kao što su šunka, kobasica, odrezak i sl., za proizvode od biljnih proteina. Vlada time želi regulirati alternative mesu, a...

Više [+]