• Izvoz
  • 11.11.2014. 12:00

Organski proizvodi iz BiH na tržištu Skandinavije

Skandinavsko tržište od 25 mil. ljudi visoke kupovne moći te izrazite orijentiranosti konzumaciji zdrave hrane i ostalih organskih proizvoda privuklo je proizvođače iz BiH zainteresirane za izvoz.

  • 1.402
  • 93
  • 0

Poljoprivredni proizvođači u BiH prepoznali su potencijale organske proizvodnje hrane te ona bilježi konstatan rast, a raste i izvoz na inozemna tržišta, gdje je svijest o konzumaciji zdrave hrane, ali i kupovna moć, znatno veća.

Tržište Skandinavije u tom smislu nudi zaista mnogo jer je riječ o tržištu od 25 milijuna ljudi visoke kupovne moći koji su orijentirani konzumaciji zdrave hrane iz organskog uzgoja. Ipak, proizvođači iz BiH tamo nisu baš zastupljeni pa su to odlučili promijeniti nedavnim nastupom na sajmu koji je održan u švedskom Malmöu pod nazivom Natural Products Scandinavia.

Proizvođači su u Švedskoj krajem listopada nastupili u organizaciji Vanjskotrgovinske komore BiH te uz podršku USAID /SIDA Farma projekta, a predstavili su brojne proizvode poput onih od gljiva, samoniklog ljekovitog bilja, jagodičastog voća, a bilo je tu i čajeva i prirodne kozmetike. Izlagači su ovaj nastup ocijenili uspješnim, a skandinavsko tržište iznimno zanimljivim te velikim potencijalom po pitanju potrošnje organske hrane.

I veleposlanici BiH obećali pomoć

Štand BiH proizvođača posjetili su i veleposlanici BiH u Švedskoj i Norveškoj te ponudili svoju pomoć, u skladu sa mogćnostima, po pitanju povezivanja s potencijalnim partnerima u regiji. Ostvareni su i brojni kontakti s tvrtkama iz Švedske, ali i drugih zemalja poput Austrije, Danaske, Norveške, Finske, Nizozemske, Njemačke, Velike Britanije, koje su pokazale interes za zdravu hranu iz organskog uzgoja u BiH te su već dogovoreni i neki sastanci.

Pregovori o izvozu dugotrajan su proces

Pregovori o nastupu na inozemnim tržištima kompleksni su i zahtjevaju puno rada i truda, a prije svega vremena. Riječ je dugotrajnim procesima, a neki proizvođači tvrde da su određene izvozne poslove dogovarali i po godinu dana, no na kraju se isplati jer inozemni potrošači u velikoj mjeri prepoznaju potencijale organskog uzgoja hrane, a kupovna moć im dopušta da takve proizvode i plate.


Tagovi

Organska proizvodnja hrane Skandinavija BiH USAID SIDA Farma projekt Inozemna tržišta Kupovna moć Vanjskotrgovinska komora BiH Gljive Samonilklo bilje Čajevi Jagodičasto voće

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Što nam govore pojedine oznake na deklaracijama i ambalaži hrane u marketima? Što nam garantuje kvalitet namirnice ili njenu dodatu vrijednost? Ovome se sve više prirodaje značaj, kako u Evropskoj uniji, tako i u našoj zemlji. Više o oznaka... Više [+]